Even voorstellen

Boemtsjak

tsjinge tsjinge boemtsjak
Hallo allemaal,

Ik ben Martijn en ik ben ooit begonnen met spelen op een elektronisch orgel, maar na het horen van de geluiden en mogelijkheden van synthesizers en drumcomputers in het begin van de jaren '90, ben ik daar op over gestapt (iemand die een orgel wil kopen? ;)

Als ik tegenwoordig niet synths of andere zaken aan het repareren ben, dan maak ik met mijn setupje club-, trance-, hardtrance- of techno- georiënteerde nummers.

Mijn setupje bestaat uit de volgende apparatuur:

Synths:
- Roland Juno-106
- Roland Jupiter-6
- Roland CMU-810
- Korg Mono/Poly
- VEB Automatisierungsanlagen Cottbus Tiracon 6V

Drums:
- Roland TR-909
- Pearl Syncussion SY-1

Rest:
- Spirit Folio Si mengpaneel
- Boss SE-50 effectprocessor
- Boss SE-70 effectprocessor
- Behringer Composer compressor/limiter
- Kawai MAV-8 MIDI patchbay
- Doe-het-zelf MIDI naar CV converter
- Atari Mega STE met Cubase voor sequencing
- PC P-200MMX voor harddisk recording

Ja, ik heb inderdaad geen sampler (ik had ooit een Roland S-330) en die mis ik eigenlijk wel. Dus hoop ik binnenkort m'n setupje te verrijken met waarschijnlijk een Emu ESI-zoveel, vooral vanwege de filters :)

Allereerst welkom.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de VEB Automatisierungsanlagen Cottbus Tiracon 6V

What the fuck is that?

Tiracon 6V

Tiracon 6V

De Tiracon 6V was rond 1987 het Oostduitse antwoord op Korg's Poly-800. De bediening en zelfs de vorm van knoppen lijken sterk op die van de Poly-800. Hij heeft 6 analoge stemmen, bestaande uit een VCO, 24 dB LPF met eigen Envelope en VCA met eigen Envelope. Verder zijn er 3 LFO's aanwezig voor modulatie van Pulse Width, VCF en VCA. Ook is er Noise en een HPF voor alle stemmen aanwezig. Er zit MIDI op en verder een 2 sporen sequencer, die via MIDI gesynced kan worden. De synth produceert een apart, niet echt met andere synths te vergelijken, geluid. Als ik eindelijk eens een nieuwe geheugenbatterij in dat ding heb geinstalleerd, dan zal ik wat samples van dit apparaat maken. Hier is een foto:

Lachen! Ik ben benieuwd. Synths met een eigen geluid kan ik erg waarderen.

Je bent ook een enthosiaste synthfreak merk ik. Hoe ben je hier terecht gekomen als ik vragen mag?

Aangenaam,

en hoe bevalt die CMU? Is die nou echt hetzelfde als de 101/202?

Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Je bent ook een enthosiaste synthfreak merk ik. Hoe ben je hier terecht gekomen als ik vragen mag?

Ik hoorde van Zoe (nou ja, eigenlijk de vader van dan ;) ) over het bestaan van dit forum. Na een tijdje als gast meegelezen te hebben, ben ik nu dan eindelijk lid geworden. Wat krijgt een nieuw lid trouwens als geschenk? Een 303 ofzo? :p

CMU-810

CMU-810

Orgineel geplaatst door OnAcid
en hoe bevalt die CMU? Is die nou echt hetzelfde als de 101/202?

De CMU-810 bevalt wel aardig (als m'n eigen MIDI-CV converter het ook eindelijk eens lekker gaat doen :s ). De synth bestaat uit het analoge gedeelte van de MC-202 (dus zonder sequencer) en klinkt daarom ook net zo lekker als een MC-202 of SH-101. Verder heeft de CMU-810 als extra een losse, met CV aansturing uitgeruste VCA en mixer, waarmee je externe geluiden met het geluid van de synth kan samenvoegen. Nadeel: je kan de synth alleen maar met CV en Gate aansturen, bijvoorbeeld door een SH-101, MC-202 of een MIDI-CV converter. De CMU-810 was ooit bedoeld als expander voor de CMU-800R, Roland's eerste geluidsmodule (akkoorden, bas en ritmes kwamen eruit), die je aan de computer kon hangen.

Er staat toevallig een CMU-810 op Marktplaats te koop. Een tijdje terug heeft Mart dat ding van mij gekocht. Hij was toen in goede staat en als ie er zuunig op is geweest, dan ziet ie er nog steeds goed uit. Kopen die analoge bak dus! *D

Re: Re: Welkom

Re: Re: Welkom

Orgineel geplaatst door Boemtsjak
Eheheheheh... Ben pas 26 hoor <8)>
Zoals velen onder ons geloof ik

Back