kapot floppydrive

Volgens mij heeft iedereen hier inmiddels aangenomen dat die PSR dezelfde drive heeft als de SY77/99, maar misschien is het toch handig dat Becky dat eerst gaat checken voordat we doorgaan met suggesties leveren ;)

eigenlijk wordt hier wel een onderwerp aangekaart dat in de toekomst toch belangrijker wordt. Al die floppy en disk drives in al die toestellen gaan immers met de tijd naar de haaien. Het moet toch mogelijk zijn een interface te maken die de communicatie tussen een oud toestel en een modern opslag medium mogelijk maakt, op een eenvoudige manier, (en voor de disk drive van mijn mv30 het begeeft!)
er zijn toch toestellen die hun update van de os via midi binnen krijgen, of vergis ik mij en heeft dat er niets mee te maken?
Iemand een idee?

dat laatste is

dat laatste is

alleen als het geheugen te flashen is.
Veel synthjes hebben hun eigen bestandsstructuur die absoluut niets met midifiles te maken heeft.
Dus dat zal helaas niet gaan.
Maar je hebt wel een goed punt!

ik kan geen schoonmaak floppydrive spul krijgen :confused:
en nu :confused: kan moeilijk met een wattenstaafje gaan zitten pielen...

ja ok, die floppy was altijd al vreemd bezig geloof ik. maar het zou wel een hoop nog uit maken denk ik.
hij heeft 15 jaar lang in de rook gestaan...
en dan bedoel ik 2 pakjes op een dag heeft dat ding moeten uithouden... mijn vader had ooit de tv open gemaakt GATS!
wil niet weten hoe de binnenkant van mijn keyboard eruit ziet ;{

ik zie dat je in rotterdam woont. ik woon zelf in nieuwerkerk, da's niet heel ver van (delen van) rotterdam. als je er geen heil in ziet om je keyboard open te maken, en je bent in staat om hem richting nieuwerkerk te vervoeren, wil ik er wel naar kijken. de andere optie is dat ik bij jullie langs kom, maar dan moet ik de hele santekraam aan mogelijk gereedschap en onderdelen meenemen.
dat zie ik wat minder zitten.

peter

over de floppydrive die er nu in zit: volgens het reeds genoemde advanced manual werkt het beestje alleen met DD-diskettes, en niet met HD-diskettes.
En qua gewicht: 24 kilo schoon aan de haak. dat is inderdaad niks voor op de fiets...

ik dacht dat het meer was, maar helaas heb ik geen auto... :( lastig lastig...:confused:

hoe zit het eigelijk met de D20 als die floppydrive kapot gaat, zijn die nog wel te vinden??

Oud draadje, maar toch weer actueel... De drive van mijn SY85 is recent overleden. Waarschijnlijk de snaar (moet ik nog even onderzoeken). Ik heb voor andere synths online al USB-interfaces gezien. Dat lijkt me wel wat als replacement. Heeft iemand dit toevallig al eens uitgeprobeerd?

Toedels!

Back