Paar belangerijke vraagjes voor mijn keuze

A.V producties

Goeiendag eem !
hallo mede hobbyisten,

Ik ben zaterdag is bij de feedback geweest en heb me daar is wat laten voorlichten . ten eerste een paar geluidskaarten , in mijn budget dan ,, de focusrite saffire pro en de rme fireface 400 , heeft iemand hier ervaring mee . En ik had hierover ook nog een paar vraagjes :

- ze zijn allebij 24 bit /192 khz maar zit er veel verschil in als ik een mindere khz zou nemen ??
- En de preamps die in de focusrite zitten en de converters zijn die goed ?

en ook heb ik daar een midi klavier en een paar monitors getest :

-de m-audio auxicom klavier .. iemand ervaringen ?
en - monitors van genelec zeer goed heb ik wel in de gaten gehad wat een sound

en wie kan mij leuke instrumenten plugins aanbevelen , zodat ik over een paar weken startklaar kan beginnen ?

M.V.G

Av

Re: Paar belangerijke vraagjes voor mijn keuze

Origineel geplaatst door A.V producties

- ze zijn allebij 24 bit /192 khz maar zit er veel verschil in als ik een mindere khz zou nemen ??

minder kHz merk je minder dan minder bits. 24bit op 44,1 of 48kHz is gangbaar.

Origineel geplaatst door A.V producties

- En de preamps die in de focusrite zitten en de converters zijn die goed ?

ja

kwaliteit zit 'm niet in de bits of kHz-en, maar in de convertors. De Rme en de saffire zitten in een andere prijsklasse. Kijk wat je uit wilt geven. Als je rond de 850 kunt of wilt uitgeven dan ga je voor bijvoorbeeld de RME. Wil je onder de 500 blijven dan is de saffire een mooie optie. Geen van beide is slecht. Ze verschillen bijvoorbeeld in aansluitmogelijkheden e.d. De RME heeft veel meer inputs.

saffire pro heeft betere specs en lager prijskaartje. Weet niet hoe dat bij de focusrite zit. Als je 8 mic pre's nodig hebt, dan is hij zeker te overwegen lijkt me. Zou wel ff goed kijken hoe het zit met drivers en updates e.d.

..

..

Dus ff goed vergelijken..

Maar aangezien de rme fireface 2 preamps bied en de focusrite 8 preamps is dit wel een groot verschil .. maken die preamps veel uit qou klank en dergelijke ??

en zit in de focusrite wel goeie klank ??

Trouwens , ik zat ook nog aan een presonus te denken ....

Groejtes,

Arjan

wat wil je vooral gaan opnemen? line-inputs of microfoons? Als je alleen maar line-inputs opneemt, dan heb je geen preamps nodig...

Back