Waar komt die synthsound uit?

gringo

Stamgast
Ik ben al een tijdje gefascineerd door een bepaalde sound uit een liedje van zangers Sarah. Dit was in 2002 een project van Eric Corton (3fm) en o.a. Ramon Braumuller(producer) wat helaas een (te) vroege dood stierf. Dit nummer "Labyrinth" was een kleine hit in 2002/2003. Het gaat om het opkomende arpeggio-achtige geluid, wie herkend dit geluid en weet uit welke synth dit komt?

Attachments

• labyrinth.mp3
    189,7 KB · Bekeken: 69
Re: Waar komt die synthsound uit?

Origineel geplaatst door gringo
Ik ben al een tijdje gefascineerd door een bepaalde sound uit een liedje van zangers Sarah. Dit was in 2002 een project van Eric Corton (3fm) en o.a. Ramon Braumuller(producer) wat helaas een (te) vroege dood stierf. Dit nummer "Labyrinth" was een kleine hit in 2002/2003. Het gaat om het opkomende arpeggio-achtige geluid, wie herkend dit geluid en weet uit welke synth dit komt?

Hey, die sarah daar hebben we ook nooit meer wat van gehoord..

ik laat me gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

maar om toch nog ff ontopic te komen:

geluidje klinkt niet echt bijzonder..
zou je uit veel synths met gemak kunne halen.. t zou zelfs een soft synth kunnen zijn ik denk dat t uit een JP komt
t lijkt trouwens ook veel op t geluid uit een supernova.. maar goed qua klank verschillen ze niet zo heel veel, zeker als t om dit soort geluidjes gaat niet

Vergeet niet de PWM op de blokgolf, die hoort er wel bij.

shit man die hit van Sarah (Geels), waneer was dat eigelijk?
Ik dacht dat wordt nog wel wat maar niets meer van vernomen.
maar waar zou die open hihat eigelijk uit komen?

(edit, 2000 dus....pfff ik moest maar eens gaan pitten)

513925

Rrrrrrr . . . . :z

Kan me de plaat niet meer echt voor de geest halen maar weet wel nog dat ik het een super nummer vond (ondanks dat ik normaal helemaal niet van commerciele top 40 muziek hou).

Wel grappig dat dit ter sprake komt zoveel jaar na de release.....

Grtz

Olav

Sarah where art dou?

Sarah where art dou?

Ik hoor "Labyrith" opeens weer redelijk vaak op 100%FM, dus heb die CD weer eens afgestoft. Valt me op dat nog steeds prima materiaal is, bijna een soort TROS-variant van "Ray of Light" (no offence!). De sounds/arrangement is best o.k. vandaar dat je eens verder gaat luisteren.
Ik dacht ook maak die bewuste sound ffe na, als je goed gaat luisteren hoor je dat er qua harmonischen subtiel e.e.a. verandert. Waarschijnlijk iets met pwm>overdrive>lfp>multieffect? Op een Virus heb ik het nog niet voor elkaar, volgens Ramon Braumuller was er op die cd vrij veel Nova en Nord Lead gebruikt.

dacht ook gelijk aan de jp

Back