Dubbele 19"-flightcases

florisbogaert

Ingeburgerd
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik bij optredens er veel te lang over doe om alles op te stellen. Momenteel heb ik 2 10U-flightcases, en zijn nog enkele apparaten (zoals mijn Virus-desktopmodel) daar niet in wegens een plaatsgebrek.

Vorige week ben ik naar een workshop 'elektronica in live muziek' van Jeroen Swinnen geweest in Het Depot in Leuven (erg interessant trouwens), en heb hem dit probleem voorgelegd. Hijzelf had hetzelfde probleem en had als oplossing 1 erg brede flightcase, waar 2x 15U in konden (links en rechts dus), waardoor al bijna alle kabels al kunnen verbonden worden voor het optreden. Maar die van hem was custom made en erg prijzig.

Ik vroeg mij af of er nergens zo'n fabrieksmodellen bestaan, of waar ik in Belgie goedkoop kan laten zo'n flightcases maken.

ruben block van triggerfinger maakt/maakte flightcases...

kijk desnoods is naar diverse bouwers op het net of de gouden gids. vraag een scherpe prijs...
schuim eens wat muziekbeurzen af. daar staan ze dikwijls allemaal te dringen met hun flyers:)

ik liet indertijd flightcases maken bij een bevriende schrijnwerker. hij kocht bruynzeelplaten rivettenn, etc. ik zorgde voor het nodige ijzerwerk (alp-fabricant) en klaar - custommade, en toen aan een goed prijsje :)
misschien ken je ook wel iemand via via?

Ik ga hem waarschijnlijk zelf maken (met hulp van mijn moeder die al meerdere kasten gemaakt heeft).

Deze en deze cursussen zullen het mij alvast stukken gemakkelijker maken.

Heb ook nog een schets gemaakt voor moesten sommigen nog niet goed weten wat ik precies bedoel.

Nu vroeg ik mij af, is het stevig genoeg om hiervoor 9mm-berkenhout te gebruiken, en of er eventueel versteviging moet komen door extra platen binnenin (behalve 1 plaat die rechtop staat in de diepte in het midden,zie stippellijnen schets, aangezien er daar toch geen apparaten zitten)? En zijn 6 wieltjes voldoende om dit gewicht te kunnen houden, en zijn deze het best allemaal zwenkwielen?

En hoe belangrijk is mijn keuze voor de profielen, hoeken, handgrepen, en wieltjes voor toch nooit voor te hebben dat bij het opheffen (2 man links en 2 man rechts) de flightcase het zou begeven?

Attachments

• schets dubbele flightcase.gif
    schets dubbele flightcase.gif
    5,7 KB · Bekeken: 162
ehm, dr bestaan grote flightcases met fans erin waar 2 19" racken in gaan en een 32kanaals desk erbovenop, overigens ook maar 4 wieltjes :okdan:

Waar verkopen ze die dan?

Ben al een tijdje op zoek naar zo'n flightcase en ben deze totnogtoe nergens tegengekomen, behalve Jeroen Swinnen, welke deze 2dehands heeft gekocht, en de eerste eigenaar deze custom made liet maken.

Meeste goede flightcases worden ook custom gemaakt, denk iig eens 1x heel goed na voordat je die tekening van je uitvoert, daar zou ik enkel behringer instoppen en een ravijn afdroppen lol..

Re: Dubbele 19"-flightcases

Origineel geplaatst door florisbogaert
Vorige week ben ik naar een workshop 'elektronica in live muziek' van Jeroen Swinnen geweest in Het Depot in Leuven (erg interessant trouwens), en heb hem dit probleem voorgelegd. Hijzelf had hetzelfde probleem en had als oplossing 1 erg brede flightcase, waar 2x 15U in konden (links en rechts dus), waardoor al bijna alle kabels al kunnen verbonden worden voor het optreden. Maar die van hem was custom made en erg prijzig.
Ik was daar ook :okdan:

Je hebt het verkeerd begrepen denk ik, zijn flightcase was heel DIEP, met zowel vooraan als achteraan apparaten, dus niet naast elkaar, maar aan 2 kanten van de flightcase.

Ahzo, mja denk eigenlijk dat mijn interpretatie dan toch net iets leuker is om mee te kunnen werken, voor te vervoeren zal zijn flightcase wel gemakkelijker zijn (alhoewel dat dat ook niet zoveel zal schelen), maar als je aan een bepaald knopje moet is dat al moeilijker om daaraan te draaien als dat knopje langs de andere kant zit. Om nog maar te zwijgen van de bekabeling.

Heb ondertussen al een prijsofferte gedaan voor dergelijke flightcase custom made en dat kwam neer op 585 euro excl btw. Net iets te duur dus voor mij, zelf maken kost daar een 3de van schat ik, daarbijkomend kent mijn moeder tamelijk wat van kasten in elkaar steken, en mocht ik ook altijd nog vragen stellen aan Martijn Huinink (de vriendelijke eigenaar van www.flightcase-onderdelen.nl) moest het niet lukken.

Foto's van dergelijke flightcases zijn altijd welkom.

anders eentje (laten) maken waarvan het deksel diep genoeg is en de apparaten net iets dieper zitten, zodat de knoppen niet in de weg zitten als je hem sluit. Voor vervoer heb je dan 1 flight, bij gebruik heb je 2 kasten die je dan nog naast elkaar kunt zetten of apart (of met een scharnier tussen de 2 delen?)

evt kun je de "ondiepe" apparaten dan aan 1 kant steken, veel rack-gear is niet erg diep, dan kan 1 kant al wat kleiner zijn.

Back