Arp Quadra arpeggiator

Slipperman

Rooibosje iemand?
Daar zat ik dan te spelen met cubase en ik vond er een arpeggiator in. Ik niet echt weten wat het was dus ik er mee spelen. En opeens had ik het. Ik had dukes travles op staan waarin ook zo'n arpeggiator voorkomt. Dit was de gene die je op de arp quadra vond. (Moest wel want de prophet 5 heeft er geen voor zover ik weet.)

Nou dacht ik gelijk aan het mama effect. Dat dus ook een arpeggiator is denk ik. Nu is m'n vraag:

Kan ik een arpeggiator zo instellen dat als ik een toets in druk ik dan die toon de hele tijd hoor herhalen?

Ik had zo het idee dat dit het gene is wat op mama word gebruikt. HEt klonk eigenlijk een beetje als een bass maar dan in de hoge noten. De quadra heeft een bass section en een arpeggiator dus is dat het misschien. Ik krijg namenlijk zelf een behoorlijk lammearm van dat effect nabootsen ;). 7 minuten is niet echt goed voltehouden.

Owja en dan nog even iets wat ook wel met de quadra te maken heeft:
Kan ik die op een module/ sampler aansluiten zodat deze de noten doorgeeft (en eventueel ook het arpeggiator effect.) of dat hij gewoon die geluiden gebruikt??? Dat kan namenlijk ook het verschil in mama geluid per tour verklaren. ('83 versie en '87 versie)

een arpeggiator;)

Vraag1: ja, dat doet een arpeggiator.
wat betreft je quadra vraag: De reden dat het steeds anders klinkt is omdat ie waarschijnlijk niet altijd de quadra gebruikte.
het waren onbetrouwbare synth en zoiets nadoen met een andere synths is niet zo moeilijk. In die tijd hadden veel goeie mono/poly synths een arp aan boord.
En effecten waren ook niet altijd hetzelfde en het kan per opname ook verschillen natuurlijk.
Vergeet ook niet dat tussen die tijd midi zijn intreden deed en de kans dat Tonnie hier gebruik van heeft gemaakt is zeer groot.
van 82 tot 87 toeren met een quadra lijkt me trouwens erg sterk.
Er zijn trouwens ook wel mensen die het echt met de vingers spelen hoor;)

Origineel geplaatst door synthiaks

Zo doe ik het ja...even inspelen...quantizen en hopsa

Origineel geplaatst door synthiaks
een arpeggiator;)

Vraag1: ja, dat doet een arpeggiator.
wat betreft je quadra vraag: De reden dat het steeds anders klinkt is omdat ie waarschijnlijk niet altijd de quadra gebruikte.
het waren onbetrouwbare synth en zoiets nadoen met een andere synths is niet zo moeilijk. In die tijd hadden veel goeie mono/poly synths een arp aan boord.
En effecten waren ook niet altijd hetzelfde en het kan per opname ook verschillen natuurlijk.
Vergeet ook niet dat tussen die tijd midi zijn intreden deed en de kans dat Tonnie hier gebruik van heeft gemaakt is zeer groot.
van 82 tot 87 toeren met een quadra lijkt me trouwens erg sterk.

Hij toerde van 80 tot 87 met de quadra. Mama is uit 83 en daar is ie voor gebruikt (oa. De meeste leads die vroeger uit de quadra kwamen en de prophet 10 werden vervangen door geluiden en leads uit de synclavier ned). Op de video van de it tour zie ik hem nog heel goed op de QUADRA spelen.
Mama video

Maar goed. Bedankt voor de info. Nu nog op zoek naar een goede arpeggiator voor de pc. Ik vind het wel een leuk dingetje en ik ga em dus ook voor eigen muziek gebruiken.

Trouwens dat met de hand spelen is niet echt geweldig hoor. Zeker niet de originele versie met het extra couplet. Krijg er een lamme arm van.

Back