Feedback Utrecht en, vooral, Rotterdam hebben veel meer staan. In Oost-Nederland is het nogal behelpen bij mijn weten, maar in Amsterdam zou meer moeten zitten, dacht ik. Eindhoven ook trouwens.
Ion: chorus zit erbij, maar is niet zo bijzonder. Midi werkt gewoon, alleen is er iets met NRPN <=> sysex of zoiets (zie hier, vanaf halverwege de pagina). Ik ben daar absoluut geen expert in, maar 'm aansturen via Cubase en andere synths is in ieder geval geen probleem!
Juno: je kunt ook overwegen iets goedkopers te nemen (bijvoorbeeld een Micron of gewoon iets heel anders), dan houd je weer geld over voor een Juno erbij.
Ion: chorus zit erbij, maar is niet zo bijzonder. Midi werkt gewoon, alleen is er iets met NRPN <=> sysex of zoiets (zie hier, vanaf halverwege de pagina). Ik ben daar absoluut geen expert in, maar 'm aansturen via Cubase en andere synths is in ieder geval geen probleem!
Juno: je kunt ook overwegen iets goedkopers te nemen (bijvoorbeeld een Micron of gewoon iets heel anders), dan houd je weer geld over voor een Juno erbij.

Zonder midi: misschien een SH van Roland? Een Jen? (ik noem maar een dwarsstraat...) Een Yamaha CS15? (of andere) Of toch iets moderns, met midi en (helaas?) toch digitaal, zoals een JP8000, MS2000(b), AN1x, Nordlead - of iets dergelijks. Allemaal erg direct bruikbaar via het frontpanel, zonder geklauter door menu's en schermpjes, maar alle met eigen pro's en cons (bijvoorbeeld dat men oud spul vaak wat lekkerder vindt klinken, maar minder functionaliteit en minder betrouwbaar; en natuurlijk dat elke synth een andere sound heeft). Misschien dat je nog wat beter kunt specificeren wat je precies zoekt?
dat ze dan wel weer d'r pianospel van 15 jaar geleden wil oppakken