KARMA/n264 / D-70 ??

Control

Stamgast
Ik ben van plan dus om een synth te kopen (speel al jaar piano en aardig wat jaartjes keyboard ) Nu wil ik weten , welke wel goed is van deze drie : Korg KARMA / korg n264 / roland D-70
Nu denken jullie , amai daar zitten oude rakkers bij , maar ik heb dit vooral gedaan voor de prijs..Ik ben van plan om in een rock/punk/metal bandje te spelen..Welke van deze past er het beste bij?Kan deze niet echt gaan uitproberen omdat ik ze niet meer vind nieuw (hoe zou dat komen :W ) Ben van plan om wat leadjes , pads , en nog van dat lekkers... (KARMA heb ik ertussen gezet omdat ik graag meer info wilde hebben : lijkt me een vette synth maar heb niet veel van gehoord enzo..dus..Wat is het addertje onder het gras? )

Dank op voorhand ;-)

Laatst gewijzigd:
Over de Karma:

Dat is gewoon een Triton in een rood jasje, maar dan zonder de sample mogelijkheden. De klankopwekking is precies hetzelfde, en alle patches (ook de standaard preset banken!) van de Triton kun je er in laden. Hij heeft ook geen touchscreen, en de synth voelt (en is ;)) wat meer plastic. Van de echte fans mag je het niet zeggen, maar voor de gemiddelde gebruiker is het KARMA-systeem wat de synth zo speciaal maakt een uitegebreide arpeggiator. Ik heb er een tijdje een gehad, en dat systeem nooit gebruikt. Ik had hem meer als poor-mans Triton gekocht 8o) Heb hem weggedaan omdat ik niet zo van het Korg geluid hou. Die andere Korg die je noemt ken ik dan ook niet.

D70: voor in een rock/metal/punk-bandje lijkt me dit niet echt geschikt. Je hebt naast leads en pads eigenlijk ook rock-orgels nodig, en dikke strijkers. Denk niet (geen hands-on ervaring) dat je die hieruit kunt krijgen.

Misschien is een tweede hands Yamaha EX5 of EX7 wat voor jou. Kun je zeker vette leads (AN!) uithalen, mooie pads ook. De synth is door z'n beperkingen alleen wat minder geschikt voor (midi-)sequencing enzo, maar voor live en band-werk zeker een aanrader.

Laatst gewijzigd:
Oke....MAg ik vragen wat sampling en een sequencer juist is? Heb er al van gehoord maar wordt altijd zo moeilijk uitgelegd...:o:
Dus beste keuze is de KARMA dan? Want triton word toch veel gebruikt voor gothmetal enzo ( dan zit ik op het juiste pad ;-) )

dankuu

hmmm, op dit soort basis-vragen wordt meestal geantwoord dat je dat zelf ook nog wel moet kunnen vinden. In een regel:

Sequencer: Opnemer ;) Meer-sporen opnames maken van jezelf
Sampling: Het gebruiken van (opgenomen) geluidsfragmenten (WAV-bestanden) naast de standaardklanken van je synth.

Dit is heel kort door de bocht, maar zoals ik al zei, ga zelf maar even zoeken. Wikipedia of zo...

Oke bedankt , dus Ik denk dat ik dan tweedehands korg KARMA ga nemen (heb niet ehct sequencer nodig , maar zou wel leuk zijn )
Ik zat dan te denken : zal ik dan niet beter een tweedehands korg triton 88 keys kopen , kost bena evenveel , niet??...

Bedankt al!

Origineel geplaatst door JorgV
Sequencer: Opnemer ;) Meer-sporen opnames maken van jezelf

Note:
NIET in de zin van cassettedeck: je drukt op record en hij neemt precies het geluid op dat wordt aangediend.
Het is meer in de zin van melodie-lijnen (etc) opnemen. Als je een andere geluidenbak erop aansluit krijg je dezelfde melodie, maar met ander geluid.
;) ook ff kort door de bocht.

Heb even meer opgezocht en dit zijn nu mijn opties (allemaal 2dehands ;) ): -Korg KArma
-Korg trition le 88
-Korg triton xtreme 61?

Hulp nodig aub !! :-)

danku al voor snelle respons :halleluja

Kort verschil:

Triton 88 LE: 88 "piano" toetsen; 'uitgeklede' versie van de gewone Triton (minder opties/uitbreidmogelijkheden, geloof ik)

Triton Extreme 61 : 61 'gewone' toetsen; stukkie uitgebreider dan de gewone Triton (in de zin van uhh... zie i~net?)

Mijn visie: veel toetsen is fijn! Als je uitgekeken bent op de klank, kun je 'm ook uitbreiden met andere 19" (rack) synths met ander geluid.

Kan bij de andere synths óók wel, maar die hebben slechts 61 toetsen ..

Jah , veel toetsen is fijn , maar die KARMA spreekt bij vooral aan omdat je er ook erg realistische gitaar leads mee kunt geven (Hammer-on , slides , etc...)

Wat si dan nog het verschil tussen de korg triton le 88 en de korg classic pro X (ook 88?)

DAnk al!!

Wel eens van Google gehoord? :erm:

De meeste vragen die je stelt kun je makkelijk zelf terugvinden.

En zoals ik eerder al zei: de Karma kan in principe dezelfde geluiden maken als de Triton, dus met een Triton krijg je er ook die gitaarleads wel uit.

