Mono synt contest

Origineel geplaatst door 6 trak
4 oscen is nix mis mee in het kader van de thread alleen mag je ze niet polyphone usen toch?

En als ik nou 4 monofone tracks apart inspeel met alle 4 hetzelfde geluid... dan wordt het toch weer polyfoon.
Waar ligt nou de grens? :D

COOLE THREAD!

COOLE THREAD!

Dit is echt één van de leukste threads!
Jammer dat niet alle links meer werken, maar genoeg gehoord om te zeggen dat er erg fijn dingen tussen zitten.

Heb in een andere thread als es wat gepost wat ik alleen met mijn korg ms20 en een beetje kaosspad (delay) heb gemaakt. Live ingespeeld en gemultitrackt op een oude 4 sporen casette (porta07). Lekker experimenteel stuk, dus kwa stijl valt het misschien wat uit de toon hier:

koelkast

Ik maak komende week een monotrack opgenomen met de Casio SA1, de Casio VL1 en de Hfg BJ76. Titel wordt Trintasy (Tri=drie).:D

Phochos:D :D

c itaat van Phochos: Ik maak komende week een monotrack opgenomen met de Casio SA1, de Casio VL1 en de Hfg BJ76. Titel wordt Trintasy (Tri=drie).

Ik maak komende week een monotrack opgenomen met de Casio SA1, de Casio VL1 en de Hfg BJ76. Titel wordt Trintasy (Tri=drie).

Volgens mij mag je maar 1 synth gebruiken in deze contest of ben ik nou confuus
:confused:

dread

Origineel geplaatst door reddread
c itaat van Phochos: Ik maak komende week een monotrack opgenomen met de Casio SA1, de Casio VL1 en de Hfg BJ76. Titel wordt Trintasy (Tri=drie).

Ik maak komende week een monotrack opgenomen met de Casio SA1, de Casio VL1 en de Hfg BJ76. Titel wordt Trintasy (Tri=drie).

Volgens mij mag je maar 1 synth gebruiken in deze contest of ben ik nou confuus
:confused:

dread

Maar, reddread, deze drie apparaten zijn allemaal monofoon, dus dan maakt het toch niet uit of ik er eentje of drie gebruik. Of is dit wel een probleem?????????????????

Phochos:confused: :confused: :confused:

Goed, maak ik drie afzonderlijke composities met de Casio SA1 en VL1 en de Hfg BJ76:D
De nummers heten dus dan Monophasy Part 1, 2, 3.:D

Phochos:eureka:

k zit de draad zo te lezen- de beste thread op het internet. Dat mag ik zeggen imo. Geen commerciele fratsen, gewoon creativiteit. Zonder aansziens des stijls..

Zoiets * moet * gewoon goed bewaard worden.
- voor het nageslacht, of latere beschavingen.

Is er belangstelling voor een 'Synthforum Monosynth CD'. De inzenders hebben het, m.i., volledig verdiend.
Wat nodig is, is

1.. een leeg doosje. zogenaamde 'jewel-case'
2.. een goede kwaliteit cd-r
1.. een CD hoes ontwerp. in rgb kleur.
2.. een CD achterkant ontwerp. zwart-wit?
3.. de CD master in wav formaat..
5.. een envelop om op te sturen.

Dit kan zeer voordelig gemaakt worden. Prijs bepalen en aanbieden.
Ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die voor bijv. 6 euro een schitterende creatieve Monosynth CD wil hebben.

En, zeer belangrijk, het heeft geen haast, en het hoeft niet perfect te zijn...

in afwachting, uw
m.m. , aka 'Naton Rozenburg.'

En wees niet bang, maar wees trots op je kracht als je meedoet.
(voor wie de Monosynth tracks maken, en die er van plan zijn te maken.. ook U kan op de eventuele niet-commerciele CD komen..).
-
Laat het beste van uzelf zien.

Lijkt me een heel leuk idee om een cdr of meerdere cdr's uit te brengen van de Mono Synth contest, ik ben er in ieder geval voor. Wie volgt???

Phochos:D

Lijkt me een cool idee, als een van mijn nummers er op komt te staan zou dat mijn eerste release worden 8o)

Origineel geplaatst door phochos
Maar, reddread, deze drie apparaten zijn allemaal monofoon, dus dan maakt het toch niet uit of ik er eentje of drie gebruik. Of is dit wel een probleem?????????????????

Phochos:confused: :confused: :confused:
nogmaals:

met 1 synth die monophone is alle geluiden maken en multitracken tot 1 nummer...

