Rhodes kopen van Amerikaanse particulier

Funkwalker

Ingeburgerd
Goedemiddag,

De tijd is rijp om mezelf een Rhodes aan te schaffen, maar omdat ik op marktplaats nog niet mijn ding heb gevonden zit ik er over te denken er eentje uit Amerika te laten komen.
Kopen via eBay.com is wel veilig, maar hoe doe je dat als je iets koopt van een particulier uit de USA (dus NIET via eBay)? Hoe zit het bijvoorbeeld met de betrouwbaarheid, invoerrechten, de koersen, verzendkosten, betaling (paypal?)?

iemand ervaringen? (ik ben namelijk een absolute leek op dit gebied ;) )

alle reacties zijn welkom!

NB: mods, ik heb geen idee waar dit topic hoort, dus als hij hier verkeerd staat...

ja, ik heb ervaringen met een betrouwbare amerikaan. en nu maar hopen dat het toevallig net die ene is, waarvan jij je rhodes gaat kopen!

iemand in tilburg wil een mooie rhodes ruilen met een nord electro. misschien kan je beter op zoek gaan naar een tweedehands nord electro en ruilen in tilburg?!

kan me niet voorstellen dat je goedkoper uit bent met verzenden uit amerika...dan liever op ebay duitsland toeslaan en daarheen karren. stel je voor dat de verpakking ook nog es matig is en de helft van de tines het niet overleeft...dan praat je over serieus geld...en geloof me, pakketdiensten laten dingen vallen, zetten er zooi bovenop en wat alles nog...

maw...niet doen dus.

Origineel geplaatst door bikkel
Waarom is eBay veiliger?

Nou ja, als je van iemand koopt die iets va 99% positieve feedback heeft geloof ik toch niet dat ie je naait...

Maar inderdaad, als er dingen tijdens het vervoer kapot gaan, daar zit wel wat in.. bedankt in elk geval! :halleluja

Mijn 2 centen: laat een Fender Rhodes inderdaad niet door een koerier uit de VS verschepen. Het is een robuust en zwaar apparaat maar de tines zijn niet UPS/Fedex-proof. Ik zou als ik jou was de Franse, Duitse en Engelse markt uitkammen, daar is op elk gegeven moment wel een Fender te vinden.