ion als midicontroller....

cns

sfm
Ok, nog een ion vraagje, maar is dit mogelijk, om de ion als midicontroller te laten fungeren? En wat zijn de instellingen daarvoor/van!

Maar nog even wat anders zijn er ergens soundsets te verkrijgen voor de ion?

thanks

Wat wil je m laten controllen dan? Welk programma? VSTi? HW?

Zover ik weet stuurt ie gewoon CC uit (of NRPN wat je dacht ik kon kiezen, ik weet t ook niet zeker want de Micron doet aan een paar CC's en de rest NRPN)

Groet,
Jamie

Origineel geplaatst door MokuM
Wat wil je m laten controllen dan? Welk programma? VSTi? HW?

Zover ik weet stuurt ie gewoon CC uit (of NRPN wat je dacht ik kon kiezen, ik weet t ook niet zeker want de Micron doet aan een paar CC's en de rest NRPN)

Groet,
Jamie

diverse vsti's wil ik controllen aangezien ik die fuck muis zat ben :P maar gaat dan met name om de standaard dingen...

Geef mij die ion maar, dan heb ik een hele mooie behriniger midicontroller voor je ;) werkt een stuk makkelijker ...

In Cubase SX een Generic Remote aanmaken en die programmeren voor de Ion... Zoek even in de Manual van SX, t staat er in beschreven... ;)

Succes

In Cubase SX een Generic Remote aanmaken en die programmeren voor de Ion... Zoek even in de Manual van SX, t staat er in beschreven... ;)

Succes

ok thanks gaan we doen!

Origineel geplaatst door Deimos
Geef mij die ion maar, dan heb ik een hele mooie behriniger midicontroller voor je ;) werkt een stuk makkelijker ...

lol maar laat maar zitten het is een offer that i can refuse :doei:

zo goed als alle knoppen op de ion sturen CC of NRPN uit (kun je kiezen in het global menu)

je kunt de cc,s van knoppen op de ion niet veranderen dus zul je dat in je host moeten routen.

Origineel geplaatst door anoniempje
zo goed als alle knoppen op de ion sturen CC of NRPN uit (kun je kiezen in het global menu)

je kunt de cc,s van knoppen op de ion niet veranderen dus zul je dat in je host moeten routen.

in mijn host moeten routen kortom met de vsti's die met vaste cc werken en geen midilearn hebben is het jammer maar helkaas....?

Je voert alle knoppen vd Ion in in de Generic Remote (bovenste vlak)... CC's kan met Learn (knopje ingedrukt houden en aan een knopje draaien) en dan in het onderste vlak selecteer je de functie die iedere knop vd Ion moet besturen, je moet wel de VSTi geladen hebben staan... Snap je t nog? :D

Je voert alle knoppen vd Ion in in de Generic Remote (bovenste vlak)... CC's kan met Learn (knopje ingedrukt houden en aan een knopje draaien) en dan in het onderste vlak selecteer je de functie die iedere knop vd Ion moet besturen, je moet wel de VSTi geladen hebben staan... Snap je t nog? :D

boeha nou heb mijn eerste drankje al op dus :confused: maar valt wel mee, ga gewoon morgen na het stappen lekker met de cv op 27 graden aan de slag, vandaag ga ik maar even niet mijn hoofd hierop breken ;)

maar alvast bedankt:halleluja

Succes
Nog even wat anders, kan ik voor elke vst apart een generic remote device aanmaken of is dit helemaal, maar dan ook helemaal niet te doen cq overbodig?

thanks

Back