Jack verloopplug mono naar stereo

sander

_
Bestaat die converter. Was net bij die uitgebreide electronica shop in Delft en die had 'm alleen andersom.
Zag 'm zo gauw ook niet op internet.

Dus mono grote jack man naar stereo grote jack man.
Of je zou het ook van mono vrouwtje naar stereo mannetje kunnen noemen.
En dus niet 2 mono vrouwtjes aan de ene kant.

Ik hoor het graag.

Ik snap het nut ook niet echt van deze combi. Mono naar 2 mono. Heb je teveel kanalen over :confused:
Ik denk ook dat er bij dit soort kabels signaal (dB) verlies is. Maar ik ben geen expert op dat gebied en is dus gewoon een comment sence idee.

Ik denk ook dat het zo onlogish is dat je het waarschijnelijk zelf inelkaar moet lassen.

ik denk dat je dat moet oplossen met tulp verloop plugs

mogelijk bestaat er wel een tulp vrouwtje naar twee tulp mannetjes verloop plug

als je tulp/jack plug hebt (dus de achterkant is een tulp vrouwtje en de voorkant de jackplug) en tulp snoeren dan kun je dat tot de door jou gewenste plug combineren

en wat te denken van deze:
http://images.google.nl/imgres?imgu...v=/images?q=tulp+plug&svnum=10&hl=nl&lr=&sa=G
38_1_b.JPG

of deze

avw044.jpg

edit:

de laatste lijkt mij niet goed, de eerste wel, moet je alleen wel een verloop plug van klein naar groot gebruiken; en dus met tulp kabeltjes met grote tulp/jack pluggen eraan

second edit:
o wacht; ik zie dat je geen twee mono pluggen naar een stereo plug wilt
maar wil je dan een mono plug naar een stereo plug :confused:
wat is daar het voordeel dan van ?

zelf maken , is zo gepiept

overigens
jack = vrouwtje
plug = mannetje

ik zocht laatst ook zo'n verloopstukje van 1x female jack naar 2x male.. ik kon 'm nergens vinden, dus er zit maar 1 ding op; koop twee plugjes en een jack + een stukje kabel en zet er zelf één in elkaar.

Origineel geplaatst door matt second
zelf maken , is zo gepiept

overigens
jack = vrouwtje
plug = mannetje

Een plug is gewoon een naam voor een stekkertje.

Jack is het type.

En dan man of vrouw.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik snap het nut ook niet echt van deze combi. Mono naar 2 mono. Heb je teveel kanalen over :confused:
Ik denk ook dat er bij dit soort kabels signaal (dB) verlies is. Maar ik ben geen expert op dat gebied en is dus gewoon een comment sence idee.

Ik denk ook dat het zo onlogish is dat je het waarschijnelijk zelf inelkaar moet lassen.

Kijk, effectbox is mono en de mixer heeft 1 ingang voor een stereo effect. Oftewel tip van de jack is rechts en ring is links (of andersom). Als ik een mono effect daar instop, dan hoor je het effect maar uit 1 speaker komen.

Er zit ook 1 ingang op voor beide monitor speakers, dus daarvoor heb ik 2 kabels in 1 jack gesoldeerd.

Nu ga ik voor het effect van een mono jack kabel 1 plug afhalen en die vervangen door een stero jack stekker en dan soldeer ik in de stekker een extra draadje wat de ring en de top met elkaar verbind.

Origineel geplaatst door sander
Een plug is gewoon een naam voor een stekkertje.

Jack is het type.

En dan man of vrouw.

nee hoor,

jack is vrouwtje , plug is mannetje

Origineel geplaatst door sander
Kijk, effectbox is mono en de mixer heeft 1 ingang voor een stereo effect. Oftewel tip van de jack is rechts en ring is links (of andersom). Als ik een mono effect daar instop, dan hoor je het effect maar uit 1 speaker komen.

Er zit ook 1 ingang op voor beide monitor speakers, dus daarvoor heb ik 2 kabels in 1 jack gesoldeerd.

Nu ga ik voor het effect van een mono jack kabel 1 plug afhalen en die vervangen door een stero jack stekker en dan soldeer ik in de stekker een extra draadje wat de ring en de top met elkaar verbind.

beetje uittrekken helpt ook wel eens. ik vraag me trouwens af of het waar is. andersom zeker, een stereo koptelefoon in een mono jack geeft aan 1 kant signaal, maar als jij een mono output plug in een stereo jack stopt, komt de tip op zijn plek, en krijgen de aansluityingen voor ring en tweede ring (het lijkt wel een voetbalstadion) toch allebei een signaal door van je mono plug?

koop anders een andere mixer, ben je ook klaar.

Ik heb wat gesoldeerd, maar het probleem wat ik blijf houden is, dat als je effect over een kanaal hebt en je doet je panning bijv helemaal naar links, dan hoor je uit je rechterspeaker nog steeds het effectgeluid. Dat was bij m'n oude mixer niet zo. Niet dat het voormij echt uitmaakt sinds ik mono opneem, maar ik wilde het graag ff allemaal goed hebben. Wie weet dat ik nog eens wat stereo's ga doen.

nee hoor,

jack is vrouwtje , plug is mannetje

jack is een BENAMING (een type kabel.. net als midi kabel, of phono kabel) plug is een BENAMING (voor het uiteinde, de plug dus..)

( http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_plug )

je hebt die kabels zeker wel kant en klaar, ik gebruik die verlopen voor mn sampler (mono uiteinde voor 2 mono triggers naar 1 stereo trigger ingang) en mn multi t recorder (stereo out uit de tafel naar een mono in de recorder)

wat dacht je van google.. 3e hit:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=21388

procab721.jpg

gewoon 6,3 grote jack

nee hoor
jack is het vrouwtje en plug is het mannetje

dat iedereen het verkeerd gebruikt maakt het geen waarheid !

nee hoor
jack is het vrouwtje en plug is het mannetje

dat iedereen het verkeerd gebruikt maakt het geen waarheid !

pff blijf je eigenwijs.. ik heb het niet over hier, maar in de buitenwereld.. t staat overal.. lees de wiki nog maar eens door... jack is een benaming voor een type kabel.. niet voor een mannejte of vrouwtje... je hebt namelijk male
en female jacks ;)

AD-510.jpg

mannetje vrouwtje.. evenzijdig onzijdig, pikkie kutje.. pff....

anyway, back ontopic ;) de kabels die je wilt bestaan dus wel :D

Laatst gewijzigd:
die plug bestaat denk ik niet , zal wel slecht voor de versterker zijn ofzo.
pak gewoon een linker of rechter monokanaal8>

Ik denk dat Matt gelijk heeft. En dan heb ik wat dat betreft weer wat geleerd vandaag :)

Back