Maak een stukje Klassiek

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
My respect Res !
Dit is een thread naar m'n hart dus ook maar even genkutseld.
Tempo wisselingen, subtiele timing- en velocitywaarden brengen de juiste intonatie.
Dit is pielwerk! Mensen die graag verder knutselen stuur ik graag een midi of Logic 5.5 file

Voor hen die weinig over klassieke muziek zouden weten maar toch een goeie instap naar een machtig stuk muziek zoeken :
"7 Lezte Worte Jesu Am Kreuz" van Joseph Haydn.

:halleluja :halleluja ik houd wel van zulke piano stukken.... erg tof.. maar je hebt dit dus niet live ingespeeld???

Origineel geplaatst door Lukast
:halleluja :halleluja ik houd wel van zulke piano stukken.... erg tof.. maar je hebt dit dus niet live ingespeeld???

Ik denk niet dat het haalbaar is om dit te verzinnen als je werkelijk niet live kan spelen...
Is dus combinatie van live spelen en dan pielen aan timings en velocities in de event-list tot het helemaal lekker zit.

hey leuke muziekjes heren :)

@ TheGmus .. je zal t niet geloven maar ik luisterde t begin van je track.. en t leek echt zo goed als op de maat waarop je avatar beweegt.. alsof ik je nu live heb zien spelen :P :biertje:

mooi stukje voor in een film :)

Origineel geplaatst door resonance
@ TheGmus .. je zal t niet geloven maar ik luisterde t begin van je track.. en t leek echt zo goed als op de maat waarop je avatar beweegt.. alsof ik je nu live heb zien spelen :P :biertje:

mooi stukje voor in een film :)

Je moet een beetje oog hebben voor details he ;)
Ik krijg ineens een leuk idee om een hele video clip te maken in animated gif....

Thanx,

Re: Maak een stukje Klassiek

Origineel geplaatst door resonance
dit lijkt me nou eens leuk .. ben benieuwd waar mensen mee aan komen zetten en waarmee het gemaakt is :)
vind dat er best wel wat klassieke muziek op t forum mag zijn :)

Hier kom ik dan mee. Voor mij is klassieke muziek puur gecomponeerde muziek, alleen melodie dus. Ik maak dit soort muziek en heb er 1 nummer uitgepikt. Deel 1 is het begin van het nummer, deel 2 is een stuk uit het midden.

Re: Re: Maak een stukje Klassiek

Origineel geplaatst door BvdB
Hier kom ik dan mee. Voor mij is klassieke muziek puur gecomponeerde muziek, alleen melodie dus. Ik maak dit soort muziek en heb er 1 nummer uitgepikt. Deel 1 is het begin van het nummer, deel 2 is een stuk uit het midden.

Attachments

• part 2 mp3.mp3
    932,7 KB · Bekeken: 108

Origineel geplaatst door BvdB

Attachments

• part 1 mp3.mp3
    855,9 KB · Bekeken: 108
Re: Re: Re: Maak een stukje Klassiek

Re: Re: Re: Maak een stukje Klassiek

Gecomponeerd met de rechterhand in de lucht trouwens! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

check het nummer "unlike denmark" op m'n soundclick site

www.soundclick.com/jointfunkture

da's misschien meer vergelijkbaar met Keith Jarret (qua stijl dan he, niet qua goedheid :D ), omdat dit meer het resultaat is van een uitgebreider uitgearrangeerde jam. Maar dat moet je ruim zien. Alles live gespeeld vanzefsprekend, gegarandeerd midiloos!

verder heb ik een hele tijd terug een nummer gemaakt dat "four years" heet. Da's toch wel redelijk pure jazz maar de begeleiding is sterk geinspireerd op barokke akkoorden, en de melodie met een fluitachtige sound.

skeletvm: die tempovariatie bij 0:47 is heel mooi..in 't begin dacht ik het ergens te herkennen, maar dan ga je een andere kant op. mooi gedaan.
IsnieZot: zit mooie sfeer in je opname! bevalt me goed!
Unic: vind je stuk mooi, alleen de tremolo zit een beetje in de weg.

ik kan helaas oengaboenga niet downloaden!

Laatst gewijzigd:
hier Unlike Denmark in 80KBPS glorie :D

Attachments

• roald - unlike_denmarklq.mp3
    872,2 KB · Bekeken: 122
twee linkjes naar wat gepruts van mij:

al eerder gepost in andere thread: Morning Light. eerste probeersel met orkest instrumenten. vaag gerommel met dissonanten en andere dingen die het net niet of net wel zijn.. nog lang niet naar mijn zin, te hakkerig, maar ach het gaat om het idee. Beetje soundtrackerig, militaire kapel achtig met Dynasty trompetjes zeg maar 8o) ofzoiets..

morning light

en een megakort introotje (paar seconden) van iets wat al maanden in de ijskast staat (studio afgebrand :( =( =( ) .. gebruik ik momenteel als ringtone voor mijn mobieltje :) Als ik over een paar maanden weer terugverhuis naar mijn vertrouwde stekkie en alles weer aan de gang heb ga ik hier es mee verder prutsen denk ik.

intro

Afijn, in de tussentijd heb ik nog wat pogingen gedaan maar wat eruit kwam leek toch helemaal nergens op =(

Misschien toch nog eens die oude keyboard cursus pakken die ik heb liggen en over een jaartje nog eens proberen :)

Snap ff niet wat je nu bedoelt? mag ik een oude thread niet bumpen? ik negeer demian toch?

al was die nieuwe thread van erboven (militaire fanfare) snel vervuilt door een aantal mensen .. o.a. met leuke nazi muziek en plaatjes ..

maar nu t zo'n anderhalf jaar later is vond ik dat ik deze thread wel weer eens mocht bumpen ..

Je hebt mij iig geinspireerd om vanavond eens te kijken of ik wat klassieks uit mn monomachine kan halen :D

Back