voice overlap mpc4000

fourthelement

Nieuwkomer
op mijn mpc2000xl kan ik per program de pads/notes voice overlap instellen als MONO

als je een sample indruk speelt hij helemaal af. als je tussendoor dezelfde pad nog een keer indrukt stopt de sample
en begint hij opnieuw af te spelen zodat je niet dezelfde sample/ loop doorelkaar hoort.

de mpc4000 leest de 2000 programs en geeft in dit geval bij de pad playmode: ONE SHOT aan

tot zover geen probleem, maar als ik een nieuwe program/multi/whatever maak direct in de mpc4000 kan ik alleen kiezen
tussen ONE SHOT, NO LOOP en LOOP....

Als ik nu de ONE SHOT kies speelt hij nu de sample 1 keer af, maar als ik de pad tussendoor nog een keer indruk speelt hij de sample erdoorheen zonder de 1e af te breken... (snappen jullie het nog)

weet iemand hoe ik de oude vertrouwde MONO mode in kan voeren in de MPC4000???

THANX:okdan:

Je kan dat veranderen bij je program edit, als je al je je pads ziet (of iig een aantal) waar je de pitch van je pads kan instellen
dus eerst program, dan kg mix en dan pitch
Daar zie je een vakje Poly en die staat standaart op 64, zet die op 1 en klaar

thanx!

klinkt idd heel logisch. maar toch niet aan gedacht

ik heb trouwens ook een andere manier gevonden... wel iets omslachtiger

via het program KEYGR EDIT menu op de note gaan staan (eerste vakje) open window an dan komt er een trigger menu naar voren .

Hier kun je dan NOTE OF same as NOTE ON invoeren. maar jou tip lijkt me toch iets makkelijker!

Laatst gewijzigd:
Back