Origineel geplaatst door Slipperman
jep daarvoor heeft emu onder de al eerder genoemde aan en uitknop mooi een rotaryknop zitten waar je aan kan draaien en verdomt als het niet waar is maar je sampler gaat er harder of zachter van klinken !
en dan gaat alles op de sampler mee in volume en dat is dus net niet wat ik wil

persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat ik voor
mijn werkwijze geen betere oplossing weet..
je kan idd meerdere samples op 1 kanaal zetten en verpreiden over t keyboard maar zoals ik al zei heeft dit t nadeel dat je dan de volumes per sample moet gaan intekenen met de velocity waardes.. en als je op zoek bent naar het juiste volume is t gewoon fijner als je dit met een schuif kan doen op gevoel ipv elke keer andere velocity waardes te proberen per sample..
elk geluid naar een andere output routen is ook een oplossing maar kost uiteraard weer een hoop kanalen op je mengert en daarnaast moet je nog met de hand t volume regelen .. tenzij je hardware automation heb op je mengert
maar goed, ieder heeft zn eigen manier van werken.. op t moment ben ik nog niet overtuigd dat ik t kompleet anders moet doen ..
Origineel geplaatst door 6 trak
maar een beetje beginnend midioot WEET toch gewoon dat je via 1 midi poort maar 16 kanalen kan versturen, dan is het nog slechts een simpel rekensommetje om er achter te komen dat die 2e midi poort wel eens voor de overige 16 kanalen zou kunnen dienen... maar goed, dat staat natuurlijk ook in de vukking handleiding...
Op t moment van posten was ik alweer vergeten dat ik een 2e midi in/out had gezien op de achterkant van de sampler .. vandaar dat ik t probleem dus ergens anders zocht.. en op gebied van midi ben ik idd een noob.. t enige wat ik met midi doe is instrumenten aan sturen / parameters automatiseren.. allemaal dingen die vrij basic zijn, verder nog nooit de behoefte gehad om me verder de midi basics aan te leren..
en manuals .. idd daar mag ik wel wat meer aandacht aan besteden, maar goed.. ik ben nou eenmaal lui.. kwak mn vraag liever op synthforum als ik zelf niet snel genoeg antwoord kan vinden.. dat mensen me dan een noob zullen vinden zal me een worst zijn eigenlijk (misschien ben ik wel gewoon een noob.. lekker boeiend).. ik hoef tenminste niet alle manuals door te spitten op zoek naar antwoord