G2 vragen (en antwoorden?)

Tom 32

Gepokt en gemazeld
Ik ben voornemens binnen afzienbare tijd een G2 engine aan te schaffen.
Ik was al geruime tijd geïinteresseerd in dit instrument, maar de demosoftware heeft me over de streep getrokken.

Nu vroeg ik me alleen af of er mensen zijn die ervaring hebben met het converteren van DX7 patches naar G2 patches middels het programmaatje GX7 . Ik ben benieuwd naar de 'kwaliteit'van de conversie. Hebben we het dan nog over hetzelfde geluid, ongeveer hetzelfde geluid of totaal iets anders?

Los van conversie vroeg ik mij sowieso af of er G2 gebruikers zijn die ondertussen ervaring hebben met het 'bouwen' van FM patches.
Houd me ten goede, ik zie de G2 niet als een soort van veredelde DX7, maar het is wel een deel dat me interesseert en ben dus benieuwd naar de mogelijkheden.

groet

Tom

Ik heb gewoon mijn dx7 gehouden toen ik aan de g2 ging...een echte dx7 blijft toch ´magisch´klinken. Het leuke van de g2 is natuurlijk wel dat je ontzettend uitgebreide FM patches kunt bouwen met lowpass filters en weet ik wat niet allemaal eroverheen.

Een G2 kan DX7 patches 100% accuraat weergeven heb ik me laten vertellen. Ik heb nooit een DX7 gehad dus kan het je niet vertellen.

Het leuke van de g2 is natuurlijk wel dat je ontzettend uitgebreide FM patches kunt bouwen met lowpass filters en weet ik wat niet allemaal eroverheen.

Dat is ook één van de dingen die ik er zo interessant aan vind. Voor de patches 'an sich' heb ik gewoon mijn DX200 en die gaat niet weg ook, maar het lijkt me interessant om ze naar een ander 'niveau' te tillen in de G2.
Zoals jij het beschrijft is dat laatste dus zeer wel mogelijk en zijn de mogelijkheden ook qua FM nogal uitgebreid.
Jammer dat de demo hierin niet voorziet, nog even wachten dus....

groet

Tom

Back