[mix] house disco mix 1 uur!

bliepbliep

music - non stop
hallo,

ik heb afgelopen half jaar gewerkt aan een mix en alles tot in de puntjes te proberen te perfectioneren. het is een wat drukke maar groovende mix geworden met ouwe en nieuwe / bekende en onbekende nummers. bijna alle stijlen in de electronische muziek zijn vertegenwoordigd. ik zou zeggen, luister en geniet!

om je een beetje een beeld te geven, het heeft nogal wat weg van ben liebrand.

ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden, dit is de eerste keer dat ik zoiets groots maak en heb daar nog niet veel ervaring mee. je wilt gewoon niet weten hoeveel uren ik hier aan heb zitten werken, maarre... ik wil gewoon ONGEZOUTEN commentaar hoor, liefst met tijd aanduidingen erbij, dan weet ik waar ik precies wat moet verbeteren.

enjoy,

bliepbliep

http://download.yousendit.com/6941799C4B558E10

Ik wil graag luisteren, maar even een stomme vraag:
moet ik eerst "lid" worden om te kunnen luisteren?

Tegenwoordig moet je al een password en username intikken als je een pak koffie wilt kopen..:D
1984 days are here!
(off topic)
:duivels:
'k zou 'm op een andere server plaatsen

3x bij rarhost proberen up te loaden maar telkens ging de snelheid op ineens naar 0 kb/s en bleef daar dan de hele tijd op staan :( meestal rond de 50 - 80 %...

weten jullie een andere gratis host die bestanden tot 100 mb aanneemt zonder inlog gedoe?

bliepbliep

ik gebruik hjhosting, kost bijna niks, geen klachten not nu tot. je moet natuurlijk wel even een goede ftp uploader hebben, nooit de standaard bijgeleverde troep.

'k zou trouwens de bestanden splitsen in 35 -50 Mb delen.

ik heb dit met ableton live gemaakt. eerst heb ik een map vol samples gemaakt (een stuk of 150) en deze heb ik vervolgens allemaal in de session vieuw geladen op 10 audio tracks. daarna ben ik wat gaan jammen en daaruit ontstonden de meeste ideeen. daarna heb ik op papier een lijstje gemaakt van wat de volgorde zou worden. tijdens het maken van de mix had ik nog allemaal andere leuke ideeen, dus de mix die eigenlijk zo'n 20 minuten zou duren werd langzaam maar zeker een mix van een uur.

iedere audio track was trouwens voorzien van een auto filter en een aantal van een pingpong delay. die autofilter vind ik echt een vet handig ding!

bliepbliep

Wauw, klinkt goed!!! Ik kan merken dat je hier HEEEL veel tijd in hebt gestopt...

Wat 'constructive' opbouwende kritiek: je bent constant aan het filteren, eigen loops er overheen aan het gooien, samples en/of effecten. Uiteindelijk hoor je weinig van het 'originele nummer'. Niet storend maar wellicht een idee voor je volgende mix... DIE wil ik in ieder geval hebben!

Re: [mix] house disco mix 1 uur!

Origineel geplaatst door bliepbliep

om je een beetje een beeld te geven, het heeft nogal wat weg van ben liebrand.

:bekdicht:

dank je,

wat moet ik er aan veranderen? wat vind je bijvoorbeeld van die rare break in gangster trippin' van fat boy slim?

enne... dat AFX stukje, ik heb daar zo mijn twijfels over...

ik zou het leuker vinden om sommige tracks wat meer de ruimte te geven door de mix wat langer te maken. het is nu een beetje een zap-mix geworden. (jeweetwel, zappen op de TV, dit is net zoiets ;)) ik kan natuurlijk ook wat tracks schrappen, maar dat vind ik weer wat minder leuk.

ik kan het natuurlijk ook zo laten... maar ik wil er gewoon iets heel erg straks van maken. normaal zet ik niet zo door maar na een half jaar pielen hieraan mag dat wel vind ik. eindelijk iets dat af is zou helemaal :okdan: zijn!

bliepbliep

Ik ben er hier op het werk even door gezapt op de slechte pc speakertjes

maar hij heeft wel vaart! zeker aan 140 bpm niet? :D

Back