Slechtste Software op je PC

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
'k weet ni of 't al eens gevraagd werd op't forum maar:

"Wat vind je de slechtste Software op je PC?"

Ik heb echt m'n buik van van ITunes en Quicktime op m'n XP Laptop :r
Traag, Haperen, Nieuwe Itunes versie = Delete Alles op je Ipod!

Als die Mac Soft echt ook zo draait op een IMac
dan weet ik het ni meer hoor ???

't is in ieder geval slechte reklame vind 'k...

grote virusscanners/firewalls, dus norton en mcaffee mogen ze van mij per nu stop zetten, iedereen aan de zonealarm

het monopoly van windows met betrekking op games, bleeegh wil wel es met wat anders als windows kunnen gamen, lijkt me ook veel beter werken.

hartmann neuron vs wat loopt dat ding toch verschrikkelijk slecht in ableton live, in fruity had ik niet zoveel problemen maar dat gebruik ik niet meer, de hartmann neuron dus ook niet meer, zonde.

de laatste korg legacy collection update 1.1.9 wat een schande dat dat niet lekker loopt met ableton live, ik draai nu 1.1.6 en dan loopt het lekker soepel dus eigenlijk geen klagen.

games die niet op mijn esi 192m kaart lopen, moet ik alsnog weer die gare onboard geluidskaart aanzetten,

sounddiver 3, ook niet een van de meest stabielste

heb geprobeert die nieuwe mac os 10.4.6. for pc. op m,n pc te installeren, helaas stopte hij omdat hij wachte op een boot nog wattes, een ander forum lid heeft het wel voormekaar gekregen, had ik dat ook maar dan was ik in een keer van het windows gedram af

nu lijkt het allemaal alsof ik altijd problemen met die pc hebt , maar dat valt eigenlijk wel mee, het ding is rete stabiel
en het zijn de kleine onnodige dingetjes die bijblijven zoals de hartmann neuron die niet wil draaien in ableton, en de korg 1.1.9 hetzelfde

Windows XP

:D
ha, LOL,

Maar eigel'k vind ik dat niet zo hoor!

ben best wel tevreden met de rest op m'n xp.
anders zou ik deze topic niet starten,
en had ik al lang een mac gekocht.

't is alleen Itunes en Quicktime dat echt verschrikkel'k is.

En linux erop zetten vind ik al hemaal niks.

maar ja,
eigel'k zou ik dringend eens een Music-Mac moeten uittesten...

grote virusscanners/firewalls, dus norton en mcaffee mogen ze van mij per nu stop zetten, iedereen aan de zonealarm

idd, 'k gebruik ook norton,
maar als je aan de standaard instelling niks veranderd
dan ben je bijna full time bezig je norton te update en je schijven aan't checken.

nu geen problemen meer mee...

Games

'k speel er momenteel enkel msx games op via BlueMSX
No probs, maar je hebt gelijk met dat update van hardware...

Sounddiver

Ja, da's weer zo'n programma waar je veel tijd moet insteken om er aan uit te kunnen.

In't begin ook lot's of probs,
nu doet ie de dingen die ik nodig heb en correct.

'k heb nog niks anders gevonden dat er mee ter vergelijken is op pc.

Ableton - Korg soft

da's idd meer iets voor op een mac te draaien denk 'k.

Mss te vergelijken zoals cubase op een atari.
Single Task en zo strak als't maar kan.

ik gebruik V-Stack op m'n xp met plugins die een lage cpu tijd nodig hebben.
No probs tot dus ver met de nieuwe Creative Notebook Drivers...

"Mac draaien op een PC ?"

Ja, da's iets wat ik wel is wil proberen.

Linux heb ik ook zo eens kunnen proberen met een Boot CD...
Hopel'k gaat dat vroeg of laat ook is lukken bij Mac OS

Origineel geplaatst door Stephen
idd, 'k gebruik ook norton,
maar als je aan de standaard instelling niks veranderd
dan ben je bijna full time bezig je norton te update en je schijven aan't checken.

Valt toch reuze mee met norton? Ik draai hem al jaren, hij verwijdert alles, incl. spyware. Iig dik tevreden mee.

'k heb ni te klagen over norton,
alleen al dat automatsich geupdate afzetten.

