'second chance' oplichters via eBay

RiSC

Stamgast
Gisteren kreeg ik een berichtje van eBay waarin stond dat ik alsnog een recente veiling die ik net had verloren kon winnen via een 'second de chance offer' - de winnaar van de veiling zou het object niet meer willen.
Ik had al wel iets te snel mijn adres gemailed naar die gast. Toen realiseerde ik mij dat het best wel eens een oplichter kon zijn. Ik ben naar de eBay site gegaan en in mijn mailbox was niks terug te vinden over dit bericht.

En ja hoor, even later kreeg ik nog een namaak eBay bericht met daarin uitgelegd dat ik zo snel mogelijk alles via Western Union moest betalen - de ontvanger bleek in een keer verhuisd van Keulen naar London, jaja ohja alle verzendkosten zouden ook voor zijn rekening komen.
Niet meer op gereageerd en naar spoof@ebay.com gestuurd.

Nu denk je misschien dat het daar stopt, maar ik krijg dus net weer een gespoofd bericht van een andere veiling waaraan ik heb meegedaan - die ik alsnog kan kopen.. het stomme van deze spoofer ((from user1169232@localhost) by ipswbg0015atl2.usa.prod.interland.net (8.12.11.20060308/8.12.11/Submit) id k9P73uxm003544; Wed, 25 Oct 2006 03:03:56 -0400 ) is dat ik die veiling dus wel had gewonnen.

Ik dacht ik waarschuw jullie even, niet dat iemand van ons erin zou trappen, maar toch dit lijkt me een nieuwe trend (ik had het nog niet eerder gezien zo).

Ik heb inmiddels al iedere Ebay truuk over me heen gekregen...
De laatste trend onder kopers is "het instrument is volledig beschadigd angekomen" verhaaltje...
jaja..je bent al de derde deze week en ik heb de spullen heeeeel goed ingepakt...dus...en dan hoor ik er niks meer van..:)))
Die second change offers is altijd bullshit..die krijg je alleen via Ebay...ik heb veel "verliezende bieders" die ineens zogenaamd een mail van mij krijgen...niet dus...
Mijn fotos en complete advertenties zijn al gestolen, Paypal heeft ook zo wat gaatjes waar ze je door proberen te naaien...etc etc...
Ik verbaas me soms over de hoeveelheid mensen die zich uitsluitend bezig houden met de boel te flessen.....ga iets eerlijks doen of zo...

Re: 'second chance' oplichters via eBay

Origineel geplaatst door RiSC
Ik ben naar de eBay site gegaan en in mijn mailbox was niks terug te vinden over dit bericht.

en zelfs dat zegt niks, ik heb ze ook al gehad via de ebay-mailbox, dan lijkt het ok, maar is het net zo mis.
ik zou ook even een virus check doen op je pc met NoAdware of zo. stelletje klootzakken.

Re: Re: 'second chance' oplichters via eBay

Re: Re: 'second chance' oplichters via eBay

Origineel geplaatst door Leo

ik zou ook even een virus check doen op je pc met NoAdware of zo. stelletje klootzakken.

ik heb gelukkig een mac en ben voor 99,9% verschoond van Ad/Mal/Spyware....gelukkig

Dit is mij vorig jaar ook overkomen had geboden op een Doepfer modulair.
En ja hoor second chance offer incl. e-mail adres.
Alleen de link naar het E-mail adres werkte.
De persoon was ook verhuisd van Belgie naar London.

Heb lesje geleerd, advies alleen kopen als je er heen kunt gaan om te kijken, vragen naar adres en zeg dat je het komt ophalen dan hoor je niets meer van ze.(ook al is het in London of i.d)
Als je toch een adres krijgt is via een beetje google te achterhalen of adres bestaat en of betr. persoon er woont.
Laat nieuwe foto met recente krant op achtergrond sturen, dan weet je of ze op zijn minst het item in huis hebben.
En natuurlijk nooit via Moneygram of zoiets zels Paypal is niet te vertouwen je wordt geredirect naar een valse site.
Kijk ook maar eens op google over internet oplichting je schrikt je rot.

P.s. Naar de politie gaan heeft geen enkele zin ook al heb je alles bewaart en of gekopieerd ze doen er NIETS mee.

Zo zag het aanbod eruit………(hmm shit wil niet uploaden ook al is het 600x800)

zal het op mijn eigen site zetten.

Kill them.

Was laatst een reportage op de TV over nigeriaanse scammers. Hele volkstammen (letterlijk zelfs) doe daar aan mee daaro.

Nieuw medium, nieuwe mogelijkheden. Da's de prijs van vooruitgang denk ik dan maar.

Origineel geplaatst door fuse
Was laatst een reportage op de TV over nigeriaanse scammers. Hele volkstammen (letterlijk zelfs) doe daar aan mee daaro.

