low cost goede piano en orchestrale klanken

Ik heb de SRX-02 ook even beluisterd op Youtube. Dat is inderdaad best wel een concertpiano. Knap dat ze dat in de beperkte geheugencapaciteit hebben weten te krijgen.
Mijn piano is het niet (live vraagt om een heldere karikatuur van een pianoklank), maar ik begrijp wat je ermee wil en dat het iets heel anders is dan de ingebouwde piano's.

Toen ik weer eens de filmpjes zag van de Integra kreeg ik door dat dát eigenlijk de module is, die al het andere overbodig maakt. Een Korg Z1 ga je er niet mee vervangen, maar wel alle mainstream-synths en plugins.

De Integra vervangt alles wat geen synthese is, om het even kort door de bocht te zeggen. Hij was boven mijn budget, maar dat ding bevat wel ontieglijk veel goede sample libraries. De XV's zijn een goede budgetvariant om voor een deel van de prijs een deel van de Integra te verkrijgen.

Knap dat ze dat in de beperkte geheugencapaciteit hebben weten te krijgen.
De volle 64MB voor één sampleset van een piano is nog niet al te beperkt. Want alle 50 patches zijn dus op basis van diezelfde sampleset gemaakt.

Er zitten doffe en heldere patches in de 02. Niet van dat messcherpe Japans gedoe, maar verder kan je breed kiezen tussen "weggemoffeld" tot heel erg up front piano's.

Back