Machinedrum kits worden overschreven

Grand Phuba

Ingeburgerd
Hey Hello,

Ik heb een probleempje met mijn machinedrum, en dat is als volgt:

Ik heb nu de laatste OS er in zitten 1.32B en het komt voor dat ik bv gisteren kit A gemaakt heb en vandaag kit B
En na gelang van tijd ik kit A vandaag weer opnieuw inlaad hij ineens het zelfde klinkt als kit B
Dit is me nu al een paar keer overkomen.

Ik werk verder op deze manier: Pattern mode, Extended en ik heb mijn record ledje altijd aanstaan dit i.v.m het kunnen programmeren van je steps.
Verder gebruik ik mijn patterns niet d.m.v bank selection.

Kan het te maken hebben dat ik per ongeluk aan het copy pasten ben zonder dat ik dat in de gaten heb?
Als dit zo is wat ben ik dan aan het copy pasten. Of zit ik er nu naast.

Wie kan me even helpen hiermee?

Thanx!

Dat is het hem juist de termen copy,paste of clear zie ik niet in mijn menu verschijnen.
Verder zet ik ook mijn record led uit als ik van kit verander.

Ik neem an dat je de manual meerdere keer hebt gelezen, je hellemaal weet hoe de md in elkaar steekt qua copy/paste.
Dat de MD zomaar kits opslaat en copieert heb ik nog nooit mee gemaakt, je ziet vast iets over het hoofd (hoop ik) Ik neem aan dat je de manual meerdere keer hebt gelezen, je hellemaal weet hoe de md in elkaar steekt qua copy/paste.

Laatst gewijzigd:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij hebben copy/paste/clear acties alleen betrekking op patterns en niet op kits . Zou het niet zo kunnen zijn dat je een kit laadt (A), hier vervolgens dingen aan edit (resulterend in kit B) en de kit vervolgens op dezelfde positie wegschrijft? Resultaat : kit A == kit B.

Let bij het kopiëren ook op je stepfilters, hierdoor kan een kit natuurlijk in het ene patroon anders klinken dan in het andere.

Origineel geplaatst door Grand Phuba
Dat is het hem juist de termen copy,paste of clear zie ik niet in mijn menu verschijnen.
Verder zet ik ook mijn record led uit als ik van kit verander.

Dan ben je waarschijnljk niet aan het copy/pasten
(vergeet je de function knop niet in te drukken?)

Ben al iets verder, het heeft te maken dat ik in extended mode werk en niet in classic.

Dit vond ik in de manual:

• In EXTENDED mode, be careful to save any changes you have made
to your kit that you want to keep. Changing a pattern might change
kits and then you will lose the old kit settings.
• In EXTENDED mode, if two patterns use the same kit, the kit will not
be reloaded when changing pattern.

Wat me opvalt is wanneer je in classic mode werkt en pattern selection doet via je bank A -->A1 t/m A16
Deze altijd in de zelfde kit blijft met patterns.
Wanneer je in de extended mode werkt pakt hij patterns uit ander kits.

En waarschijnelijk verandert hij daardoor mijn kits.
Nu is mijn volgende vraag Hoe wijzig ik in extended mode de diverse patterns die hangen aan bv. A1 of A2
Is het mogelijk om in extended mode alle patterns uit 1 kit te halen.

Ik vindt dit slecht terug in de manual op een een of andere manier.

Thanx!

wat ik doe: werk alleen in extended mode (zie sowiezo het nut niet van de classic mode).
sla voor elke pattern de kit appart op.
als je meerdere patterns hebt met dezelfde kit en je tweakt er een verandert hij na opslaan voor elke pattern met die kit.

Wanneer je in de extended mode werkt pakt hij patterns uit ander kits.
deze zin van je snap ik niet helemaal. patterns uit andere kits?
waarschijnlijk bedoel je dat anders om?

Origineel geplaatst door Grand Phuba

Nu is mijn volgende vraag Hoe wijzig ik in extended mode de diverse patterns die hangen aan bv. A1 of A2
Is het mogelijk om in extended mode alle patterns uit 1 kit te halen.

? bedoel je nou: hoe krijg ik pattern a1 op a2?
want patterns wijzigen is vrij makkelijk gewoon op record drukken en triggers verplaatsen. maar ik denk niet dat je dat bedoelt...
patterns kan je verplaatsen door ze te kopieeren en te pasten wanneer record uitstaat.
als rec aan staat copy je geloof ik tracks.
kan het fout hebben de manual zit ingepakt.

Back