Fantoom van XLR naar Jack?

Dj Spannerz

Ingeburgerd
Aloha,

Ik heb onlangs een M-Audio MicroTrack aangeschaft. Alles werkt perfect behalve een ding. De fantoomvoeding... Heb dus een condensator microfoon waarmee ik graag zou willen opnemen op die MicroTrack. Echter zijn de ingangen waarop die fantoomvoeding zit Jack/ 1/4/TRS. Ik heb dus een kabel van XLR naar jack maar hier werkt het niet op. Ik heb ook in me studio even gekeken of het misschien aan de microfoon ligt maar dat is niet het geval. Ik heb ook, in de studio. gekeken of ik met dezelfde XLR naar jack kabel met fantoomvoeding de microfoon aan de praat kon krijgen maar dat lukte dus ook niet. Het moet dus aan de kabel liggen. Althans, de kabel doet het wel want andere dynamische microfoons werken er wel op, maar condensator microfoons dus niet. De oplossing lijkt mij dus een XLR naar jack kabel te kopen maar dus anders dan die ik al heb. Wat voor kabel moet dit dan wezen? Of moet ik misschien een xlr naar xlr kabel halen met een 'jack verloopje'? Of een andere oplossing?

Thanks in advance!

Rafael

Ik heb wat rond gelezen met behulp van zoekfunctie en volgens mij heb ik het antwoord. De jack van de kabel die ik nu heb is waarschijnlijk ongebalanceerd, en ik moet gebalanceerd hebben. Klopt dit?
Let me know!

Rafael

Origineel geplaatst door Dj Spannerz
Ik heb wat rond gelezen met behulp van zoekfunctie en volgens mij heb ik het antwoord. De jack van de kabel die ik nu heb is waarschijnlijk ongebalanceerd, en ik moet gebalanceerd hebben. Klopt dit?
Let me know!

Rafael

Ja dat zou de oplossing moeten zijn. Er gaan 3 signalen naar/van je condensator microfoon:
pin 1 = aarde / afscherming
pin 2 = signaal +
pin 3 = signaal -

Een normale mono jack heeft maar 2 "kanalen" zegmaar. Signaal en aarde
Een TRS Jack (infeite gewoon een stereo jack) heeft wel 3 "kanalen":

Tip = send (of links of signaal +)
Ring = return (of rechts of signaal -)
Sleeve = aarde / afscherming

Als je een gebalanceerde Jack - XLR kabel koopt dan zou het moeten lukken..

Bron: http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_pluggen.htm

Back