belgische variant hakke/ jumpe?

Hey ja dat is best leuk

Zo wordt er dus op jumpstyle gedanst

8)

Ik vind het best leuke muziek.Sommige tracks dan toch.
Moet je maar eens kijken naar www.djgregc.com
Dat zou de grondlegger zijn van de hedendaagse jumpstyle,frenchtek
Gave industriele sounds dat ze gebruiken.:)

Origineel geplaatst door BananaWorld
Best leuk dat jumpstyle, maar is het nu zoveel anders dan hardstyle?
Niet heel veel. Het ligt erg tegen elkaar aan, toch neigt jump meer richting hardcore omdat er in jumpstyle hardcore-achtige kicks gebruikt worden (de bekende hardstyle whoompkick zul je in jump niet horen) en er hardcore/oldschool invloeden in de synths en samples zitten.

Jump is wel veel simpeler altijd, vooral dat spul van Greg C is af en toe enorm simpel en minimaal.

Ik weet niet of je bekend bent met UC Style (het stijltje wat Darkraver al jaren draait), platen van Mark V & Poogie Bear enzo...dát is eigenlijk de style waar jump nu op voorboorduurt. En die UC Sound bestaat al 10 jaar...als je sommige van zulke platen nu op zou zetten klinkt het vrijwel hetzelfde als jump van tegenwoordig.

Hier een stukje van een oud nummer in de UC Style waar ik het over heb

Attachments

• stomp.mp3
    337,1 KB · Bekeken: 100
Lekker :) Heb die gregc al eens live gehoord...erg leuk en het publiek gaat gewoon uit zijn dak :D

Nu vraag ik me dan toch effe af waar de zogenaamde (Ghetto)-Jack vandaan komt (het genre waar de Space Djz naar geëvolueerd zijn, en producers met name zoals Jamie Bissmire, Alex Peace, Dj BamBam, ...), is dat dan een techno-variant van Jump of vindt dit z'n roots ergens anders..?

ja das dus ook bij underground construction begonnen, DJ Bam bam heeft bijv. ook wel jump-achtige tracks gemaakt:)

Back