Stroomverbruik studio

Origineel geplaatst door jimmyjones
hoeveel stroom betalen jullie maandelijks ?:eureka:

ik heb 7 jaar niets betaald, ja,moest aan de buurvrouw wat dokken met die is op een gegeven moment afgevoerd.. Heb nu wel een eigen aansluiting moeten maken (1400 euri :(), ik wacht de eerste rekening met tegenstrijdige gevoelens af.

hoeveel stroom betalen jullie maandelijks ?:eureka:
De gemiddelde pc verbruikt meer stroom dan een stapel oude gear, hoor! :)

Origineel geplaatst door Sly Dog
De gemiddelde pc verbruikt meer stroom dan een stapel oude gear, hoor! :)

ben ik niet met je eens
adapters die aanstaan 24 uur pdag telze eens opeen stuk 10 en dan app die voedingen trekken redelijk wat WATT weg

ik eerst 144 nu 20 gezakt zit cable by en nog wat ge internet betaal k apart goed onderwerp trouwens wie wat betaald

Origineel geplaatst door R-ond
ben ik niet met je eens
adapters die aanstaan 24 uur pdag telze eens opeen stuk 10 en dan app die voedingen trekken redelijk wat WATT weg

ik eerst 144 nu 20 gezakt zit cable by en nog wat ge internet betaal k apart goed onderwerp trouwens wie wat betaald

Ik ben het wel met Sly Dog eens.
Een PC zit snel op een paar honderd watt.
Ik ken geen studio apparatuur die dat trekt behalve wat versterkers ofzo.

En als je 100 adapter 24 uur per dag in je stopcontact laat zitten...tja, dan kom je er ook wel.
Maar dat moet je natuurlijk NOOOIT doen.
Dat is:
1 slecht voor het milieu
2 slecht voor je portomonaie
3 vergroot brandgevaar in je huis

Je kan dan beter 1 aparte stekker/schakalaar/groep hebben waarmee je heel je stuio in 1 handeling aan en uit zet. Dan ben je in 1 keer van al die nadelen af.

Hee R-ond, mooie studio hoor! Gave synths heb je staan en ook echt een creatief hok lijkt me :okdan:

heb even geen foto bij de hand :) maar hoeveel wattage trekt een pc die aanstaat eigenlijk? en wat kost een kWh stroom eigenlijk ongeveer? ik heb geen eigen energiemeter dus kan hier geen peil op trekken eigenlijk.

maar als je alleen al een adapter in stoptcontact laat zitten ronder dat het apparaat aanstaat kost dat stroom ?

maar als je alleen al een adapter in stoptcontact laat zitten ronder dat het apparaat aanstaat kost dat stroom ?

Yep. Er zijn zelfs veel apparaten zonder externe voeding die niet helemaal uitschakelen als je de aan/uit-knop indrukt. Stekkerblokje met schakelaar ertussen dus. Scheelt ook nog eens een hoop tijd met inschakelen.

Origineel geplaatst door 6 trak
in hoeverre heeft dit met synth te maken? ...of ga je ervan uit dat iedereen een aparte meter in zijn studio heeft? :confused:

Daarbij betaal ik euro's, anders zou je maar kortsluiting krijgen vrees ik..

Wat is dat toch met het ongevraagd afsplitsen?
Laat draden toch gewoon zoals ze zijn totdat leden vragen om in te grijpen.
Of moet dit draadje toevallig weer bij een ouwe gevoegd worden die ook al over ditzelfde onderwerp gaat? (Die bestaat er nl al.)

ontopic

Sinds m'n DJ schakelaar (zo heet dat geloof ik) hoop ik toch wel dat m'n stroomrekening toch wat gunstiger uit zal vallen.

Zowieso is een computer die staat te nixen qua verbruik helemaal niet zo'n stroomvreter hoor.

Vraag me wel af hoeveel amperes ik trek als alles aan staat. Wellicht dat het dan nog uit gaat maken als je alleen s'nachts je studio aanzet. :eureka: (Scheelde toch de helft? Op nachtstroom?)

In mijn studio heb ik er eens zo'n apparaatje tussengehangen waarmee je kunt meten hoeveel stroom je verbruikt.
Dat viel reuze mee.
500Watt
En daar hangt dus aan:
-PC met twee CRT monitors
-24 ch mixer
-meer dan 20 stuks outboard gear incl. racksynths
-2x50W eindversterker
-30W Basversterkertje (meestal niet aan, wel aangezet om verbruik te meten)
-15W Gitaarversterkertje (meestal niet aan, wel aangezet om verbruik te meten)
Valt al met al hard mee dus

In mijn studio heb ik een hoofdschakelaar waar alles aan hangt. Als ik die uitschakel krijgen dus al mijn adapters geen stroom meer. Verbruik als ik niet in de studio zit is dus NUL.

Als alleen de PC aanstaat (zit apart niet achter de schakelaar) verbruikt al ruim 200Watt. De rest verbruikt dus maar 300Watt.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Plaatje?? Ik ben nu wel een beetje nieuwsgierig geworden...

:D Dan moet je even naar de "mijn studio/crib" thread gaan, want daar had ik dit oorspronkelijk gepost. In deze draad lijkt het inderdaad nergens op te slaan :confused:

Origineel geplaatst door DavidMenting
Yep. Er zijn zelfs veel apparaten zonder externe voeding die niet helemaal uitschakelen als je de aan/uit-knop indrukt. Stekkerblokje met schakelaar ertussen dus. Scheelt ook nog eens een hoop tijd met inschakelen.

Ik heb ook alles achter 1 knop zitten, gaat alles in 1 keer aan. is dit eigenlijk schadelijk voor de apparaten? ik zet ze ook nooit echt uit (monitoren, racksynths, computer etc.), behalve dus allemaal tegelijk met die ene stroomknop.

Back