masterkeyboard + Cubase + plug ins

emiliano

Stamgast
Hallo,

Kunnen jullie me (een beginner in deze materie) tips geven ivm een aankoop van een masterkeyboard dat altijd in combinatie met een laptop (cubase en plug ins) zal gebruikt worden. Een uitgebreid klavier is niet nodig. Ik zou wel een keyboard willen met genoeg draaiknoppen om tijdens optredens een aantal parameters te kunnen manipuleren.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om de knoppen te verbinden met een aantal parameters van een plugin? Bijvoorbeeld de ringmodulator en bijhorende knoppen van de plug te verbinden met een aantal draaiknoppen op het masterkeyboard?

De prijs die ik wil besteden ligt tot 350euro (max. 450 euro).

Doel is soundscapes en bijgeluiden (eventueel "ritmesectie") te creƫren om in een experimentele jazzband te gebruiken.

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord!

Re: masterkeyboard + Cubase + plug ins

Origineel geplaatst door emiliano
Kunnen jullie me (een beginner in deze materie) tips geven ivm een aankoop van een masterkeyboard dat altijd in combinatie met een laptop (cubase en plug ins) zal gebruikt worden. Een uitgebreid klavier is niet nodig. Ik zou wel een keyboard willen met genoeg draaiknoppen om tijdens optredens een aantal parameters te kunnen manipuleren.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om de knoppen te verbinden met een aantal parameters van een plugin?
Da's het hele idee achter een masterkeyboard (al wordt een masterkeyboard voor een computer vaker een controller genoemd) :).

De prijs die ik wil besteden ligt tot 350euro (max. 450 euro).
Keus zat. Hoeveel toetsen? Wil je er drumpads bij? Zo te horen wel. Kijk eens naar een M-Audio Axiom of Novation ReMOTE SL.

http://www.m-audio.com/products/en_us/Axiom61-main.html
http://www.novationmusic.com/product.asp?id=30&Type=1&bArchive

Yoozer,

bedankt voor je antwoord! Er moeten geen drumpads bij. Max. 49 toetsen en liefst zo veel mogelijk draaiknoppen (controllers ;-) zoals je zei). Ik verleg mijn max.prijs naar 300 (als er dan toch zo veel mogelijkheden zijn...).

Is het ingewikkeld om al die draaiknoppen op de controller te verbinden met de plugin in cubase of wijst dit zichzelf wel uit na even zoeken?

Kom maar op met die voorstellen! ;-)

In Cubase schijnt het 1 keer een pijnlijke aangelegheid te zijn, en daarna zou 't makkelijker moeten gaan. Zelf helaas te weinig ervaring mee =(. Als je softsynths MIDI Learn ondersteunen (en dat doen ze niet allemaal) moet het goed te doen zijn :).

Back