Ik heb de demo van ERA2 gedownload om eens iets te proberen met een stepsequencer. Ik heb altijd gewoon mijn sequences ingespeeld op toetsenbord en lineair gesequenced (cubase). Was eens benieuwd hoe dat werken met stapjes en patterns nou in z'n werk gaat.
Nou merk ik dat je een heel ander soort lijnen maakt (snappier enzo) met die steps, en dat vind ik wel leuk
. Maar stel je wilt je je patterns en variaties tot een song smeden: hoe doen jullie dat? Met de playlist van ERA, of door patterns toe te wijzen aan toetsen op je keyboard en die toetsindrukken vervolgens achterelkaar op te nemen in cubase? Of gewoon de midi-output van ERA opnemen en met je muis de patterns kiezen?
En als je meerdere ERA's hebt in je song (een voor bas, een voor drums)? Gewoon één voor één, of op de een of andere manier tegelijk?
Nou merk ik dat je een heel ander soort lijnen maakt (snappier enzo) met die steps, en dat vind ik wel leuk
. Maar stel je wilt je je patterns en variaties tot een song smeden: hoe doen jullie dat? Met de playlist van ERA, of door patterns toe te wijzen aan toetsen op je keyboard en die toetsindrukken vervolgens achterelkaar op te nemen in cubase? Of gewoon de midi-output van ERA opnemen en met je muis de patterns kiezen?En als je meerdere ERA's hebt in je song (een voor bas, een voor drums)? Gewoon één voor één, of op de een of andere manier tegelijk?