kapot floppydrive

in de manual ziet het er wel uit alsof het een 'normale' diskdrive is. Er staat alleen niets in over de aansluiting voor zover ik het even snel heb gelezen. In de advanced features manual staat er niets over in.

Misschien als je een foto ervan plaatst dat we je nog meer hoop kunnen geven :)

Maar ik denk dat het wel moet gaan lukken.

als het goed is heb ik hem zaterdag thuis, dan haal ik hem er wel eventjes uit.
hoe kan ik hier foto's plaatsen eigenlijk?

Met het IMG buttontje :)
Of anders met de

ok, dan komt hij zo snel mogelijk ;) nog leukere vraag: kan je ook spelen zonder floppy drive? of gaat dat dan allemaal crashen omdat hij hem niet kan vinden? wil niet dat hij straks stuk gaat ofzo.

Helaas

Helaas

=(

Floppydrives uit die tijd waren zeer specifieke apparaatjes, de SY99 had die inderdaad ook.
Punt is dat je die dingen NERGENS meer kunt vinden.
Het is zeker geen gewone drive, dat fietstochtje kun je je echt besparen.
IK zou inderdaad gewoon het ding er uit halen en kijken naar de snaar.
Als de snaar vervangen (of herplaatst!) is gewoon weer inbouwen maar de kast nog niet sluiten, met reigigingssetje voor floppydrives een keer of vijf de drive van binnen laten poetsen en dan maar hopen dat het weer ok is.
Geloof me, die drives zijn onvindbaar, heb er een jaar naar gezocht (en als ik iets zoek...!:( ).
Succes (uiteraard kun je ook proberen een sloopexemplaar te vinden.
Ga je namelijk zoeken naar dit soort spul en heb je een andere synth waar wel nog drives voor bestaan dan kosten ze zo 120 dollar, komt er nog eens 20 bij voor het verzenden etc.etc.
Maar deze vinden gaat dus niet lukken.:bekdicht:

ai dat is dus heel erg vervelend dan =(
misschien toch maar iets externs eraan hangen? iets wat HD kan lezen? cd is denk ik te nieuw voor dat ding

Origineel geplaatst door Becky
ai dat is dus heel erg vervelend dan =(
misschien toch maar iets externs eraan hangen? iets wat HD kan lezen? cd is denk ik te nieuw voor dat ding

Ik keek even op google, en er schijnt ook een psr 6700 HD te zijn, met harddisk dus.
Met een beetje of misschien veel geluk kun je die harddisk er ook wel in stoppen in de versie zonder HD die jij hebt. hard disks zijn in elk geval een stuk universeler als die oudere floppy drives, Succes!

Re: Helaas

Re: Helaas

Origineel geplaatst door VL7
=(

Floppydrives uit die tijd waren zeer specifieke apparaatjes, de SY99 had die inderdaad ook.
Punt is dat je die dingen NERGENS meer kunt vinden.
Het is zeker geen gewone drive, dat fietstochtje kun je je echt besparen.
IK zou inderdaad gewoon het ding er uit halen en kijken naar de snaar.
Als de snaar vervangen (of herplaatst!) is gewoon weer inbouwen maar de kast nog niet sluiten, met reigigingssetje voor floppydrives een keer of vijf de drive van binnen laten poetsen en dan maar hopen dat het weer ok is.
Geloof me, die drives zijn onvindbaar, heb er een jaar naar gezocht (en als ik iets zoek...!:( ).
Succes (uiteraard kun je ook proberen een sloopexemplaar te vinden.
Ga je namelijk zoeken naar dit soort spul en heb je een andere synth waar wel nog drives voor bestaan dan kosten ze zo 120 dollar, komt er nog eens 20 bij voor het verzenden etc.etc.
Maar deze vinden gaat dus niet lukken.:bekdicht:
Onvindbaar zijn deze dingen alleen als je ze als tweedehands zoekt, maar als je hem nieuw wil kopen dan kan je hem (denk ik) via een Yamaha- dealer in je regio bestellen. Dat van de SY99 was vorig jaar wel via TonikaMusic(een muziekwinkel en de Yamaha dealer in Groningen) wel te bestellen, maar dan voor iets meer dan :erm: 200 euro.

Route66 Studios in de VS is ook altijd een goeie voor oude drives. Ik dacht dat die rond de $100 zaten. Nog erg duur natuurlijk, maar toch alweer een stuk goedkoper. Ik weet in ieder geval dat die bijvoorbeeld ook DSS1-drives verkochten. Die heeft wel een drive zonder snaar, maar weer eentje met een afwijkende dikte (iets van anderhalf keer een moderne drive) en een afwijkende connector.

Laatst gewijzigd:
onvindbaar

onvindbaar

als je ze tweedhands zoekt, ONMOGELIJK als het via Yamahadealers moet.
Ze klagen zelf ook steen en been dat Yamaha enorm slecht onderdelen levert sinds alles in Duitsland gevestigd is.
Ik wacht al een kleine drie jaar op twee veertjes en de dealer geeft aan dat ze nog steeds in bestelling bij hen staan
:( :( :( Ze maken geweldige synths maar Yapanse Arbeiders Maken Alles Half Af (qua service dan he!)

HD bedoelde ik eigenlijk die grotere floppy's, maar HDD is dat niet te nieuw voor het keyboard?
vind het namelijk niet zo fijn om extra geld uit te geven aan iets wat me kb niet herkent.
trouwens is het via duitsland zelf niet sneller dan? anders bel ik daar eventjes heen.

oja trouwens heb je nog van die 'schoonmaak'floppy's eigenlijk? hij rammelt wel maar lijkt net of hij hem niet pakt.
er komt dan =disk error= te staan. hij blijft maar door ratelen. :confused:
misschien dat iemand nu iets beter weet wat het kan zijn?
hij doet dat bij alle floppy's, ongebruikt als gebruikt en zelfs de orginele Yamaha demo+styles.

in het welkom is het iets drukker :P
er zou toch iemand een idee moeten hebben? :confused: :confused: :confused:

Origineel geplaatst door Becky
oja trouwens heb je nog van die 'schoonmaak'floppy's eigenlijk? hij rammelt wel maar lijkt net of hij hem niet pakt.
er komt dan =disk error= te staan. hij blijft maar door ratelen. :confused:

Dit klinkt toch heel erg als een kapotte snaar. Dan draait de motor wel, maar de floppy draait niet mee.

uhm... en waar krijg ik zo'n snaar vandaan dan? :confused:
als ik geen floppy erin heb zegt hij gewoon: no disk, en als ik hem wel doe lijkt het net of hij hem niet pakt.
kun je zo'n snaar gewoon ergens in de winkel kopen? of zijn er nog huis-tuin-en-keuken middelen?

Als er geen floppy in zit ziet hij dat, daar zit een detectieschakelaartje voor in. Vandaar dat je dan een andere melding krijgt. Als er wel een floppy in zit maar die draait niet, krijg je een disk error.

Ik zou eerst even checken of er inderdaad een snaar in zit en of die stuk is, of misschien alleen maar van z'n wieltje afgegleden. Ik heb zelf laatst nog twee drives met snaren gerepareerd met snaartjes die ik bij Elektronica Online gekocht heb, vijf voor 3 euro ofzo. Geen geld in ieder geval. Maar je moet wel weten welke je exact moet hebben dus ook daarvoor moet je 'm even openmaken.

kan ik hem gewoon openschroeven? ben namelijk bang dat er iets stuk gaat...

jahaa

jahaa

maar hij heeft ook floppy-onderdelen!!!

Back