Nieuw medium, nieuwe mogelijkheden. Da's de prijs van vooruitgang denk ik dan maar.

dat had ik wel eens willen zien. interessant
onlangs uit pure frustratie (beetje slechte dag) nog zo'n exemplaar schriftelijk uitgescholden na de zoveelste mail. 'fuck you and your family' kreeg ik al gauw terug :D

Origineel geplaatst door Maks
onlangs uit pure frustratie (beetje slechte dag) nog zo'n exemplaar schriftelijk uitgescholden na de zoveelste mail. 'fuck you and your family' kreeg ik al gauw terug :D
hoe reageerde je familie op die verwensingen? :o:

Ebay scamming

Ebay scamming

Ik heb dat de laatste weken al ettelijke keren gehad, en ook waaarschuwingen van ebay ontvangen niet op bepaalde aanbiedingen in te gaan, users waarvan de profiles revoked waren en dergelijke. Vreemdgenoeg vaak bij bieden op 303's, waarschijnlijk bekend dat dit gewilde doosjes zijn en vanwege de afmetingen makkelijk te verzenden. Vandaar dus makkelijk bieders van over-de-grens. Die dan niet komen ophalen: ik heb enkele keren replied met de mededeling dat een kennis die toevallig in Engeland/Portugal/Duitsland woont het eventueel wel kon komen ophalen en dan niets meer gehoord!

Origineel geplaatst door Maks

de wel bekende 419 scammers .. ze hebben daar zelfs en top 1 hit gehad waar de tekst zoiets ging als :' we hebben alles van je gejat omdat je zo dom bent geweest .. ' en dat staat dan op 1 in nigeria ! :D

Je hebt diverse categorie scammers...je hebt de Nigerianen maarrrrr,
je hebt ook kopers die echt zonder schaamte proberen om na aankoop truukjes uit te halen, ben bijna een Moog Taurus kwijtgeraakt aan een Paypal scammer, ik heb ook veel valse schade claims ontvangen etc etc.....
Je hebt de Chinezen..die proberen het ook maar iets minder geslaagd volgens mij.
Je hebt de Ebay spoofers die je acount willen hacken...(wel eens een bieder op een dikke synth gehad die alleen feedback voor babykleding had..Gehackte account dus)
Je hebt Fotodiefstal en heb zelf meegemaakt dat iemand mijn volledige advertentie had gejat...
Je hebt nog de goedgekeurde oplichting...dwz Paypal en Ebay die jou vrolijk van heel wat euros rippen..want fok wat zijn ze duur..vooral Paypal is om te kotsen zo duur...
Chargeback via een creditcard aanschaf is ook nog een vervelende zaak..(voor de verkoper dan)...
Nou nog happy????.....hahahahaha...Het gaat echter in 99% goed dus tja...wat zal ik zeggen..

Doodziek wordt je van die lui, mocht je op ebay UK geboden hebben dan ben je echt de lul, ik krijg
wel ooit 10 of meer "second change offers" van een en hetzelfde artikel.
keer op keer krijg ik ook een bericht van ebay nadat ik de message heb geforwarded naar spoof
dat de zaak is doorgestuurd naar de juiste autoriteiten, ik geloof daar alleen geen zak van.
Ik kan me niet voorstellen dat als men eens een keer serieus naar de situatie kijkt men die lui niet kan opsporen.
Hoe dan ook, pas op met ebay, iedere dag verzinnen die sm &*ge laffe Nigeriaanse kl*^%*&en nieuwe ongein.

Gezond verstand doet veel... ben jij wel eens gepakt door een van die mannen Wiseguy??/

Gelukkig niet, wel al heel vaak poging tot, ik zou daar heel lang erg ziek en kwaad over zijn.
Het maakt me zelfs nu keer op keer kwaad als ik weer zo'n idioot mailtje (to good to be true offer)
krijg van een of andere stiekeme debiel, eerst ging ik er altijd op in, gewoon om ze uiteindelijk,
als ze dachten weer een slachtoffer gevonden te hebben, heerlijk ouderwets verrot te schelden.
Ik zou willen dat er een instantie kwam die deze lui gericht zou aanpakken, tis echt een plaag, een
plaag waar veel mensen blijkbaar nog altijd intuinen en dat is jammer.

Origineel geplaatst door Wiseguy
Gelukkig niet, wel al heel vaak poging tot, ik zou daar heel lang erg ziek en kwaad over zijn.
Het maakt me zelfs nu keer op keer kwaad als ik weer zo'n idioot mailtje (to good to be true offer)
krijg van een of andere stiekeme debiel, eerst ging ik er altijd op in, gewoon om ze uiteindelijk,
als ze dachten weer een slachtoffer gevonden te hebben, heerlijk ouderwets verrot te schelden.
Ik zou willen dat er een instantie kwam die deze lui gericht zou aanpakken, tis echt een plaag, een
plaag waar veel mensen blijkbaar nog altijd intuinen en dat is jammer.
]

Weet je wat vreemd is...ik heb er nu niet zo veel last meer van..Eigenlijk helemaal niets..

Weet je wat vreemd is...ik heb er nu niet zo veel last meer van..Eigenlijk helemaal niets..

Klinkt bekend, ik heb ook al weken, zoniet maanden niet meer van dat soort dingen gezien.
Maar ze hebben ook een tijdje geleden wat van die bendes opgerold, dus het lijkt erop dat dat resultaat gehad heeft.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
]

Ik dus wel, zelfs zo erg dat ik overweeg maar weg te blijven op ebay UK, vaak wel 10 of meer "second change offers" per item, zo vermoeiend.

ik verkoop alleen...dat scheelt mischien...maarruuh...ik krijg ook nooit spam op mijn hotmail..andere wel, met bakken

Ik kreeg mailtjes binnen die echt bedrieglijk echt leken. Waar ik even bij twijfelde of ik er op in zou gaan. Maar goed, als je kan kiezen tussen zo'n mafkees en een Grooveron voor je LXP-15 is de keuze natuurlijk snel gemaakt (Y)

Back