op zoek:warme reverb

Ik heb een VRS-23 en ik vind hem erg lekker klinken kan ook goed over zijn nek gaan!

Kan geen sampletje posten hij doet het niet en ik heb ff geen geld om hem te laten maken

ben veel bezig om met mijn memoryman reverbs te maken maar wil toch een wat uitgebreider arsenaal. dus kom op met die tips.

De Lexicon LXP-1 en LXP-15 (II) hebben de naam warm te zijn (en dat klinken ze ook vergeleken met nieuwere Lexicons).

Electro Harmonix Holy Grail en nog goedkoop ook...70 a 80 euro nieuw ofzo.

p21299.jpg

Ik zocht enkele maanden geleden ook een warme reverb en ben uiteindelijk bij een Roland SRV-330 terechtgekomen. Heb hem nu al uitgebreid kunnen testen en 'k ben er heel tevreden mee. Hoewel hij digitaal is (maar wel redelijk vintage; begin jaren '80 dacht ik) klinkt ie heel erg lekker en totaal niet "thin" of koud of wat dan ook. Goed voor om het even welke soort reverb, van hele subtiele tot hele zware, hele korte room reverbs tot hele lange hall reverbs (cathedral...). En een uitstekend gamma plate reverbs is ook inbegrepen. Op Ebay nog steeds vaak te vinden voor zo'n EUR 150-200 dacht ik. En ook niet te vergeten te melden: een degelijke preset storage ruimte. Heel handig om snel te switchen en je sound te vergelijken met verschillende reverbs toegevoegd.
Succes met je uiteindelijke keuze en in alle geval veel plezier !!

Gezien je post vraag ik me af of je op zoek bent naar een echte reverb of meer een cluster van delays.
Maargoed, ik hoor goeie verhalen over de Line6 Verbzilla reverb (nieuw, goed betaalbaar) en/of Echo Park delay stompboxes.

Eventueel kan je kijken voor een Lexicon LXP-1 / LXP-5 (2e hands, ook niet duur) of LXP-15 (ietsje duurder).

Wil je meer betalen, dan kom je in de hoek van de vintage reverbs, maar dat is zo specifiek, daar zou ik me in eerste instantie niet effe aan wagen.

Origineel geplaatst door THM
Ik Hoewel hij digitaal is (maar wel redelijk vintage; begin jaren '80 dacht ik) klinkt ie heel erg lekker en totaal niet "thin" of koud of wat dan ook.

toen wekte digitale app. nog niet met DSP chips, maar met de 'Delta modulatie' techniek . . . . wellicht dat het um daar inzit.

Re: op zoek:warme reverb

Origineel geplaatst door ch9527
beetje prijsaanduiding.

Ik denk dat het handiger is dat jij een richtprijs geeft.
Je kan vanaf 50 tientjes tot 1500 (en meer) euro gaan als je wilt.
We kunnen ook met ze'n allen een enorme lijst met reverbs gaan posten hier.
Met pro's con's en prijs, maarja...is dat wat je wil?

heb al aardig wat ideeen. de holy grail heb ik ook, best een lekker bakkie maar ook best een lange galm.wil wel eens kijken naar een nog heiligere (holier grail of holiest grail).
ook de verbzilla heb ik en die is heel veelzijdig maar alleen voor live dingen want die galm is best wel slecht (sound).
de srv maar eens checken en een oog op die lxp1/15 houden.

In dezelfde prijsklasse kan je ook nog de M-one van TC Electronic proberen.
Die heb ik zelf gehad en met plezier gebruikt.
Je ziet ze regelmatig tweedehands voor rond de 200 euro.
Voor dat geld haal je een mooi galmpie in huis.

Origineel geplaatst door THM
Ik zocht enkele maanden geleden ook een warme reverb en ben uiteindelijk bij een Roland SRV-330 terechtgekomen. Heb hem nu al uitgebreid kunnen testen en 'k ben er heel tevreden mee. Hoewel hij digitaal is (maar wel redelijk vintage; begin jaren '80 dacht ik) klinkt ie heel erg lekker en totaal niet "thin" of koud of wat dan ook. Goed voor om het even welke soort reverb, van hele subtiele tot hele zware, hele korte room reverbs tot hele lange hall reverbs (cathedral...). En een uitstekend gamma plate reverbs is ook inbegrepen. Op Ebay nog steeds vaak te vinden voor zo'n EUR 150-200 dacht ik. En ook niet te vergeten te melden: een degelijke preset storage ruimte. Heel handig om snel te switchen en je sound te vergelijken met verschillende reverbs toegevoegd.
Succes met je uiteindelijke keuze en in alle geval veel plezier !!

Heb je gelijk 1 van de mooiste reverbs ooit gemaakt! Ben al jaren fan van het apparaat. Vind hem lekkerder dan Lexicon
Vooral de Dark Cathedral preset is mooi

p.s. ik denk dat de meeste reverbs van de afgelopen 20 jaar digitaal zijn

In het algemeen vind ik 'summed' mono -> stereo warmer dan stereo-in stereo uit galmen. Bijvoorbeeld de Alesis Quadraverb: kost geen reet, en heeft een warme, volle klank op strings e.d. De Ensoniq DP/2 heeft ook een hele 'warme' galm. Erg subjectief natuurlijk.

Origineel geplaatst door Randy
De Ensoniq DP/2 heeft ook een hele 'warme' galm. Erg subjectief natuurlijk.

Volgens mij ben je niet de enige, want daar heb ik wel meer positieve geluiden over gehoord.

Origineel geplaatst door Randy
De Ensoniq DP/2 heeft ook een hele 'warme' galm. Erg subjectief natuurlijk.

Idd, ensoniq galm is erg 'warm' te noemen, lxp1 juist erg 'neutraal en koeltjes'..
Yamaha Rev500 is ook redelijk 'warm' te noemen.

Wat ook vaak werkt is bij reverbs gewoon het hoog wegdraaien. Dan wordt hij vanzelf doffer en klinkt warmer. Meeste betere reverbs hebben een interne EQ setting, maar met externe EQ kan het ook.

Origineel geplaatst door Catalunya
Heb je gelijk 1 van de mooiste reverbs ooit gemaakt! Ben al jaren fan van het apparaat. Vind hem lekkerder dan Lexicon
Vooral de Dark Cathedral preset is mooi
Idd de gewone "Big Cathedral" preset en de "Dark Cathedral" zitten ook bij mijn favoriete presets.

Laatst gewijzigd:
De mooiste reverb die ik heb zit in m'n Eventide H3000 D/SE... patch 154: "8 sec reverb"
Een heerlijke lange, vrij duistere galm met wat modulatie in de tail, echt vintage qua karakter.

Is wel echt een galm die je puur moet gebruiken op een solo sound, bijv. een lead synth, omdat-ie ontzettend snel volloopt. Voor een meer transparante galm gebruik ik liever m'n LXP15-II.

Back