Kurzweil-fun?

nick nova

Resonator
Ik krijg binnenkort een Kurzweil k2000rs binnen.
Wat zijn jullie algemene ervaringen met het merk? Waarom zijn ze eigenlijk niet zo High-profile?

Gefeliciteerd Nick Nova! Fijn te horen dat er weer een bij is die het merk weet te waarderen.

Tsja alles was uit de US komt behalve Alesis na is toch gewoon goed? ;)

Als VAST-SYNTHESE zo geniaal is, waarom gebruikt niemand het dan buiten de klassieke componisten? Heeft het iets met het klankkarakter te maken? Ontoegankelijk qua interface? Te duah?

...

gebrek aan marketing?

jammmer

jammmer

Nee niet echt alle synths de USA zijn goed,Oberheim Moog Ensoniq zijn allemaal koppie onder gegaan door de RELIABILITY van hun produken.

Kurzweil is zelf geen amerikaans produkt maar koreaans (YOUNG CHANG),voor after sales zou ik een ander merk kiezen,maar Kurzweil blijft een super synth!!!!

Re: jammmer

Origineel geplaatst door Mikefoundahobby
Kurzweil is zelf geen amerikaans produkt maar koreaans (YOUNG CHANG)[/B]

Ik dacht eerder dat de ontwikkeling (R&D) nog wel in Amerika zit, en dat Young Chang gewoon de Koreaanse eigenaar & geldschieter is. :confused:
Net zoals Emu nog steeds in Amerika wordt ontwikkeld, maar in feite eigendom is van Creative Soundblaster.

Kurzweil

Kurzweil

Dat zou best kunnen David,ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Maar Kurzweil blijft een super produkt!!!

Yo,

de kurz is binnen.
Oe hij is VET! Inspirerend bakkie. Presets orchestrale klanken zijn uitzonderlijk van kwaliteit. Die vast-synthese ben ik nog ni zwaar ingedoken, maar lijkt bijzonder vet en uitgebreid. Ik had van schrik van de kille klank, maar dat valt goed mee.
Vanaf nu kan ik elk geluidje maken dat ik maar wil, en dat voelt heel lekker.

Okee dan Nick, maak is een lekker plaatje met dit beestje voor ons hier op het forum om mee te genieten! :D

Gefeliciteerd,

Check de links hierboven: er staan hele programmeercursussen
voor dit sonisch universum op het net:

zoek naar Brian Cowell en Darwin Grosse, en voor de Fun's
naar Glenn Reither en voor de FMsynthese naar Paul Dillen.
Helaas is de Sonik site een paar dagen onbereikbaar maar je kan
ook op de www.synthzone.com onder Kurzweil kijken.

Zo dat houdt je wel even uit de kroeg/coffeeshop,
Have FUN....!

ISPdeRuiter,
Amsterdam

Origineel geplaatst door Mikefoundahobby
Nee niet echt alle synths de USA zijn goed,Oberheim Moog Ensoniq zijn allemaal koppie onder gegaan door de RELIABILITY van hun produken.

:confused: Je bent vast en zeker expert...:confused:
Ik heb een aantal Amerikaanse Mono's die op basis van leeftijd betrouwbaarder zijn dan jij...

Amai die kurzweil. Manuals zo dik dat je er iemand mee kan doodslaan. Ik heb ze zo goed als helemaal doorgegenomen, maar ik slaag er maar niet in om hem in multimode te laten fungeren en saven voor de volgende sessie.

Effe voor de duidelijkheid, het gaat om een k2000r.
Het probleem is dat ik in songmode alle volumes afzet, behalve voor de kanalen die ik nodig heb. Ik stel de programs in per kanaal. Het probleem is dat ik dat zo niet gesaved krijg. Hij saved wel een songname, maar niet de juiste programs en ook niet de volumes.

Wie o wie weet:

- of ik een multitmbrale setup in Quick access mode of in Songmode moet maken?

- Hoe ik alle informatie van mijn volumes en programs en dergelijke kan saven en recallen?

Thanks,

Tjeez Nick Nova. Ik heb m'n K2600 al een tijdje, maar die handleiding, daar krijg ik de stuipen van. Gelukkig gebruik ik hem als klankmodule icm Cubase SX. Al moet ik de handleiding wel doornemen nog een keer.

Volgens mij moet je een file in songmode opslaan. Quick acces is voor het instellen van geluiden voor je Live performance. Zo kun je bij live optreden snel de geluiden kiezen die je nodig hebt.
Song mode is echt voor het gebruiken van je K2000 als workstation. Volgens mij moet je dus gewoon een midi file saven.

Heb je nog 'n oud lebtobje staan probeer dan 'ns met je
K2XXX te Sounddiveren (www.emagic.de) via de MIDI sysex
de VAST wordt veel overzichtelijker (alle schermen v.d. layer
op een pagina) en je kunt de envelopes met de muis manipuleren i.p.v. als datatypiste (kent U ze nog...?).
Als je iets uit de modulatie-lijst als source wil gebruiken (en deze mogelijkheden zijn bij de Kurz ongelimiteerd, heb je de
hele lijst eensklaps voor de neus, aanklikken en luisteren maar
-doetie ut of doetie ut niet...
Serieuze studie van de manualen alsmede het maken van de
opgaven van de internetcursussen, vergroot de kennis van de
machine en kennis is in dit geval Liefde.
Ook zijn er van synth-tek CD Roms te krijgen met interactieve
tutorials, die je wegwijs maken in de magische wereld van deze synthesizer (www.synth-tek.com).

Hoop dit helpt,

ISPdeRuiter,
Amsterdam

Back