Het gebruik van insert point op O2r

Plaag

Stamgast
Hallo,

Ik wil graag het volgende probleem voorleggen:

Ik heb een yamaha o2r V2 met 3 x adat board en een Tascam HD MX 2424 met 3 x adat board.
Verder diverse analoge randapparatuur.

Nu wil ik tijdens het mixen op kanaal 1 van de tape return een insert point gebruiken voor een compressie voor op de kick. Dit lukt niet, ik heb de juiste insert kabel en de dxl op de juiste wijze aangesloten.

Het vreemde is dat als ik de mic/line gebruik dat het insert point wel werkt. Hiervoor moet ik wel het 3e adat board op internal zetten om ruimte te maken op de mic bank, die normaal in mix mode als tape return fungeert ch.17 & ch.24

M.a.w.= ik kan alleen op de o2r insert points gebruiken wanneer ik maar 16 kanalen hoef te mixen en maar 2 adat boards gebruik?

Plz help! De handleiding zegt er weinig over.

Plaag

In de handleiding staat de signal flow duidelijk uitgelegd.

Een externe analoge insert op een digitale tape return kan niet. Je kunt wel het signaal via een aux naar buiten sturen en vervolgens via een analoog kanaal bijvoorbeeld mic 9 weer naar binnen brengen. Dat is de enige manier om bij mixdown een extern analoog apparaat voor processing aan te sluiten. De 02R is een prachtige tafel maar het blijft een ding vol compromissen waarvan dit een duidelijk voorbeeld is.

Succes!

Ok, ik had ff duidelijke antwoord nodig dat het niet kon. Als je niet waar je moet zoeken is een manual ook zo wazig.

UIteraard kan je Aux gebruiken maar ik wilde deze juist sparen door het gebruik van insert points. Bovendien scheelt het meer kabels aansluiten.

Bedankt voor je info!

Een uitsnede van het "Block Diagram".

insert02r.gif

Vanaf het punt waar de rode stip staat worden de MIC inputs ingewisseld voor de TAPE inputs. Dit is in het digitale domein, de insert ligt in het analoge domein en werkt dus niet voor een (digitale) tape return.

Back