Nicolas 2000
It's a household name
Dus, op zoek...Mijn muziek is in het genre orchestraal met synths erbij. Het mag wat dromerig zijn, beetje Enya/Oldfield. Ik heb een collectie analoge synths, maar ik mis de realistische klanken. Wat zijn de eisen:
-mooie akoestische piano's die ook aan traag tempo goed klinken
-mooie orchestrale geluiden, met name solo en ensemble strijkers, ook koren
-breed assortiment aan fluiten, harpjes, etc.
-mooie pads mag ook wel.
En dit liefst goedkoop. Ik had vroeger een Yamaha S80, maar ik zou graag een nog wat mooiere pianoklank hebben.
Een Jupiter 80 of Kronos zijn sowieso goed, maar wel erg duur. Ik zoek het liever goedkoper. Een Jupiter 50 is wel iets goedkoper, maar nog steeds duur en dan heb ik liever meteen the real deal. Liefst meer dan 61 keys, maar niet noodzakelijk.
Kandidaten:
-Casio XW-P1: klonk me te plastic
-Korg Krome: lijkt me wel goed als hij goedkoop genoeg is, dus tweedehands nog even wachten tot hij merkelijk goedkoper wordt dan nieuw
-Korg Kross: geen ervaring mee, misschien iets te cheapo?
-oudere Korgs: welke?
-Yamaha: meestal niet echt mijn soort klank, niet dromerig en smooth genoeg
-Roland: ook daar zijn mogelijkheden. Motif? Goedkope Juno Di kon iets zijn, maar ik vind het jammer dat hij enkel via PC te editen is. Is de XP80 nog iets of klinkt dat tegenwoordig toch maar wat gedateerd en plat?
Graag wat advies. Bij voorkeur aan de onderkant van de markt (laat ons zeggen <500€) want bij de duurste bakken weet ik wel wat kiezen, maar je mag gerust ook duurder spul voorstellen waar ik niet aan gedacht heb.
-mooie akoestische piano's die ook aan traag tempo goed klinken
-mooie orchestrale geluiden, met name solo en ensemble strijkers, ook koren
-breed assortiment aan fluiten, harpjes, etc.
-mooie pads mag ook wel.
En dit liefst goedkoop. Ik had vroeger een Yamaha S80, maar ik zou graag een nog wat mooiere pianoklank hebben.
Een Jupiter 80 of Kronos zijn sowieso goed, maar wel erg duur. Ik zoek het liever goedkoper. Een Jupiter 50 is wel iets goedkoper, maar nog steeds duur en dan heb ik liever meteen the real deal. Liefst meer dan 61 keys, maar niet noodzakelijk.
Kandidaten:
-Casio XW-P1: klonk me te plastic
-Korg Krome: lijkt me wel goed als hij goedkoop genoeg is, dus tweedehands nog even wachten tot hij merkelijk goedkoper wordt dan nieuw
-Korg Kross: geen ervaring mee, misschien iets te cheapo?
-oudere Korgs: welke?
-Yamaha: meestal niet echt mijn soort klank, niet dromerig en smooth genoeg
-Roland: ook daar zijn mogelijkheden. Motif? Goedkope Juno Di kon iets zijn, maar ik vind het jammer dat hij enkel via PC te editen is. Is de XP80 nog iets of klinkt dat tegenwoordig toch maar wat gedateerd en plat?
Graag wat advies. Bij voorkeur aan de onderkant van de markt (laat ons zeggen <500€) want bij de duurste bakken weet ik wel wat kiezen, maar je mag gerust ook duurder spul voorstellen waar ik niet aan gedacht heb.

En als ik me niet vergis zijn dat dus die klassieke Kurzweil piano's en dergelijke die voor mijn smaak een beetje aan de saaie kant zijn.
Ik wil hoe dan ook wel een PC-loze oplossing.