'k beslis liever zelf wanneer ik dat wil doen.

Nod 32 ziet er best wel proff. uit,
maar meer dan €60 per jaar of zo geef ik niet aan dat antivirus spull.

Straf dat Xp gebruik steeds gelinkt wordt met Virus scranners...

wat mij echt ergert, en daarom deze threat, zijn die mac prullen op xp

Sinds ik een Ipod heb ben ik al meer dan 5x al men tracks en video's kwijt geraakt.

en als ik effe een foto wil toevoegen,
dan moet ik gans m'n library updaten.

en het feit dat je pc hd 't zelfde moet zijn als 't geen je op je ipod wil zetten,
nauw, dat slaat de deur dicht!

Is dit nu echt ook zo op een echte Mac?

Gelukkig kan ik die ipod nog gebruiken als externe geruisloze schijf
waar ik dan met winamp mp3's mee kan afspelen zoals op een xp schijf.

Atmosphere en al m'n vst's staan er ook op...

Heden kan ik echt niet geloven waarom overal die mac's worden gebruikt in
muziek producties.

Maar om daar dan blindelings een mac voor te kopen zoals ik bij die ipod heb gedaan,
dat ligt wat te zwaar voor mijn budget.

'k denk dat dat zo ongeveer is zoals amiga <> Atari van in den tijd.
Toen begreep ik ook niet waarom ze die atari's overal gebruikte.

Nu heb ik daar wel een beeld over,
maar amai,
Mijnen amiga verbaasd me nog elke dag,
en die atari's met hun wel degeli'k betere en beste software,
da's oude koek vind 'k.

Oeps,
't begint stillekes aan weer op een Software VS Hardware debat te lijken :walker:

Origineel geplaatst door trash
Ik raad iedereen om als virus scanner Nod 32 te gebruiken, low on resources en pakt elk virus meteen bij de ballen.

Hear hear!

NOD32 is echt de beste virusscanner sinds lange tijd. Het belangrijkste is nog:

Hij ZEURT niet....ohhhh wat zijn McAfee en consorten toch irritant en aanwezig.....

ALé,
dan toch weeral iets bijgeleerd.
Met name 'NOD32'

maar gaat daar dienen Itunes, Quicktime, Ipod beter van werken??

en idd,
'k ben aan't zeuren,
maar niet over antivirus stuff...

maar ja,
Mijnen Aorta is in panne gevallen (A4000 Cyberstorm CPU card)

mss da'k 'm tegen dit weekeinde terug heb

dan kan ik eindel'k weer :dj:

en gedaan met dat :confused: =( :stupid

Origineel geplaatst door bikkel
Hear hear!

NOD32 is echt de beste virusscanner sinds lange tijd. Het belangrijkste is nog:

Hij ZEURT niet....ohhhh wat zijn McAfee en consorten toch irritant en aanwezig.....

Qua aanwezigheid vind ik McAfee wel meevallen, maar ik zit me vooral te irriteren aan het feit dat het prutsoftware is (geworden). Ik kreeg vorige week een paar dagen geen email binnen, omdat er volgens de Spamkiller van McAfee een emailserver storing zou zijn. Na drie dagen heb ik alle McAfee software verwijderd en ja hoor, de emails kwamen zonder problemen weer binnenrollen. Sterker nog, ik kreeg ineens doodgewone emails binnen die al een maand zonder reden en onzichtbaar in het spamfilter waren blijven hangen. :stupid Kan NOD32 ook spam filteren?

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Qua aanwezigheid vind ik McAfee wel meevallen, maar ik zit me vooral te irriteren aan het feit dat het prutsoftware is (geworden). Ik kreeg vorige week een paar dagen geen email binnen, omdat er volgens de Spamkiller van McAfee een emailserver storing zou zijn. Na drie dagen heb ik alle McAfee software verwijderd en ja hoor, de emails kwamen zonder problemen weer binnenrollen. Sterker nog, ik kreeg ineens doodgewone emails binnen die al een maand zonder reden en onzichtbaar in het spamfilter waren blijven hangen. :stupid Kan NOD32 ook spam filteren?

Weet ik niet zeker, maar volgens mij doet NOD32 alleen aan het scannen van attachments tegen virussen en spyware. Spam is iets wat je moet laten doen door je provider, al valt er niet meer tegenop te filteren met al die random-text-met-een-plaatje mails die voor een computer niet van echt te onderscheiden zijn.

