goedkoop maar goede piano klank.

mecanoiz

Stamgast
Een vriendin zoekt een goedkoop keyboard om wat muziek te maken (zonder ambitie).
De voorkeur gaat naar echte pianoklanken. Nu ik ben een synthfreak, ik heb geen flauw idee of bv. zo'n een cheap casio keyboard te vertrouwen valt. Budget ligt tussen de 75 - 150 euro.
Allezins wordt het tweedehands. Hier staan er een hele hoop. Kan er iemand zeggen welke de moeite waard zijn ?

Ik heb sinds jaar en dag een Yamaha psr540 staan, daar komen heel overtuigende pianoklanken uit, nieuwprijs was 1300 gulden.
Volgens mij klinken andere keyboard uit de psr serie hetzelfde (met iets minder voices) en die zijn 2e hands goed
geprijsd

De M-Audio ProKeys 88 is niet zo heel duur en bevat toch 1e klas sounds waaronder 2 hele mooie vleugelklanken (van Yamaha geloof ik). Er wordt 64 Mb gebruikt voor 14 klanken (Het grootste gedeelte daarvan wordt gebruikt voor de pianoklanken.

Je kan luisteren naar een demo van iedere klank.

Het keyboard heeft semi-weighed toetsen en het instrument kan ook als masterkeyboard en MIDI-controller gebruikt worden. Je kan 'm aansluiten op de computer via USB.

Ik heb 'm in de winkel gezien voor 675 euro. Als je dat te duur is, is er ook de ProKeys 88 SX die ik voor 399 euro heb gezien. Die goedkopere heeft maar 7 klanken die ook kwalitatief minder zijn.

Laatst gewijzigd:
wat jij zoekt bestaat niet voor dat budget of je moet net 100 bijleggen dan kan je een kurzweil K1000 tweedehands kopen. Die hebben pas een fatsoenlijke piano klank en een goed klavier gelijk.

Back