samplen op asr10..

DanDiggy

Nieuwkomer
Ik heb nu een asr10 waar ik al een tijdje mee sample.. Alleen heb ik een paar vraagjes

Ik chop mn samples heel omslachtig (voor mn gevoel dan).. Ik kopieer eerst de parameters van de sample (per stereolayer) een x aantal keer. Vervolgens zet ik de keyrange van elke sample op een andere toets (en de root key ook natuurlijk). Dit doe ik ook voor beide stereolayers apart.. en vervolgens link ik de stereo layers weer om eeeeindelijk die beat te maken..
Is er een snellere manier om dit te doen..?

Daarnaast.. Die filters op dat ding zijn helemaal te gek.. ik leef me er helemaal mee uit.. heb alleen een probleem als ik bijvoorbeeld de bas uit een sample filter.. omdat ik gewoon gebruik maak van die lp filters klinkt de bass niet echt gedefinieerd (?), maar meer soort van muf.. of dof.

is er iemand die zichzelf een beest vind op die asr die mij een beetje opweg kan helpen? ;)

Accepteert de ASR-10 geen AIFF files? Volgens mij wel. Als het zo is kun je lekker op je computer choppen en middels een floppy in de ASR-10 krijgen. Al die keyrange dingen en zo zul je nog in de ASR-10 moeten doen, maar ja het is al een stuk sneller volgens mij.

Verder zul je met een lowpass filter geen bas uit de sample kunnen filteren. Daar heb je een hipass filter voor nodig.

met die bass bedoelde ik dus de rest wegfilteren en de bas behouden mbv een lp filter..
en het gaat er mij juist om dat pitchen van elke wavesample.. er moet toch een manier zijn om automatisch je sample over je keyboard gelayerd te krijgen...

Hehehe ik krijg hier zo'n .. "kan in vocals uit een track halen?' (no pun intended) Een lowpassfilter laat gewoon haast niks door boven de cutoff frequenty. Dus als de attack en dus het midden/laag wil horen zal je toch of betere samples moeten gebruiken of genoegen moet nemen met het feit dat het wat doffer klinkt ..

neeheeee... hahahaa
Ik weet dat het logisch is dat het doffer klinkt, en ik weet precies wat een lp filter doet enzo..
Maar ik vroeg me dus af, of het met die asr mogelijk is om die bass dan weer wat meer 'punch' of definitie of whatever te geven..
maargoed..

ivm die filters.

je zou misschien bij de "amp" functie eerst de boost kunnen aanzetten, en dan eens zien of het een beter resultaat geeft bij het filteren, en dan eventueel de eq+comp effect erbij doen. Die eq/comp gebruik ik zeer vaak voor bas.

Back