Probleem met mijn emu 1212M

Mozt-Hard

Stamgast
Hallo mensen,

IK heb een probleem met mijn emu patchmixer:confused:

Ik zet vandaag mijn computer uit en wou hem even later weer aanzetten maar tot mijn grote verbazing heb ik totaal geen geluid meer en zegt hij dat er een error is in de hardware hij kan de sync card niet vinden:confused: Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet echt uit.Heeft iemand een idee of heeft dit probleem zich eerder bij iemand anders voor gedaan????

Gr.Simon

Laatst gewijzigd:
sync card? das raar want die zit bij de 1212m er niet bij. Alleen meegelevrd met de 1820 versie.

maar goed, wat heb je dan wel geprobeerd? dat help miss vele onnuttige tips te voorkomen.

ik zou gokken op herinstallatie van de drivers en patchmix software en/of ff de kaart er uit halen en opnieuw insteken m.a.w. los contact.

ik had zoiets laatst ook gehad na een spontane stroomuitval.......
De kaart deed het op geen enkele wijze meer.
In een ander pci slot gestopt, en opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt alles weer.

(alleen heb ik wel een brak pci slot nu, denk ik)

Heey hallo,

Allereerst thnx voor de reacties.

En wat ik al heb gedaan of geprobeerd is vooral een beetje spelen met de instellingen om te kijken of dit enig effect had en ik heb ook restore to defaults geprobeerd zonder eing resultaat.

Maar zoveel verstand heb ik niet van computers dus ik zal nu eerst even gaan kijken of het opnieuw installeren van de software en het opnieuw monteren van de kaarten wil helpen.

Als ik dat heb gedaan laat ik jullie wel weer even wat de voortgang is maar alvast bedankt!!

Gr Simon

ps nog even een 2de vraag zijn er eigenlijk ook interfaces met minder gezeur qua installatie en werking??Want om de kaart in eerste instantie werkend te krijgen heeft al vrij lang geduurd en ik heb daar zelfs een compleet nieuwe pc voor gekoch(was een2 gig gewoone core en is nu een 3 gig dualcore met 2048 intern)

Maar om precies te zijn was ik dus anderhalve maand verder toen hij uiteindelijk werkte en geloof me dat wachten was echt heel vervelend als je iets nieuws hebt.
Maar de fx van emu krijg ik nog steeds tot op de dag van vandaag niet aan de gang.
Nu heb ik dit maar naar me neergelegd omdat het met vst in combi met mijn nieuwe snelle pc toch ook wel ging.
Want ik kon eindelijk weer muziek maken waar ik toch eigenlijk wel een beetje erg verslaafd aan ben geraaakt en nu doet ie het weer niet=( ;{
Mijn maatje had ook al zo'n gezeur met zijn emu 0404 usb dat ik toch echt aan een ander beter merk begin te denken.
Maar hoop echt dat dit dus niet aan de emu ligt???En wat voor soort interface zou je anders nemen als alternatief voor een 1212m?

Nogmaals een gr.Simon

Origineel geplaatst door Phony
In een ander pci slot gestopt, en opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt alles weer.

(alleen heb ik wel een brak pci slot nu, denk ik)

Lijkt me onwaarschijnlijk dat ie kapot is, zal waarschijnlijk een IRQ conflict zijn geweest oid.

Bij mij mn MSi board had ik het ook en nu bij mijn nieuwe ASUS board ook, gewoon even andere pci slots testen en dan werkt het meestal weer.
Kan voorkomen dat die oplossing niet werkt en dan moet je via windows IRQ settings gaan veranderen, wil ook nog wel eens werken.

IRQ`s..... logisch idd :eureka: Daar had ik nog even niet aan gedacht. Zeker omdat het ervoor wel gewoon normaal werkte. Volgende keer als m`n kast open staat maar even kijken :D

Trouwens, als je/iemand een beetje verstand van pc`s hebt, hoeft het heus geen maanden te duren voordat je geluidskaart goed werkt. Dit "gezeur" kan met ieder willekeurig pc component voorkomen. En vaak is de oplossing lastig te vinden door de enorme mogelijkheden in combinaties met diverse componenten.

IRQ`s..... logisch idd :eureka: Daar had ik nog even niet aan gedacht. Zeker omdat het ervoor wel gewoon normaal werkte. Volgende keer als m`n kast open staat maar even kijken :D

Trouwens, als je/iemand een beetje verstand van pc`s hebt, hoeft het heus geen maanden te duren voordat je geluidskaart goed werkt. Dit "gezeur" kan met ieder willekeurig pc component voorkomen. En vaak is de oplossing lastig te vinden door de enorme mogelijkheden in combinaties met diverse componenten.

Klopt wel wat je hier zegt ik heb idd geen verstand van computers zolang ik maar muziek kan maken en mijn intenet werkt dan ben ik al heel tevreden...maar goed ik moest dus idd even iemand inschakelen om die kaart goed te instaleren en die gene heeft ook niet altijd de tijd.Nu komt hij donderdag om mij hierbij te helpen.
Ik weet nu welke richting ik hem op moet sturen en wat eventueel zou kunnen helpen thnx daarvoor en ik hou jullie wel op de hoogte:okdan:

Meestal zijn de IRQ waarde's ook te veranderen via de BIOS, ik weet zo gauw niet meer of dit ook via windows kan dus bij deze een correctie. :)
Volgens mij kon het tot win98 ofzo, correct me if I'm wrong.

Origineel geplaatst door SteveJ
Meestal zijn de IRQ waarde's ook te veranderen via de BIOS, ik weet zo gauw niet meer of dit ook via windows kan dus bij deze een correctie. :)
Volgens mij kon het tot win98 ofzo, correct me if I'm wrong.

Het kan nog steeds, als je je moederbord op niet-APIC zet. Overigens is het omzetten van APIC naar niet-APIC onder XP vrij funest (hij gaat dan alles opnieuw detecteren en installeren).

Ik heb het heel af en toe na opstarten, dat de kaart en patchmix wel reageren (alle meters slaan gewoon uit) maar er geen geluid uit komt. Dat is dan altijd snel verholpen door even een 'restore defaults' in Patchmix te doen.

Overigens, als ie geen geluid geeft en je je patchmix-sessie opslaat, dan is die sessie ook corrupt, want als je die dan weer op een werkende kaart inleest is ie gelijk zijn geluid weer kwijt. Dus altijd met versie sessies werken.

Overigens zijn IRQ-conflicten tegenwoordig met een APIC board en XP niet meer aan de orde.

Heey mensen,

Ik heb inmiddels weer geluid:D het was toch een kwestie van even opnieuw die kaart er in en alles opnieuw instaleren mijn dank is groot voor het in de goede richting sturen:halleluja

Alleen hoe kan ik nu het beste mijn dsp patch mixer instellen???Ik bedoel welke session gebruiken jullie voor fl studio en welke audio-settings kan ik het beste in fl studio gebruiken???

Ik zou het erg fijn vinden als iemand dat even uit kan leggen zodat ik een beetje beter begrijp wat ik precies met die patch-mixer kan en vooral hoe ik hem zou moeten gebruiken.Bijvoorbeeld aan de hand van een screen-shot van fl en van de patch-mixer???

Want ik denk zelf dat in eerste instantie de problemen zijn onstaan doordat ik in de patch-mixer iets verkeerds heb ingesteld.

Hoop dat jullie me kunnen helpen bij voorbaat dank en greetz Simon en uiteraard een heel erg goed weekend!!!

Back