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Is er belangstelling voor een 'Synthforum Monosynth CD'. De inzenders hebben het, m.i., volledig verdiend.
Wat nodig is, is

1.. een leeg doosje. zogenaamde 'jewel-case'
2.. een goede kwaliteit cd-r
1.. een CD hoes ontwerp. in rgb kleur.
2.. een CD achterkant ontwerp. zwart-wit?
3.. de CD master in wav formaat..
5.. een envelop om op te sturen.

Dit kan zeer voordelig gemaakt worden. Prijs bepalen en aanbieden.
Ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die voor bijv. 6 euro een schitterende creatieve Monosynth CD wil hebben.

En, zeer belangrijk, het heeft geen haast, en het hoeft niet perfect te zijn...

in afwachting, uw
m.m. , aka 'Naton Rozenburg.' [/B]

Ik ben voor. Alleen wie beslist wat erop die cd komt? Alles?
Het zou nog simpelere kunnen: een plek waar de tracks te downloaden zijn, waar de inlay's etc te downloaden zijn en dan kan eenieder zelf branden en printen! (bijvoorbeeld op een subthread!)
Wat ook kan is dat iemand het grafische deel verzorgd en iemand de tracks bij elkaar sprokkelt en op een aantal master CD's brand en dan pakketjes rondgaan met een kopie van master-cd en stapeltje inlays etc. En dat iemand van zo'n pakketje een stapeltje cd's maakt.... oid (nb ik wil zo'n pakketje wel omzetten in echte cd's)

Origineel geplaatst door reddread
Ik heb toch nog een vraag ondanks de duidelijke uitleg van sixtrak . (wil het gewoon zeker weten ) Mag je wel samples uit je synth halen, deze verder niet bewerken en hier bijvoorbeeld in acid een nummer van brouwen of moet je track voor track met de hand inspelen
dread

Nope!. Geluiden omste buurt inspelen. Wel mag je als je bijv een basslijntje hebt ingespeeld, deze op de pc 20 keer achterelkaar zetten.

Effecten mag je ook niet gebuiken. Ja misschien een ietsje pietsje reverb, maar liever niks aangezien we het pure geluid willen horen.

Origineel geplaatst door sander
Nope!. Geluiden omste buurt inspelen. Wel mag je als je bijv een basslijntje hebt ingespeeld, deze op de pc 20 keer achterelkaar zetten.

Effecten mag je ook niet gebuiken. Ja misschien een ietsje pietsje reverb, maar liever niks aangezien we het pure geluid willen horen.

Wat een geouwehoer... Maak gewoon met 1 monofone synth muziek en kijk verder maar hoe je het doet... Of je nu je sampler gebruikt om een zelfgemaakte drumkit te verzamelen, of dat je het handmatig inspeelt of gewoon Cubase gebruikt, het doet er toch helemaal niet toe... Ga het gewoon lekker doen, het is niet alsof het een wedstrijd is, het is gewoon een verzameling leuke tracks met een gemeenschappelijk uitgangspunt...

Origineel geplaatst door n0_key
Wat een geouwehoer... Maak gewoon met 1 monofone synth muziek en kijk verder maar hoe je het doet... Of je nu je sampler gebruikt om een zelfgemaakte drumkit te verzamelen, of dat je het handmatig inspeelt of gewoon Cubase gebruikt, het doet er toch helemaal niet toe... Ga het gewoon lekker doen, het is niet alsof het een wedstrijd is, het is gewoon een verzameling leuke tracks met een gemeenschappelijk uitgangspunt...

uiteraard maak je een drumkit, alvorens je een beat kan maken. Alleen moet je die dan niet met je sampler gaan pitchen ofzo. Handmatig inspelen doe je toch altijd??????????? Ja ok niet als je een stepsequencer gebruikt. Maar dat maakt ook niet uit, het gaat er alleen om dat alles wat je hoort orgineel geluid blijft.

pffff, zo moeilijk is het toch niet.

Dit draadje is volledig langs mij heen gegaan. Als monosynthliefhebber ga ik binnenkort ook zeker aan de slag!! Eerst maar eens met mijzelf in discussie welke synth het gaat worden. Al met al lijkt het me een vrij bewerkelijk proces maar zeker de moeite waard!!
Ik ben benieuwd naar tracks van anderen!
Staat er nog ergens iets online? de meeste links zijn verouderd en dood.

8~ Mooi Draadje mannen!

Back