microkorg of microkorg X ???

peejee

Ingeburgerd
Hallo,

heeft er iemand ervaring met de microkorg X en de microkorg ?

Kan iemand me zeggen wat de voornaamste verschillen zijn tussen deze twee ?

groetjes, PJ

Om te beginnen maar het voornaamste verschil.
De MicroKorg is een virtueel analoge synthesizer en de Micro-X een sample playback synth.
In die hoedanigheid is een vergelijking dan ook lastig, daar zij voor totaal verschillende doeleinden zijn ontworpen.

Verwacht van de MicroKorg geen goedklinkende piano en accordeon, om maar iets te noemen.
De manier van klankopwekking is totaal verschillend en je zult je moeten afvragen welke voor jouw doeleinden het meest geschikt is.

Ik weet niet in hoeverre je een 'beginneling' bent, maar het loont de moeite om je meer te verdiepen in de verschillende synthesevormen. Over sample playback en subtractieve synthese is genoeg te vinden op dit forum denk ik. Het doornemen van handleidingen van apparaten heeft mij ook vaak geholpen in mijn overweginen en keuzes.

Vraag je eerst af wat je wilt bereiken en vervolgens in welke hoek je dat qua instrument moet zoeken.
Misschien heb je ook wat specifiekere vragen.

groet

Tom

Hallo,

"in hoeverre ik een beginneling ben" ? ben nu ongeveer 3 jaar met toetsen bezig, heb al wel een hoop ervaring en kennis maar vond niet direct veel "vergelijkende" info over die microkorgs.
Piano en accordeon klankjes heb ik niet direct nodig :-) daar heb ik een workstation voor ;-)
maar ik denk dat de "gewone" microkorg me dan beter gaat uitkomen.

groetjes, PJ

Even ter verduidelijking....het is niet de MicroKorg x, maar de Micro-x.
De Micro-x is dus niet een opgepompte MicroKorg, maar een totaal ander type instrument. Ze hebben dus niets met elkaar te maken.

groet

Tom

Back