Je Favoriete Roland TR

ik gebruik de triggers van de tr-808 om een pearl syncussion aan te sturen
zijn de triggers van een TR-505 / TR-620 / TR-707 / TR-727 hetzelfde?
dus als je de trigger-outs in een mixer zou stoppen... klinken ze dan het zelfde?
als dat zo is zou ik best nog een van bovengenoemde erbij willen hebben
alleen al omdat er op die modellen MIDI zit vergroot het mijn mogelijkheden.

ik heb alleen de TR-808 en TR-606 en gebruik ze beide vaak.
maar ik gebruik daarnaast ook nog andere drummachines van andere merken.
ik vind het een beetje een rare vraag want de TR modellen verschillen erg van elkaar.
sommige zijn anoloog en andere digitaal, ze klinken ook allemaal anders (de ene dik, de ander brak) en hebben verschillende mogelijkheden zoals wel-of geen MIDI.
dat er TR voor staat zegt eigenlijk niet zo veel.

maar mijn favoriet is de TR-808 no question

eight-o-eight

Dan moej toch de 727 eens proberen daar vind je wel 2 fluiten: een korte en een lange!

De 808 is mijn favoriet.
Ik vind hem het mooiste van alle TR's qua uiterlijk en klank.
Die doe ik echt nooit weg!

Maar de 909 neem ik altijd mee voor live dingen.
De 909 kick is gewoon zo krachtig op de dansvloer.
En blijft gewoon ieder aan het dansen zetten.

TR-808 is me favo TR.

TR-909 heb ik gehad en is ook fantastisch. Daarbij komt natuurlijk dat deze machines er geweldig uitzien. Imposante bakken allebei.

Toevallig gisteren nog mijn 808 vergeleken met de samples die ik ervan heb. Het verschil is er wel maar veel is het niet. Ik ga het doen met de samples en mijn 808 gaat naar Ollie van 'De Jeugd Van tegenwoordig'.

De geluiden echter zullen me nooit vervelen. TR rules. TB nog meer maar das een ander verhaal.

Origineel geplaatst door Luftmeister
Ik ga het doen met de samples en mijn 808 gaat naar Ollie van 'De Jeugd Van tegenwoordig'.

veel sterkte met de spijt die je ongetwijfeld krijgt
het is een beetje hetzelfde als een echte rembrandt ruilen voor een poster
maar ik denk dat die 808 in goede handen terecht komt

Origineel geplaatst door Luftmeister

Toevallig gisteren nog mijn 808 vergeleken met de samples die ik ervan heb. Het verschil is er wel maar veel is het niet. Ik ga het doen met de samples en mijn 808 gaat naar Ollie van 'De Jeugd Van tegenwoordig'.

Het is alleen wat statischer, de 808 blijft soort van leven als je daar een aantal minuten naar een beat luisterd.
Ook is het verschil live in een zaal erg groot. De bassdrum is niet te vervangen door samples.

ik zou graag een tr808 willen ,..
omdat T in electro land verantwoord is om met een 808 ron te rtden
helaas beetje buieten mn budget

ik moet zeggen mn favo drummachine tr606 omdat ie cheaps is - goedklinkt en te modden iis en,..
te editten is terwijl je speelt en de triggers zijn handig 2x

kzit ook soms te denken aan een cr 8000 beetje 606 alike maar met conga / en clap geloofk ,..en nie duur
[en te modden ] = poormans 808

je mis toch op een 606 percussie

:{ iemand een crtje tekoop
:halleluja

sander, waarom zou een kick niet door samples te vervangen zijn? de levendigheid ok, maar de sound van een losse kick is toch gewoon te samplen? je moet misschien even je best doen, maar dat moet zeker lukken.
ben ook niet zo voor samplen van die analoge bakkies. de open/closed hihat afbreek methode en het leven in de patterns is moeilijk na te maken. samplen van een loop is een optie maar nog niet ideaal.

Ik heb helaas geen enkele TR........=(

Als ik moest kiezen dan zou het zijn tussen een 808 en een 909. Ik had graag iets origineler uit de hoek gekomen maar ik denk dat het gewoon alletwee goedklinkende en fijne machines zijn. De 909 heb ik bij een forumlid uitgebreid in actie gezien en dat heeft sowieso indruk gemaakt. En de 808 hoor ik natuurlijk heel vaak in electro en hip hop voorbij komen terwijl het mij nog steeds niet verveelt.

Moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk alles met de programmering te maken heeft :)

Ach, misschien komt ooit een van deze bakken nog wel eens in mijn bezit :biertje:

Het hangt er ook vanaf wat voor sampler, als je een 808 sampled in een EMU SP12(00) klinkt die alleen maar beter natuurlijk

Als je hem sampled in een Akai MPC2000 of S3000.....tja :D

Origineel geplaatst door smackos
Het hangt er ook vanaf wat voor sampler, als je een 808 sampled in een EMU SP12(00) klinkt die alleen maar beter natuurlijk

Als je hem sampled in een Akai MPC2000 of S3000.....tja :D

en een atje 4000 [ ik heb wel 64 mb
das toch beter voor de kick ...

emu emax, of s900/s950 voldoen ook prima. geven genoeg kleur, extra's aan je samples voor de meerwaarde. maar met een mpc2000 of s3000 sample je gewoon steriel. wat je erin doet komt eruit.

Attachments

• 0m9l3g9lr28=[1].jpg
    0m9l3g9lr28=[1].jpg
    12,6 KB · Bekeken: 111
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
het lijkt net een doodskist vooral met dat bloemetje op de achtergrond waarvan t net lijkt alsof t op t hout ligt
wat een lompe bak zeg... zal iig nooit mijn fav TR worden :D

Haha, dacht ik ook, maar ik wou het hier niet roepen. Misschien zit de verkoper ook op dit forum?!

Maar volgens mij zit er een bladmuziek standaard op of zo. Mocht je orgel niet zo'n ding hebben dan zet je je TR-77 er boven op.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wat een lompe bak zeg... zal iig nooit mijn fav TR worden :D

schijnt dat ie heel goed klinkt.
misschien een idee voor op je begravenis?

attachment.php

Back