Hanz
Anonieme Analogist
Origineel geplaatst door bronswerk
Voor mezelf heb ik allang geleden besloten dat je het beste de interface kan nemen die goed bij je software aansluit en daarvoor ontworpen is, dus in ieder geval Cubase met Midex3/8 en Logic met Unitor/AMT8.
Natuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens.

Het enige wat erg jammer is, is dat Steinberg ooit in officiele press releases heeft laten weten, het AMT-mechanisme van Emagic ook in Cubase SX (2, geloof ik) te gaan ondersteunen. Zie: http://www.harmony-central.com/Newp/MusikMesse98/Steinberg/AMT-Unitor8.html
Op dat moment maakte deze aankondiging de Unitor tot de meest luxe en uitgebreide kandidaat, en een verstandige keuze voor veel mensen (dachten ze toen...). Helaas heeft Steinberg gewoon hier een boel klanten vrij hard genaaid; volgens Haydn hebben ze de protocol-informatie keurig ontvangen maar er nooit iets mee gedaan.
Genoeg mensen die om deze reden nog maar braaf verder werken met hun ooit zo duur aangeschafte interface, die dan helaas niet zo strak is als andere opties. Want laten we wel wezen, het blijft gaan om relatief kleine afwijkingen.
In hetzelfde kader is dit wel iets waar ik me zorgen om maak. Want ik zou met alle liefde op den duur overstappen.
Maar het zou me niets verbazen, gezien de aangehaalde berichten op Cubase.net dat de Midex inmiddels een even 'dode' interface is als de Emagic doosjes. En dat zou betekenen dat er op het windows platform over enige tijd geen enkele mogelijkheid meer is om ècht strakke midi timing te krijgen. MIDI is dood, in ieder geval vanuit commercieel oogpunt...

Nu is het audio en signaalbewerking wat de klok slaat.