Hoe filter ik een Closed Hihat uit een Bassdrum sample?

trancentral

Raver
Hoi,

Het probleem is alsvolgt ;

Ik heb een bassdrum gesampled uit een track , de bassdrum heeft op het punt waar de bassdrum begint een harde Cld Hat hit. Is het mogelijk om deze eruit te filteren, zodat het resultaat dezelfde bd wordt zonder de cld hat hit? Heb al wat zitten proberen met Adobe Audition maar het lukt me maar niet, want zodra ik wat probeer klinkt de bassdrum heel anders. :(

Alvast bedankt :halleluja

heb je ook een sample van de losse closed hihat?

Je kon met cooledit (een voorganger van audition) namelijk met noise reduction een truukje uithalen.

Wat je deed was eerst de closed hihat selecteren, daarna noise reduction openen en aangeven dat dit de 'noise' was.
Daarna selecteerde je de bassdrum (je moet beide samples even in 1 wavje achter elkaar hangen) en laat de noise reduction zijn werk doen.

Wat je nu krijgt is een bassdrum zonder hihat... Je moet een beetje spelen met de hoeveelheid noise reduction die je toepast want ik denk dat je wel een 'gat' in je bassdrum krijgt omdat zowel de bassdrum als de hihat misschien wat gemeenschappelijke frequenties hebben.

Hierna kun je de bassdrum eventueel nog wel oplappen met equalisatie of eventueel een 2e bassdrum pakken die er op lijkt en die dr zachtjes en ook ge-EQ'd inmixen..

[edit] Check ook deze google resultaten daar zit ongetwijfeld wel een tutorial tussen ;) [/edit]

niete schlechte voor die maandag morgen, eh mario?!

-C-

Dus als ik het goed begrijp hebbie een sample met bassdrum en een volgende closed hihat er tussen, dan zou je moeten kijken op welke frequentie deze zit en deze proberen zo goed mogelijk weg te filteren, maar ben bang dat je hem nooit helemaal wegkrijgt zonder de kick enigzins te verliezen....

idd, dit gaat je niet lukken...

Je filtert altijd frequenties weg die je nodig hebt, waardoor je kick lelijk wordt.

Origineel geplaatst door Sander02
Da's de zinnigste post die ik in tijden heb gezien van C738 8o) goeie truc ja

At yourrrr service ;)

geniet dr maar van want het is zo weer over... 'k Zit in mijn post-alcoholische-depressie aka maandagdip ;)

-C-

Back