PC en muzieklmaken gaan op mijn PC niet meer samen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Ferry123

Ingeburgerd
hallo,

;{ Ik zit effe met een groot probleem. Ik heb een Medion computer die ik kan opstarten op twee manieren. Een voor audio, en een voor andere toepassingen. Probleem is: na anderhalf jaar intensief gebruik, waarbij ik veel heb opgenomen mbv Logic, met name veel gitaar- en basspel, kan ik mijn computer niet meer fatsoenlijk opstarten. Sterker nog: als ik 'm opstart, krijg ik niets te zien op mijn (aangesloten) beeldscherm. Wel krijg ik een verschrikkelijk irritant geluid te horen, een hoog, zich om de vijf seconden herhalend geluid. Kortom: ik ben boos, want ik kan er helemaal niks meer mee.

Nu ben ik inmiddels zo slim geweest om en Mac G5 aan te schaffen, om voorgoed van alle Windows-ellende af te komen, maar nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik mijn LSO-files en Wave-files nog wil veiligstellen. Gaat een beetje lastig als je pc het verdomt op te starten.

Moet wel zeggen dat het probleem zich geleidelijk heeft verergert. Het begon ermee dat mijn pc tijdens het werken in Logic, bijv. tijdens het afspelen van een nummer, er gewoon mee ophield en uit zichzelf opnieuw opstartte. Waarna de pc me mededeelde dat het systeem hersteld was van een ernstige fout.

Wie heeft deze ervaring ook gehad, en hoe is het probleem vervolgens opgelost?

WIE WEET RAAD? BVD...

Veel herrie, pc die ermee ophoudt... Klinkt alsof je een kapotte ventilator hebt en de pc veel te warm wordt! Ik heb van mensen gehoord dat de videokaart in hun medion pc meerdere keren is doorgebrand omdat 'ie zo heet wordt. Probeer eens een andere videokaart en kijk hoe warm je pc wordt met bijvoorbeeld het gratis programma MBM5. Het is belangrijk om je pc stofvrij te houden en dus af en toe de koelribben boven je processor, northbridge enzovoorts schoon te maken. Dit kan veel graden schelen en zo gaat je computer langer mee!

Harddisk uit de pc halen en kijken of je die met je nieuwe Mac G5 kan uitlezen.

Hoe moeilijk kan het zijn? :confused:

Regel een andere pc en koppel de oude-hd aan dit systeem, testen of hij het doet.. zo ja.. regel een usb of firewire externe harddisk, en blaas de boel over.

Ik ga er even vanuit dat een mac fat32 of ntfs aankan; dan de externe harddisk aankoppelen aan de mac en kopiëren weer.

Overigens heb ik niet het idee dat jouw HD naar de 'kloten' is..

Ik ben bang dat je processor het heeft opgegeven. Wat je kunt doen is een behuizing kopen waarin je je harddisk kan hangen, en dan als firewire of usb externe disk aan je mac hangen. fat(32) kan os x gewoon lezen/schrijven en ntfs lezen.

Re: PC en muzieklmaken gaan op mijn PC niet meer samen

Origineel geplaatst door Ferry123
WIE WEET RAAD? BVD...

Daar wil ik nog wel even op reageren..

BACKUPPEN DIE ZOOI (REGELMATIG)

Tegenwoordig is bijna geen enkel excuus te verzinnen om niet te backuppen.. spindel dvd's kosten paar tientjes, goedkoper als je ze in duitsland haalt want in nederland zit een auteursrechten stomme belasting, zelfs als je in jouw geval eigen materiaal erop zou zetten.

