computerscherm magnetisch afschermen

mooie_rooie

Nieuwkomer
mijn monitoren storen mijn kleuren op mijn beeldscherm, door een magnetisch veld. wat kan ik het beste tussen mijn beeldscherm en mijn monitorspeakers plaatsen. of is er andere oplossing? monitorspeakers verder van mij beeldscherm zetten is geen optie i.v.m afmixen.

Hmm... Een dikke loden plaat? Volgens mij is er niets wat je er makkelijk even tussen zet om magnetische storing tegen te gaan.

Een andere oplossing zou zijn sparen voor afgeschermede monitors of 'n TFT scherm.

Origineel geplaatst door mooie_rooie
ik heb de oplossing al gevonden!

zou je die oplossing willen delen? :)
ik heb hier namelijk ook last van.

Tia

ik heb een standaard monitor, die hebben daar erg veel last van. 1) aard je monitor en computer(sluit ze netjes aan op het geaarde lichtnet. 2) neem twee metalen platen, folie of iets wat geleid, en monteer daar een draad aan. deze draad monteer je aan een stekker ZONDER DE PENNETJES!!! alleen met de aardklemmetjes, je stopt dus een geprepareerde stekker in het stopcontact, ZONDER DE PENNETJE OF SLUIT ER IN IEDERGEVAL NIETS OP AAN, ZORG DAT ER GEEN STROOM OP DE METALEN PLATEN KOMT TE STAAN het is een middel tegen magnetische velden, niet om met een foute montage gevaarlijke situties te creeren.

Origineel geplaatst door marcuuu
gluid minder hard zetten
Daar heeft het weinig mee te maken. In een luidspreker zit een magneet en die pest je pc-scherm. Of er nou geluid uit de speaker komt of niet.

lijkt me niet verstandig dat je dit op het forum zet. Straks zijn er mensen die denken dat ze weten wat ze doen en zitten we met gemarineerde dsf-ers.

mjah idd dit gaat mij ook te ver, hehe twee linker handen hier.
in ieder geval bedankt voor de tip :D

hehe ey muffin, je bedoelt waarschijnlijk "aangebrande dsf'ers"
gemarineerd is wat anders :P van koken heb ik nl wel verstand :) :) :) :)

Hmm, idd best een aardig idee, maar dan wel een DSF BBQ zonder de vraag "heeft er iemand effe een zilverpapiertje voor me zodat ik deze zekering weer aan de gang kan krijge?" Dit om eventuele verschroeiingen aan het verkeerde soort vlees te voorkomen...

Wat gebeurt er als je die stekker eruit haalt?

Ik heb een vaag vermoeden dat het effect van die aarding van die platen nihil is. Of het moet de inductie die je boxen op de platen uitoefenen wegvoeren.

Je kunt ook een doos of kast om je monitor heen bouwen van metaal of beplakt met alu folie. Kun je ook nog wat bovenop zetten. (19" apparaten, vissenkom, slaapplaats voor de poes of zo)

Back