Cubase Midi Channels

Resonance

Turn up the reso!
Ik wil 32 midi kanalen kunnen gebruiken op 1 port

In cubase sx3 kan ik er maar 16 kiezen, ik kan verder ook niks vinden waar ik dit kan veranderen..
ligt dit aan cubase of mn midi interface (midex 8 ) ?

ik heb een vermoeden dat t mn midi interface is maar ik hoop dat ik iets over t hoofd zie in cubase

Re: Cubase Midi Channels

Origineel geplaatst door resonance
Ik wil 32 midi kanalen kunnen gebruiken op 1 port

In cubase sx3 kan ik er maar 16 kiezen, ik kan verder ook niks vinden waar ik dit kan veranderen..
ligt dit aan cubase of mn midi interface (midex 8 ) ?

ik heb een vermoeden dat t mn midi interface is maar ik hoop dat ik iets over t hoofd zie in cubase

Kan je het effe verduideijken? bedoel je midi van 2 poorten? want je hebt per poort maar 16 kanalen.

grtz

L

ehm ..

ik heb een midex 8 .. in cubase heb ik dan aan ins/outs 8.1 tm 8.8 waarbij op elke output of input dus kanaal nummers kan selecteren 1 tm 16.. ik heb nu een sampler die tm 32 kan .. alleen ik kan dus idd maar tm 16 in cubase..
het moet dus ook wel tot 32 kunnen lijkt me.. aangezien ik net een drum kit heb gemaakt met onder elk kanaal een ander geluid wil ik dus ook graag al die geluiden apart kunnen aanspreken, maar dat wil dus nu niet

Heeft die sampler dan niet toevallig 2 midi-poorten, (Dus MIDI in/out 1 en MIDI in/out 2) waardoor je gecombineerd dus gebruik zou kunnen maken van 32 MIDI kanalen?

Naar mijn weten werkt een MIDI-poort altijd maar met 16 MIDI kanalen... Maar kan me vergissen natuurlijk.

hij heeft idd midi A en B .. hoe zou ik dit moeten doen wil ik hier gebruik van maken?

zou bijv. midi kanaal 17 overeen komen met midi kanaal 1 van midi b ? hm ik ga dit zo eens proberen..

alvast bedankt :)

ik zal ze niet allemaal tegelijk gebruiken, maar ik heb bijv. een drum kit gemaakt met verschillende kicks en hi-hats etc. etc.
en die allemaal in de bank zelf op een ander midi spoor gezet, zodat ik in de sequencer het kanaal kan kiezen van t geluid dat ik wil triggeren.. ik weet niet, misschien is t wat omslachtig.. maar als t eenmaal goed staat vindt ik t best fijn werken

- Edit -

t werkt idd .. wel jammer dat de sampler me nu weer 2 midi poorten kost, maar goed tis niet anders..
bedankt voor de hulp :)

Laatst gewijzigd:
ja klopt .. ben er alleen nog niet achter hoe ik dat doe :P

zou misschien idd eens ff wat beter in mn zooi moeten duiken ipv lui alternatieven te gebruiken die meer in beslag nemen :)

aan de andere kant is t wel weer fijn dat ik gewoon op een midi kanaal een volume schuif heb ipv dat ik dan al die noot velocity moet gaan bijwerken..

ach ja.. ik kloot nog maar ff verder.. kom er wel uit zo :slotje:

Laatst gewijzigd:
Of wil je de samples in je sampler chromatisch kunnen bespelen? Dan heb je weer wel 1 midi kanaal per sample nodig. ;)

leuk he

tis ff flink wennen inderdaad.. je mist al t overzicht en je moet menus door dwalen waar ik regelmatig ff niet meer weet hoe ik eruit kom of wat ik gedaan heb .. gelukkig zit de aan/uit knop op t front 8o)

gelukkig zit de aan/uit knop op t front 8o)
geweldige oplossing idd, had je de thread ook niet hoeven starten 8o)

lees die manual nu maar eerst eens ff grondig door in plaats vanuit een fundamenteel foute werkwijze dit opgelost te zien d.m.v. 32 kanalen te usen...

aan de andere kant is t wel weer fijn dat ik gewoon op een midi kanaal een volume schuif heb ipv dat ik dan al die noot velocity moet gaan bijwerken..
hoezo? kun je niet per sample een output aanwijzen dan? :eureka:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
hoezo? kun je niet per sample een output aan wijzen dan? :eureka:
Of 't volume in de sampler zelf aanpassen?:eureka:

Back