Probleem met synth na kick

dit is niet echt raar :)

je kick staat gewoon te hard waardoor je synth niet meer kan ademen en dus kompleet wordt weg gedrukt

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dit is niet echt raar :)

je kick staat gewoon te hard waardoor je synth niet meer kan ademen en dus kompleet wordt weg gedrukt

Volgens mij staat de gehele mix gewoon te hard. Viel me gelijk al op toen het nummertje begon....
Het gaat clippen als de ziekte!!!

ik vond de synth opzich best lekker klinken, wel lichtjes overstuurd maar wel lekker ik weet niet of dat de bedoeling was?
dat effect geluid wat er op een gegeven moment doorheen komt staat in ieder geval te hard

maar goed, misschien dat je met je EQ ook nog wel t een en ander kan fixen, en een compressortje over je synth

als t verder je bedoeling was om synths en kicks te oversturen op je mixer (hardware of software doet er niet toe)
lus t signaal dan door naar een ander kanaal zodat je wat meer controle krijgt over t geluid

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik vond de synth opzich best lekker klinken, wel lichtjes overstuurd
lichtjes? ik hoor alleen nog maar blokgolven... dit kan vast en zeker niet de bedoeling zijn (zoals ie zelf al aangaf)...

dus: eindmix zachter... ff mp3 van renderen en posten... en dan ff kijken of er enigtueel ge-EQ-ed moet worden...

Origineel geplaatst door 6 trak
lichtjes? ik hoor alleen nog maar blokgolven...

mja voor mijn doen lichtjes dan :P

tis toch nog lang geen hardkoor :)

Bedankt voor de reacties, ik zal morgen even zien of het ook inderdaad werkt :). Het wordt trouwens geen hardcore track, ik zat eerder te denken in de richting van jump/french tek ;)

Ik zou om te beginnen alle volumes binnen Fruity Loops zachter zetten en misschien je mastervolume ook ietsje, dat helpt vaak al.

Volume een stukkie omlaag zetten heeft inderdaad erg goed gewerkt :). Bedankt.

Re: Probleem met synth na kick

Origineel geplaatst door Limpet
Wanneer er een kick komt, doet de synth opeens raar. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb er een voorbeeldje bijgevoegd. Je kan dit horen op ongeveer 27 seconden. Overigens is kritiek welkom op dit stukje. Hier wil ik namelijk wel verder meegaan :)

http://home.wanadoo.nl/van_der_molen/Voorbeeld.mp3

Wat heb je er op staan, compressor, limiter, bijde.... je drukt namelijk de rest weg als er een kick in komt... moet je ff je instellingen nalopen,... dat krijg je als je niet weet wat je aant doen bent met compressie :D
:geslaagd:

hmm eerste versie vond ik beter ookal clipte hij.
kracht is helemaal weg.
Klein beetje galm op de lead syntheziser.
en snij het laag beetje weg met EQ
Probeer een kortere kick te maken.

inderdaad!!!!het punchy gedeelte is weg en dit is nodig om je nummer af te maken zoals je het zelf ook wou waarschijnlijk!Ik heb dat ook vaak als ik distortion of overdrive gebruik,het is wat zoeken naar een goede middenweg.Het is anders een goed nummer hoor.

Origineel geplaatst door DrT
hmm eerste versie vond ik beter ookal clipte hij.
kracht is helemaal weg.
Klein beetje galm op de lead syntheziser.
en snij het laag beetje weg met EQ
Probeer een kortere kick te maken.

Bedoel je de kracht van de synth? En zou je misschien wat meer over de kick kunnen vertellen? Moet de kick weer terug naar de kick in voorbeeld 1 of gewoon nog korter dan de kick in voorbeeld 2?

yep de synth van 1ste en de kick van het eerste klinkt beter.
de manier waarop ze in het nr komen echter niet.
het zijn beide heel krachtige geluiden.
dus de kick of synth moeten om beurt in het nr komen.
snij een stukje van de kick eraf.

Origineel geplaatst door Limpet
Blood Overdrive, Stereo Enhancer en Compressor staan aan. Het klinkt nu ongeveer zo (heb overigens wat aanpassingen toegepast).

http://home.wanadoo.nl/van_der_molen/voorbeeld2.mp3

Zo te horen heb je dat over je eindmix heen staan, en dan klinkt het natuulk niet;) ,

Je moet op je afzonderlijke tracks overdrive zetten, dus eentje op je kick, nog wat op andere drums en mischien wat synth's, maar nooit over je eindmix.

Mja ik werk met (nu nog iig) Fruity Loops, hiermee kan je volgens mij alleen over de hele track die effecten gebruiken. Is het dan verstandig om alles apart te maken en dan aan het eind alles in 1 samen te voegen? Of zijn er wel andere manieren om die effecten aan bepaalde stukken te voegen?

Back