sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)
Dag mensen
Budget:
hmm, niet zo veel...
100 euro of zo.
Mag uiteraard tweedehandsje zijn.
moeten de toetsen van plastic zijn of is papier ook goed??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dag mensen
Budget:
hmm, niet zo veel...
100 euro of zo.
Mag uiteraard tweedehandsje zijn.
moeten de toetsen van plastic zijn of is papier ook goed??

Hartelijk bedankt voor uw zinvolle inbreng
Hier hebben we tenminste iets aan...
![]()

Als je vriendin er ook op wil spelen kun je de x-station van je lijstje schrappen.
Bij music-store.de hebben ze de fusion nu behoorlijk in de aanbieding ik weet niet precies meer wat hij nu kost maar hij zit wel dicht bij je budget.
Hartelijk bedankt voor uw zinvolle inbreng
Hier hebben we tenminste iets aan...
![]()
|
Bericht door een moderator:
|
|
|

Ik ben op zoek naar een analoog klinkende subtractieve synth. Het mag dus een digitale zijn die, op z'n minst, goed z'n best doet in de buurt te komen van die warme volle analoge klanken.
Wat voor sound wil ik maken? Denk aan Boards of Canada ongeveer en dan ben je al een heel eind. Warme lome pads, liefst met ingebouwde chorus als effect. Maar ook de scherpe leads van Chris Clark vind ik erg mooi. Dus als het even kan een synth geschikt voor het 'moderne elektronische muziek die oud probeert te lijken' sound.
Het hoeft niet per sé een nieuwe te zijn, al zou dat wel fijn. Heb gisteren toevallig nog een Juno 106 geprobeerd. En al vind ik het geluid nog zo mooi, de technische problemen van deze synth vind ik gewoon net iets te riskant. Ze worden gewoon een beetje oud. Maar goed. Het geluid van de oude Juno's vind ik dus prachtig.
Het hoeft niet per sé een synth met keyboard te zijn, maar liefst wel. Die nieuwste modules van Creamware, is dat misschien wat voor het type geluid dat ik graag wil maken?
Hoop niet dat ik te veeleisend ben, maar zou graag een synth met simpele aanpak prefereren. Dus veel knopjes en schuifjes..
Qua budget: Ben bereid tot ongeveer 1000 euro's te gaan.
Iemand enig idee?
EDIT: Hij moet natuurlijk wel MIDI hebben![]()
Sowieso alles tweedehand kopen trouwens; met wat voorzichtigheid is het geen technische miskoop, en mocht dan de synth niet bevallen, dan kun je 'm verkopen en weer iets anders proberen zonder er een bak geld bij te verliezen.
Thanks.Alesis Ion! Zoek 't forum er maar eens op na! En als je wat creatiever wilt zijn: Alesis Micron (zelfde functies als de Ion, maar minder interface; computer voor nodig is) + effectenkastje (zijn niet briljant bij de Micron) + nog een synth met goede toesten (zo'n MS2000b bijvoorbeeld; dient dan ook als mastersynth voor de Micron of Ion, die allebei geen briljante klavieren hebben). Dan moet je al je klanken wel kunnen maken en kun je weer even vooruit.Sowieso alles tweedehand kopen trouwens; met wat voorzichtigheid is het geen technische miskoop, en mocht dan de synth niet bevallen, dan kun je 'm verkopen en weer iets anders proberen zonder er een bak geld bij te verliezen.
Mocht je een langere keuzelijst willen hebben, dan raad ik aan de huidige thread 's van voor tot achter door te lezen. Jouw vereisten zijn vrij algemeen, dus een keer een goed uur over SF browsen en je hebt alle opties wel gezien.![]()
Ik ben op zoek naar een analoog klinkende subtractieve synth. Het mag dus een digitale zijn die, op z'n minst, goed z'n best doet in de buurt te komen van die warme volle analoge klanken.
Wat voor sound wil ik maken? Denk aan Boards of Canada ongeveer en dan ben je al een heel eind. Warme lome pads, liefst met ingebouwde chorus als effect. Maar ook de scherpe leads van Chris Clark vind ik erg mooi. Dus als het even kan een synth geschikt voor het 'moderne elektronische muziek die oud probeert te lijken' sound.
Het hoeft niet per sé een nieuwe te zijn, al zou dat wel fijn. Heb gisteren toevallig nog een Juno 106 geprobeerd. En al vind ik het geluid nog zo mooi, de technische problemen van deze synth vind ik gewoon net iets te riskant. Ze worden gewoon een beetje oud. Maar goed. Het geluid van de oude Juno's vind ik dus prachtig.
Het hoeft niet per sé een synth met keyboard te zijn, maar liefst wel. Die nieuwste modules van Creamware, is dat misschien wat voor het type geluid dat ik graag wil maken?
Hoop niet dat ik te veeleisend ben, maar zou graag een synth met simpele aanpak prefereren. Dus veel knopjes en schuifjes..
Qua budget: Ben bereid tot ongeveer 1000 euro's te gaan.
Iemand enig idee?
EDIT: Hij moet natuurlijk wel MIDI hebben![]()
Hou je nog geld over ook... edit: Of misschien zelfs een jupiter6!Als je mooie warme Boards of Canada geluiden wilt hebben, zou ik zeker voor een oude Roland gaan, en niet voor de Ion. Ik heb de Ion een paar keer naast de Juno60 gehoord, en dan is de Juno in dit geval toch echt een stukkie beter. De Juno klinkt een stuk warmer en voller, en heeft een hele mooie chorus. De Ion is geen slechte synth, maar daar vind je niet die mooie Boards of Canada pads.Thanks.
Ik zat zelf ook al naar de ION te kijken en die heeft ook nog eens een FM functie, voor als ik zin heb in heel gefreakte dingen.
Maar.. Is die Ion wel zo geschikt voor Boards of Canada achtige sounds? Dacht dat het meer een trance ding was?
Thanks.
Ik zat zelf ook al naar de ION te kijken en die heeft ook nog eens een FM functie, voor als ik zin heb in heel gefreakte dingen.
Maar.. Is die Ion wel zo geschikt voor Boards of Canada achtige sounds? Dacht dat het meer een trance ding was?