SpaceAgent202
Sinds 2001
Nou, ik heb het een paar jaar geleden al eens gevraagd, maar ik ben er nog steeds niet uitgekomen.
Het zit zo: Ik heb een oberheim masterklavier, en ik wil er graag verder piano op spelen met een fatsoenlijke pianoklank.
Heb de Oberheim uitgebreid met Yamaha DB50XG, die nu als interne toongenerator zijn werk doet. Allemaal leuk, maar... I'm stuck with only XG midi banks! En wat daar aan piano inzit dat is maar zo-zo.
Hoe dan ook zitten er in dat uitbreidingskaartje nog extra banken die je alleen met een tovertruc kunt aanspreken... als je het kaartje op je oude waveblaster dochterboard compatible geluidkaart prikte, werkte het prima, alleen nu het als uitbreiding in een masterkeyboard zit, doet ie alles, en goed ook nog, alleen de speciale banken,... die zijn er gewoon nniet.
Via midi reageert het ding alleen op bank en patchchanges. Geen probleem om de hele XG geluidenset op te roepen, alleen de speciale banken die zijn niet via bank en patch zijn op te roepen... ik krijg ze er gewoon niet uit. zucht . wat ke ook doet, er verandert gewoon niets. Ik denk dat ie via één van de pootjes een speciaal commando moet krijgen, wat je via sysex gewoon niet kunt triggeren.
Daarom dus de vraag, of iemand ervaring heeft met de DB50XG in een ander apparaat dan op je soundblaster geprikt, en hoe je dit uitbreidingskaartje dan, volledig kunt aanspreken via midi, hoe moet ik dit aanpakken?
Oja! en ik bedenk ook dat ik nog één 1HU module kwijtkan. Dus als het echt niet lukt, wat is dan een hele fijne module met dikke vette pianoklanken (evt met andere klanken erbij) budget is dan 100 euro. naja das offtopic dus hier dan
1HU piano module, welke zijn er?
Het zit zo: Ik heb een oberheim masterklavier, en ik wil er graag verder piano op spelen met een fatsoenlijke pianoklank.
Heb de Oberheim uitgebreid met Yamaha DB50XG, die nu als interne toongenerator zijn werk doet. Allemaal leuk, maar... I'm stuck with only XG midi banks! En wat daar aan piano inzit dat is maar zo-zo.
Hoe dan ook zitten er in dat uitbreidingskaartje nog extra banken die je alleen met een tovertruc kunt aanspreken... als je het kaartje op je oude waveblaster dochterboard compatible geluidkaart prikte, werkte het prima, alleen nu het als uitbreiding in een masterkeyboard zit, doet ie alles, en goed ook nog, alleen de speciale banken,... die zijn er gewoon nniet.
Via midi reageert het ding alleen op bank en patchchanges. Geen probleem om de hele XG geluidenset op te roepen, alleen de speciale banken die zijn niet via bank en patch zijn op te roepen... ik krijg ze er gewoon niet uit. zucht . wat ke ook doet, er verandert gewoon niets. Ik denk dat ie via één van de pootjes een speciaal commando moet krijgen, wat je via sysex gewoon niet kunt triggeren. Daarom dus de vraag, of iemand ervaring heeft met de DB50XG in een ander apparaat dan op je soundblaster geprikt, en hoe je dit uitbreidingskaartje dan, volledig kunt aanspreken via midi, hoe moet ik dit aanpakken?
Oja! en ik bedenk ook dat ik nog één 1HU module kwijtkan. Dus als het echt niet lukt, wat is dan een hele fijne module met dikke vette pianoklanken (evt met andere klanken erbij) budget is dan 100 euro. naja das offtopic dus hier dan
1HU piano module, welke zijn er?