poly-box

RSF heeft ook zo een,heb 1 kunnen kopen maar heb het niet gedaan,op eerste indruk is het super,maar na 2 uur testen ben je het kotsbeu,de uitgang zijn namelijk strakke blokvormen die er uitkomen,op den duur krijg je er pijn van aan je hoofd...(zelfs na filtering)

(de RSF stond aan 300e,is super zeldzaam,maar heb hem dus laten staan)

Ik heb een Poly-Box hier (oranje versie), maar 'k heb hem voorlopig nog niet zoveel gebruikt aangzien ik nog mijn modular wat uigebreider aan het testen ben.

Heel kort samengevat doet deze Poly-Box eigenlijk het volgende: hij herkent de pitch van een inkomend signaal (*), gaat deze pitch dan opsplitsen in chords die je zelf kan bepalen (en maakt dus van bvb. een C4 een C4-E4-G4 (als je als gebruiker het akkoord C4-E4-G4 ingeeft), wat dan vervolgens een "polyfoon" (eigenlijk een al dan niet uitgebreide chord) pulse output signaal geeft. En idd het is niet zo'n supervette klank...

(*) signaal moet wel een pure golfvorm zijn als je een duidelijke pure klank wil; gedetunede klanken of ongefilterde zaagvormen bvb. brengen de Poly-Box in de war gezien ze egenlijk uit zovele frequencies samen bestaan - best zijn dus eigenlijk enkelvoudige sine golfvormen

fotooke:
PICT3285-web.jpg

Woehoe! Kom maar door met de mp3's van deze oranje legende! :D

klinkt dik .. maar had hem al eerder gezien .. gewoon cv/gate doorlussen zou ook niet verkeerd zijn
ik gebruik gewoon een arp axxe en odyssey om dit te bewerkstelligen typisch analoge poly sound wat mij betreft .. alleen die blokgolven he ..

Het is echt zo een ding waar je van denkt...tja.....op zich wel lachen...er staat EML op dus dat is weer een extraatje...maar verder..tja tja tja

Is het dan niet net zoiets als de 'chord' functie op sommige synths waardoor je met 1 toets een heel accoord speelt. Wel aardig, maar om daarnou 300e voor neer te leggen.

Klopt min of meer dacht ik.
Maar toch een leuk verzamelstuk (en zeldzaam - slecht 130 stuks gemaakt waarvan een derde oranje en de rest zwart als ik me goed herinner).

Tjah... En daar nog eens onder staat nog een leuke... (Elka Synthex) *D

Back