Een ding waar je nog wel rekening mee moet houden, als je in een band ermee gaat spelen:
88 toetsen-synths zijn groot en zwaar. Als je er veel me op pad moet is dat wel iets om aan te denken. Bedenk ook dat als je er -echt- veel mee weggaat er een flightcase omheen moet, en je er nog enkele (10 of zo? geen idee eigenlijk) kilo's bij op moet tellen.

Oke bedankt...toch vind ik niet zo direct in klare, duidelijk !!! taal het verschil.WAt meer polyfonie enzo, maarreh..zegt mij allemaal niet zo veel , daarom vraga ik het aan de ervaren korg/synth-gebruikers hier ;-)

ps: wat houd het KARMA-technologie dan eigenlijk in?
Dank

Blijkbaar niet echt een gemakkelijke vraag...Weet niemand het? :-o

hi

ik heb een karma. voor mij werkt hij geweldig, maar in rock en metal gebruik je de apreggiator niet (tenzij je hem midi aanstuurt en de drummer een click geeft) een vriend van mij heeft de extreme, waarvan de opties veel uitgebreider zijn en (live) de sounds veel sneller te berijken door de touchscreen. ook de sounds zijn beter/warmer (maar dat is persoonlijk).

karma houd in het kort in het in realime editten van een sequence, die verdeeld is over meerdere sporen (tenminste daat gebruik ik hem voor)

greetz

Bedankt , weet nu dat ik (wrs ) geen KARMA neem.
Schieten nog over triton Le en triton TR en triton Classic (proX)
Ik zie hier echt het verschil niet van ( en omdat mijn engels heel belabberd is , kan ik het niet echt opzoeken :s)
Zouden jullie kunne helpen aub?
Sequencer heb ik dus niet nodig , sampler weet ik nog niet exact wat dat is.Arpegiator ook niet nodig.(Wel allemaal leuk als het er toch inzit).
Op de karma kun je wel erg vette gitaarleads geven met hammer-on en slides enzo..Zou dit ook kunnen op triton?(Karma is engine van triton)
IK probeer bij te leren ;-)

Bedankt

Origineel geplaatst door Control
Bedankt , weet nu dat ik (wrs ) geen KARMA neem.
Schieten nog over triton Le en triton TR en triton Classic (proX)
Ik zie hier echt het verschil niet van ( en omdat mijn engels heel belabberd is , kan ik het niet echt opzoeken :s)
Zouden jullie kunne helpen aub?
Sequencer heb ik dus niet nodig , sampler weet ik nog niet exact wat dat is.Arpegiator ook niet nodig.(Wel allemaal leuk als het er toch inzit).
Op de karma kun je wel erg vette gitaarleads geven met hammer-on en slides enzo..Zou dit ook kunnen op triton?(Karma is engine van triton)
IK probeer bij te leren ;-)

Bedankt
Wat je het beste kunt doen is op de site van de fabrikant een Nederlandstalige handleiding downloaden van het apparaat dat je graag wilt kopen. Vaak staat daar ook een beschrijving in van de techniek die in het apparaat gebruikt wordt.
Voor termen zoals sampling en sequencer kun je kijken op sampler en sequencer bij Wikipedia, zoals eerder gezegd.

Het zal een lang avontuur worden(al is een jaar ongeveer niet lang) voordat je de meeste basis dingen weet. Ik ben als 12 jarige begonnen met te dromen over een ARP Odessey. Mijn eerste echte synth had ik pas nadat ik eerst jaren bas had gespeeld. Dan is een jaar niet echt lang.

:doei:
Yoonchi

Bedankt bedankt!!! U weet dus ook niet het evrschil tussen deze tritons uit het hoofd? 8o)
K , dat word effe leeswerk ;-).

Ben 15 , en met nieuwjaar in aantocht..enfin , je begrijpt me wel ;-).

Na lang twijfelen denk ik toch dat ik best een tweedehands korg triton TR neem , mijn vraag is nu , hoeveel kosten die tweedehands , want ik zie ze nergens aangeboden staan :'(...Hij heeft el niet zo'n ribbon controller dus twijfel ik nog voor deze of de triton classic (pro)..(Om lekkere leadjes met gitaar en strumming etc..)

HELP!!:confused:

Bij het kopen van een instrument moet je 3 dingen weten.

Wat moet het kunnen
Wat heb ik op het oog
Hoeveel geld heb ik te besteden

Maak dus maar een lijstje, en ga dan gewoon eens op alle advertentiesites kijken wat er wordt aangeboden. Je kan ook naar een muziekwinkel gaan en daar een tweedehandsje kopen, maar dan ben je altijd meer geld kwijt natuurlijk.

Ik zie de laatste tijd best veel K Triton E langskomen. Als je 1200 a 1300 hebt zou ik het wel weten...

Ik bezit zelf een korg TR een geweldig instrument vind ik, maar echt objectief ben ik niet aangezien dit mijn eerste synth is.
Als je kan kiezen tussen een Le en een TR, pak dan de TR. Ze zijn eigenlijk gewoon hetzelfde, enkel heb je bij de TR dubbel zoveel geheugen aan waveforms (64Mb). Een sequencer en smapling optie hebben ze allebij.
Er zitten wel degelijke strings in en redelijk goede orgels.

Ik heb een TR 76 niewu gekocht voor 1200, hoeveel ze tweedehands zijn weet ik niet.

Back