Mono synt contest

Hoera hij is af. zoveel lol heb ik al tijden niet in mn studio gehad.
alles live ingespeeld (minikorg en midi? vergeet het maar) of met de bierviltjes techniek( bierviltje tussen een toets, en de repeat knop (1 noot arpp.)aangezet).
daarna in Acid geknipt en geplakt.

Korg-o-Rama is GO
check op http://www.theauroraproject.com/files/korg-o-rama.mp3

:mega:

Grappig dat de threat weer eens aandacht krijjgt. Ik krijg zelf ook wel weer zin, maar betwijfel of ik het binnenkort doe.

Fenderbender, je had er van mij wel een lead of string in mogen gooien, hij gaat me nu een beetje vervelen.
Maar ach, het gaat gewoon om de lol om met 1 synth een nummer te maken.
Das toch wel weer mooi gelukt.

Komt die snare ook uit die synt?

Juistum.

Juistum.

Welzwaar voor mij ook eens tijd om een nieuwe, lieve, zachte, aan trekkelijke c\reatuur te construeren.
Mijn Monosynth collectie (van deze draad) wordt weer uitgebreid.

--{{.Ja, ik bewaar en archiveer. }}--

Origineel geplaatst door sander
Grappig dat de threat weer eens aandacht krijjgt. Ik krijg zelf ook wel weer zin, maar betwijfel of ik het binnenkort doe.

Fenderbender, je had er van mij wel een lead of string in mogen gooien, hij gaat me nu een beetje vervelen.
Maar ach, het gaat gewoon om de lol om met 1 synth een nummer te maken.
Das toch wel weer mooi gelukt.

Komt die snare ook uit die synt?

snare komt idd uit de synth. verbazend goed gelukt. mn minikorg is ook naarmate hij ouder wordt onvoorspelbaarder geworden. ik vraag me ook af of ik het snare geluid nog een keer kan reproduceren8)

lead of string, hhmmm dan wordt het snel weer zo mellow. maar toegegeven er kan nog wel een "hook" bij. ideeën :eureka: iemand?

Lijkt me tof idee. Mijn Oberheim OB1 + SEM tegelijk/ of los aangestuurd met midi>CV. Ga de site maar eens lezen dus.

Trouwens:
Lees diverse reacties waarin eigenlijk gesteld wordt dat drums etc moeilijk wordt.......beetje TWEAKEN en de muren SCHEUREN met bovenstaand spul.
Mijn enige probleem is dat ik (nog ) geen sampler heb om deze geluiden op te nemen. Heeft iemand nog een goede tip??
Heb al eens gekeken naar een EMU en Akai S2000 Begreep dat sampelen van monogeluidjes niet echt makkelijk is.
Klopt dit nou of word ik fout voorgelicht

Origineel geplaatst door Ton
Lijkt me tof idee. Mijn Oberheim OB1 + SEM tegelijk/ of los aangestuurd met midi>CV. Ga de site maar eens lezen dus.

Trouwens:
Lees diverse reacties waarin eigenlijk gesteld wordt dat drums etc moeilijk wordt.......beetje TWEAKEN en de muren SCHEUREN met bovenstaand spul.
Mijn enige probleem is dat ik (nog ) geen sampler heb om deze geluiden op te nemen. Heeft iemand nog een goede tip??
Heb al eens gekeken naar een EMU en Akai S2000 Begreep dat sampelen van monogeluidjes niet echt makkelijk is.
Klopt dit nou of word ik fout voorgelicht

ik weet idd niet wie jou heeft voorgelicht maar die mag wel een lesje gaan volgen in samplen ;)
als monofoon al moeilijk is... dan denk ik maar niet dattie aan een polysynth moet gaan beginnen...:engel:

Origineel geplaatst door Ton
niet makkelijk ten opzichte van wat? van stereo bedoel je?

nee kijk, wat de thread starter bedoeld met een monosynth contest is dat alle geluiden (dus ook de drums die je zelf syntheseerd) uit 1 mono synth moeten komen... dit houd in dat de synth dus niet qua output mono is (dus niet stereo) maar dat je maar 1 stem kan bespelen (omdat de synth niet polyphone is dus, meerstemmig)...
de uiteindelijke bedoeling/opdracht is dus dat je met 1 en dezelfde monophone synth allerlei geluiden maakt die je bijv. gaat multi-tracken tot een compleet nummer... :)

Ik krijg zeer binnenkort weer de Yamaha CS01 synthesizer in mijn studio. Ik zal dan een nummertje opnemen met alleen deze CS01.

Phochos:D

Origineel geplaatst door reddread
Ja hazes dat heb ik wel :o: Maar strikt genomen loopt de arpegiator dan apart door de 4 oscilatoren heen en speelt ie geen 2 of meer tonen tegelijk. Of zit ik nou zo te smokkelen? :confused: :D
4 oscen is nix mis mee in het kader van de thread alleen mag je ze niet polyphone usen toch?

Origineel geplaatst door phochos
Ik krijg zeer binnenkort weer de Yamaha CS01 synthesizer in mijn studio. Ik zal dan een nummertje opnemen met alleen deze CS01.

Phochos:D

Ummmm............de Yamaha CS01 gaat niet door, maar dan komen er een paar nummertjes aan gemaakt met de Casio SA1, de Casio VL1 en de Hfg BJ76.:D

Back