En als je te lui zou zijn om te backuppen, zou je jezelf af kunnen vragen of je dan enig recht zou mogen hebben om te balen.

my 2 cents.

klinkt als een of ander hardware probleem. (en heeft dus niks met windows te maken, moet je maar geen medion pc kopen ;)). Wat precies is moeiilijk te zeggen zonder meer info. Als het hoge geluid toevallig een signaaltoon uit de computerspeaker is, zou je nog kunnen proberen te achterhalen wat hiermee bedoeld wordt door in de moederbord manual te kijken. Maar die heb je er bij een merk pc niet bij dus daar heb je ook niks aan. Als het een mechanisch geluid is kan er iets mis zijn met de ventilatie en dus (oververhitting) of misschien de harddisk.

Als je het niet ziet zitten de pc te laten maken is idd de gemakkelijkste optie de harddisk eruit te halen, in een werkende computer te zetten en dan te backuppen. En dan maar hopen dat het niet je harddisk was waar dat hoge, piepende geluid uit kwam. In dat geval zal je nl hoogstwaarschijnlijk naar je bestanden kunnen fluiten.

Is er niemand in de buurt die een beetje handig is met computers en er eens een keer naar kan kijken?

(goh, ik zie net dat je in utrecht woont, ik kan verdorie zelf langskomen als je niemand anders weet :))

als je cpu verrot is start je pc (meestal) nog wel op tot een moment dat je een foutmelding krijgt CPU nog found en dan blijft je pc verder hangen.. denk eerder aan een verotte video kaart of iets anders aan of op t moederboard..

bij een verotte video kaart start je pc meestal nog wel op tot een punt dat je pc blijft hangen en afhankelijk van je moederboard kan gaan piepen zoals je al aangaf.. check ff de manual ... soms kan dat gepiep juist iets heel nuttigs betekenen, net zoals andere moederboarden foutmeldingen laten zien door knipperende ledjes in verschillende combi's aangezien ze geen foutmeldingen op t beeld kunnen laten zien als er ernstige systeem fouten zijn zoals bijv. geen mogelijkheid voor beeld weergave

ik weet niet of je een beetje handig ben met pc's maar probeer anders eens t een en ander los te koppelen 1 voor 1 en probeer dan elke keer je pc eens op te starten, misschien dat je zo het defect kan vinden

verder zoals ik al aangaf [EDIT] en je in de post hierboven ook al is aangeraden zie ik net [EDIT] check ff je manuals van je moederboard, meestal staan er bijv. wel foutmeldingen in met de bijbehorende geluiden / ledjes combinaties die je moederboard je laat zien/horen in geval van problemen, kijk ook even of je toevallig ledjes heb op je moederboard die foutmeldingen kunnen weergeven (al verwacht ik dit niet van die medion troep maar je weet maar nooit)

trouwens wat je ook eens moet proberen, ff je geheugen bankjes los trekken en ff blazen op de plekken waar ze in zaten, soms kan een beetje stof in je geheugen slotjes ook voor rare problemen zorgen en je pc laten flippen terwijl er eigenlijk niks ernstigs aan de hand is

Laatst gewijzigd:
Ook gehad, ook bij een Medion overigens.. Was het geheugen! Nieuw reepje erin en hij loopt weer als een zonnetje! :)

Origineel geplaatst door Ethereal
Ook gehad, ook bij een Medion overigens.. Was het geheugen! Nieuw reepje erin en hij loopt weer als een zonnetje! :)

weet niet hoeveel geheugen reepjes er in t systeem van de topic starter zit... maar als er meerdere inzitten probeer ze dan eens 1 voor 1, en kijk welk reepje kapot is.. maar vergeet niet eerst de boel goed schoon te blazen en daarna het reepje weer opnieuw testen.. anders heb je straks bij een nieuw reepje weer t zelfde probleem..

ethereal weet je zeker dat t reepje kapot was? t kan ook zijn dat je toevallig bij t vervangen van je geheugen reepje gelijk het irriterende stof uit je bankies heb gevist, die geheugen banken zijn erg gevoelig voor stof, soms zie je t niet eens zitten eigenlijk

Origineel geplaatst door Ethereal

Heb je je geheugen vervangen door een groter geheugen?

