hallo,
Ik zit effe met een groot probleem. Ik heb een Medion computer die ik kan opstarten op twee manieren. Een voor audio, en een voor andere toepassingen. Probleem is: na anderhalf jaar intensief gebruik, waarbij ik veel heb opgenomen mbv Logic, met name veel gitaar- en basspel, kan ik mijn computer niet meer fatsoenlijk opstarten. Sterker nog: als ik 'm opstart, krijg ik niets te zien op mijn (aangesloten) beeldscherm. Wel krijg ik een verschrikkelijk irritant geluid te horen, een hoog, zich om de vijf seconden herhalend geluid. Kortom: ik ben boos, want ik kan er helemaal niks meer mee.
Nu ben ik inmiddels zo slim geweest om en Mac G5 aan te schaffen, om voorgoed van alle Windows-ellende af te komen, maar nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik mijn LSO-files en Wave-files nog wil veiligstellen. Gaat een beetje lastig als je pc het verdomt op te starten.
Moet wel zeggen dat het probleem zich geleidelijk heeft verergert. Het begon ermee dat mijn pc tijdens het werken in Logic, bijv. tijdens het afspelen van een nummer, er gewoon mee ophield en uit zichzelf opnieuw opstartte. Waarna de pc me mededeelde dat het systeem hersteld was van een ernstige fout.
Wie heeft deze ervaring ook gehad, en hoe is het probleem vervolgens opgelost?
WIE WEET RAAD? BVD...
Ik zit effe met een groot probleem. Ik heb een Medion computer die ik kan opstarten op twee manieren. Een voor audio, en een voor andere toepassingen. Probleem is: na anderhalf jaar intensief gebruik, waarbij ik veel heb opgenomen mbv Logic, met name veel gitaar- en basspel, kan ik mijn computer niet meer fatsoenlijk opstarten. Sterker nog: als ik 'm opstart, krijg ik niets te zien op mijn (aangesloten) beeldscherm. Wel krijg ik een verschrikkelijk irritant geluid te horen, een hoog, zich om de vijf seconden herhalend geluid. Kortom: ik ben boos, want ik kan er helemaal niks meer mee. Nu ben ik inmiddels zo slim geweest om en Mac G5 aan te schaffen, om voorgoed van alle Windows-ellende af te komen, maar nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik mijn LSO-files en Wave-files nog wil veiligstellen. Gaat een beetje lastig als je pc het verdomt op te starten.
Moet wel zeggen dat het probleem zich geleidelijk heeft verergert. Het begon ermee dat mijn pc tijdens het werken in Logic, bijv. tijdens het afspelen van een nummer, er gewoon mee ophield en uit zichzelf opnieuw opstartte. Waarna de pc me mededeelde dat het systeem hersteld was van een ernstige fout.
Wie heeft deze ervaring ook gehad, en hoe is het probleem vervolgens opgelost?
WIE WEET RAAD? BVD...
). Wat precies is moeiilijk te zeggen zonder meer info. Als het hoge geluid toevallig een signaaltoon uit de computerspeaker is, zou je nog kunnen proberen te achterhalen wat hiermee bedoeld wordt door in de moederbord manual te kijken. Maar die heb je er bij een merk pc niet bij dus daar heb je ook niks aan. Als het een mechanisch geluid is kan er iets mis zijn met de ventilatie en dus (oververhitting) of misschien de harddisk.
)