McAfee gebruikt een localhost mailserver die de mail weer ophaalt waar het eigenlijk vandaan moet komen, als die niet meer draait of geblokt wordt door je firewall dan heb je een probleem.

AVG Free antivirus

AVG Free antivirus

Ik gebruik al geruime tijd AVG Free. Gratis (homeusers), licht en betrouwbaar. Perfect voor op je muziekpc.

Ze bieden sinds een tijdje ook anti-spyware software, deze heb ik niet getest.

Spamfiltering: Gebruik Mozilla Thunderbird, of laat je mail doorsturen naar gmail/hotmail en haal het daar vandaan weer op. Werkt ook prima. Bijkomend voordeel is dat je gelijk een mailarchief online hebt.

Ontopic:
Waardeloze software; Veel gratis 'synthedit' plugins. :erm:

idd, itunes verneukt je hele muziek library.

is mega traag bij het opstarten....niet echt fijn maar al sje zo'n k*t ipod hebt zit je er wel een beetje aanvast hoewel er wel progjes zijn die ook sjit op je ipod kunnen zetten zonder itunes....

je kunt je ipod ook gewoon via Winamp gebruiken, met een plugin. Winamp is fijne software :)

Ik gebruik tegenwoordig Avast! antivirus en HitmanPro om spyware weg te houden. Beide programma's zijn gratis en ze bevallen me goed.

1) Norton Internet Security 2005. Heb 'm al geprobeerd te uninstallen, maar hij blijft in m'n lijst met geinstalleerde software staan. Zal wel iets met het 'registry'zijn ofzo.

2) Toch Windows XP. Als ik het niet voor school nodig had zou het al lang van mijn computer verwijderd zijn. Ik voel me toch echt meer aangetrokken tot de filosofie van vrijheid achter Linux.
Inmiddels doe ik het (veel te werinige) musiceren ook enkel nog maar in Linux. Het enige waarvoor ik Windows zou missen (afgezien van wat ik nodig heb voor school) is voor gamen.

Is er een mogelijkheid om VSTi's te draaien onder een x86 Linux installatie?

Jazeker kun je VSTi's onder linux draaien. En als je een Intel Mac hebt zou die Linux code ook geport kunnen worden (theoretisch).

Is er een mogelijkheid om VSTi's te draaien onder een x86 Linux installatie?

Er zijn meerdere projecten die dat tot doel hebben, maar ik moet zeggen dat ik me daar al een tijdje niet meer mee bezig heb gehouden (heb nu hardware hè :D). Deze 2 lijken nog onderhouden te worden:
dssi-vst
fst

Het grootste probleem is ( voor zover ik weet) dat de VST SDK alleen door Steinberg gedistribueerd mag worden, dus mogen distributies niet zomaar deze code verspreiden. Je zult dus zelf deze bij Steinberg moeten downloaden en daarmee voorgenoemde programma's bouwen (in ieder geval voor fst, van dssi-vst weet ik het niet zeker, die heb ik nog nooit geprobeerd. Straks eens even naar kijken).

Hier is een 'lijst' van VST plugins die mensen aan de gang (of niet) hebben gekregen met fst + wine of dssi-vst of beiden: http://ladspavst.linuxaudio.org/

[edit] Beide programma's hebben de headers van de VST SDK (software development kit) nodig en wine om .dll bestanden te openen. [/edit]

[edit 2] Steinberg heeft z'n VST SDK erg goed verstopt zeg.... er is niets dat er naar verwijst op de homepage. Maar ik heb'm uiteindelijk met behulp van wikipedia toch gevonden : http://ygrabit.steinberg.de/ [/edit 2]

Laatst gewijzigd:
met stip op 1 Windhoos XP Pro UK SP2.....

Iets waar ik met documentatie en een hoop geduld z'n 1,5 dag aan moet tweaken om het geschikt te maken voor dat gene wat ik ermee wil....... :eureka: :erm:

Bepaalde plugins die ik gekocht of aan gedoneerd heb en die achteraf toch best wel achterlijk veel CPU slurpen haha... maare XP is het enige waar ik me echt groen en geel over erger :kont:

Back