Of -zoals ReSoNaNcE je interpreteerde- door eenzelfde grootte nieuw geheugen?

Het zou nl. heel goed kunnen dat het aan het geheugen ligt. Maar ik laat daar van de week door iemand die daar meer verstand van heeft naar kijken. Aangezien ik toch al een Mac heb, moet ik even een pc zien te regelen om daar de HD van mijn Medion in over te zetten, om vervolgens met FireWIre het hele zakie over te zetten...

Mijn dank voor jullie input is groot.

Re: PC en muzieklmaken gaan op mijn PC niet meer samen

Origineel geplaatst door Ferry123
hallo,

;{ Ik zit effe met een groot probleem. Ik heb een Medion computer die ik kan opstarten op twee manieren. Een voor audio, en een voor andere toepassingen. Probleem is: na anderhalf jaar intensief gebruik, waarbij ik veel heb opgenomen mbv Logic, met name veel gitaar- en basspel, kan ik mijn computer niet meer fatsoenlijk opstarten. Sterker nog: als ik 'm opstart, krijg ik niets te zien op mijn (aangesloten) beeldscherm. Wel krijg ik een verschrikkelijk irritant geluid te horen, een hoog, zich om de vijf seconden herhalend geluid. Kortom: ik ben boos, want ik kan er helemaal niks meer mee.

Nu ben ik inmiddels zo slim geweest om en Mac G5 aan te schaffen, om voorgoed van alle Windows-ellende af te komen, maar nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik mijn LSO-files en Wave-files nog wil veiligstellen. Gaat een beetje lastig als je pc het verdomt op te starten.

Moet wel zeggen dat het probleem zich geleidelijk heeft verergert. Het begon ermee dat mijn pc tijdens het werken in Logic, bijv. tijdens het afspelen van een nummer, er gewoon mee ophield en uit zichzelf opnieuw opstartte. Waarna de pc me mededeelde dat het systeem hersteld was van een ernstige fout.

Wie heeft deze ervaring ook gehad, en hoe is het probleem vervolgens opgelost?

WIE WEET RAAD? BVD...

sorry, windows ellende?

Je wilt de goedkoopste van de goedkoopste knaken pc en dan gaan zeuren als ie na anderhalf jaar kapot gaat?

Ik heb hier een pc staan waar ik al 2,5 jaar muziek mee maak, heb nog nooit windows hoeven her-installeren, nog nooit een vastloper gehad of wat voor ongemak dan ook.
Goed opletten welke hardware je koopt, en zeker geen troep als dat van medion aanschaffen.
Gewoon zelf wat samenstellen...

ennuh natuurlijk goed met je bakkie omgaan. Dat is bijna even belangrijk als goede hardware kopen. Regelmatig je hardeschijf defragmenteren. Geen troep erop installeren. etc. Zo heb ik mijn Medion computer na 6 jaar trouwe service bij mijn ouders neergezet. Ding draait nog steeds.

Zit een 250 gig HD, wat hem perfect maakt om te backuppen. Een a twee keer in de maand alles uploaden naar een andere locatie. Is toch wel zo fijn als je huis afbrand. Hoef je niet je data van een paar zwarte DVD´s af te krijgen.

:mega:

Nou, hij draait weer als nooit tevoren! Alles is uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Ik vermoed dat het aan de aansluiting op de videokaart lag. Hoe dan ook: ik weet nu dat het zeer zeker zin heeft om je pc 's uit elkaar te halen en op je gemak weer alles op z'n plek terug te zetten. Medion? Geweldige computers! ;o)

Oja, defragmenteren deed ik al, wekelijks. Is idd ook erg belangrijk. Met hardware werk ik nauwelijks, dus daar kon het al bijna niet aan liggen. Geheugen was ook nog genoeg voorhanden.. Ben blij dat dit euvel verholpen is.

:okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back