Mono synt contest

ok dan david... :okdan: lekker trakkie en effekkie! :D

ik heb ook nog weer een kleintje kunnen brouwen, dit keer met de MOOG PRODIGY
uiteraard alles weer clean and pure...
prodigy is qua drumsounds maken minder luxe dan de arp axxe simpel weg omdat deze geen noise en pitch over env heeft.

G o o F M o o G 8o)

hij is weer lekker 6trak! hoe haal je toch uit iedere synth die je aanraakt die C64 geluidjes, echt te gek!

ik wil ook weer een trak maken maar heb helaas geen tijd.damn

:D Paar vette trakjes staan hier al, toch gaaf om te zien wat mensen wel niet uit een mono-synthje weten te persen! Ik heb er vandaag ook eentje in elkaar geknutseld, met mijn sh-101, ik heb alle drums en zo gesampled, en getriggerd via logic, de rest heb ik rechtstreeks in logic opgenomen. Ik heb geen effecten gebruikt, alleen normalization, en geuiden wat harder/zachter gezet.
Mag ik trouwens de gene bedanken die deze contest heeft bedacht, dit is serieus de eerste keer in zeker 2 jaar dat ik weer een track heb gemaakt, tis nog niet wat het wezen moet, maar ben er wel blij mee dat er weer wat uit komt.:biertje:

als het goed is lukt het om het een en ander via deze link te beluisteren.

Leuk! Maak er meteen een OSCar-synth contest van! HaHa! Waarschijnlijk zijn alleen niet zo veel mensen de gelukkige! Whehe!

Origineel geplaatst door bazziman
mag ik met een an1x ook meedoen?

Ja hoor, zolang je alleen monofone sounds gebruikt. Maar als je echt stoer wil zijn dan gebruik je alleen maar die Casio VL-1!!!

samplen? Waarom? Gewoon live lijntje na lijntje als audio opnemen. Leuke uitdaging om je beats strak te krijgen haha ;)

---
Kanonneh zeg! Effe een edit maken hoor want Heilige Draken aan de sterke drank. Die Mooggoof is zonder dollen echt een toptrack. Hoe krijg je toch in iemands naam daar boven dat spelletjes geluid. Doet me denken aan Mario die een muntje opraapt :W
---
Edit nummer twee, want die SH101 klinkt ook aardig lekker. Waan me een beetje in een club yahoo. Boeink Boeink Whep Whep :biertje:

Laatst gewijzigd:
6track you da man ! lol
wat is dat met jou en die c64 geluiden ?? FREAK!
ik vind em echt goed :)

Hier is mijn bijdrage aan de mono synth contest. Het stuk is gemaakt met de SH 111, de Reaktor versie van de SH 101.

Af en toe heb ik gebruik gemaakt van m'n Doepfer pocket control om te freaken met klank. Maar niet meer dan 6 vingers gebruikt!! Ik heb weinig samples gebruikt. En slechts sporadisch echo. In cubase SL kan ik trouwens niet een effect op een audio fragment toepassen... waanzinnig stom.

Voor de rest geen effecten.

Er is nog wel wat te doen aan de volumeniveau's

http://members.lycos.nl/naton/nano1.mp3

:halleluja

:okdan:

Dis echt tegek! Beetje inhoudsloos antwoord op deze thread, maar ik ga proberen of ik dit weekend ook een bijdrage kan leveren aan de mono-contest.

David's en synthman's inzendingen vind ik er tot nu toe bovenuit springen. Maar de rest is ook erg okee!

Vet stickx! mooie llopjes ;)

Back