Mono synt contest

En weer allemaal lekkere tracks erbij. Wat je met weinig middelen toch kan doen.

STicKX, je maakt dan maar weer overduidelijk dat ik een eikel ben geweest m'n mpc te verkopen. Voor een beetje recht toe recht aan sequence werk is die Triton echt kont. Zal m'n Cubase weer moeten opstarten...

Ok dan. Ik kreeg even een flashback naar oude tijden. Herinneren jullie je nog de Commodore 64? Ik had vroeger een Atari. Dus als ik bij m'n neef kwam wilde altijd op z'n Commodore. Bubble Bobble spelen. Soort van pac man als ik me goed herinner, maar dan gaver met twee babydraakjes leek het wel. En veel vrolijke kleuren.
Om even heel ver terug in de tijd te duiken heb ik hem afgemaakt op 8kbps en 11kHz in mono. Vroeger hadden ze toch niet van die hightech muziek? :D

Is gemaakt met alleen de pulse en er is verder niet aan de audio gesleuteld afgezien van de slechte opnamekwaliteit.

Even een vraagje tussendoor. Kan iemand die dit spel kent mij even doorgeven wat de eigenlijke snelheid (bpm) is? Ik ben ook nog op zoek naar het echte nummer hiervan, dus iemand een C64 die dat voor me kan opnemen? :geslaagd:

ik kan je nu al zeggen dat de originele arcade versie van Bubble Bobble VEEEEL sneller is. zo tegen de 115 schat ik.
Ik had 'm op m'n MAME emu maar hij is nu verdwenen.. ik ga hem even opzoeken

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Even een vraagje tussendoor. Kan iemand die dit spel kent mij even doorgeven wat de eigenlijke snelheid (bpm) is? Ik ben ook nog op zoek naar het echte nummer hiervan, dus iemand een C64 die dat voor me kan opnemen? :geslaagd:

dat kan zeker Grote Muffin... 8)

de c64 emulator:
http://www.computerbrains.com/CCS64_32.ZIP
het spel:
http://www.c64.com/download.php?id=510&gameid=510&filename=bubblebobble.d64

volgens mij zat het boven de 120bpm... enne... nog veel speel plezier... hehehe :D

bubble2_c64com.jpg

...erm... een 'soort' pacman??? hehe :D

Laatst gewijzigd:
En weer allemaal lekkere tracks erbij. Wat je met weinig middelen toch kan doen.

STicKX, je maakt dan maar weer overduidelijk dat ik een eikel ben geweest m'n mpc te verkopen. Voor een beetje recht toe recht aan sequence werk is die Triton echt kont. Zal m'n Cubase weer moeten opstarten...

Idd mensen, hieruit blijkt maar weer.... nooit je MPC verkopen :D:D

en nu weer on topic...

Whaaaa gaaf!!! Bubblen. Thanx 6Spoor.

Klote eigenlijk, m'n kick is verdwenen hoor ik nu. Komt vast door de lage opnamekwaliteit. Geen soundcheck meer gedaan, maar dit klinkt wel erg bagger zo :(

ik zal vanavond ff jouw'n song en die van Naton beluisteren...
ik heb al wel zo'n vermoeden hoe het gaat klinken hehe :D kool!

Klote eigenlijk, m'n kick is verdwenen hoor ik nu. Komt vast door de lage opnamekwaliteit. Geen soundcheck meer gedaan, maar dit klinkt wel erg bagger zo :(

je bedoeld je hebt er een wavje van gemaakt en toen geconv. naar mp3?? dat lukt ook niet... komt doordat de muzikale data heel dun is... je moet die wav eerst ff naar stereo en 44.1khz omzetten en minimaal op 128kbit converten, volgens mij gaat het dan goed :D

dit zelfde fenomeen had ik met die speech in mijn voice greets die heel 'waterig' klonken
en ik hoorde alleen de stem op links...! :erm:

welke converter gebruik je?

Laatst gewijzigd:
dat probleem had ik ook met ocnversie naar mp3 en dan nog eens bij het uploaden naar lycos wat er vreemd is trouwens.

In Cubase SX heb ik eerst van de midi tracks audiotracks gemaakt (ti ta tovenaar :D ) en daarna heb ik gewoon op Export geklikt. Dan kies je de 8kbit, 11kHz en mono en maakt Cubase er een mp3'tje van. Dacht zal wel klinken... het klinkt niet!!! =(

Nu ik de hele voormiddag tijd had en dankzij de tip van Omiel m'n SH synro met Cubase kreeg, heb ik snel even 2 stukjes in elkaar geprutst. Ik wou ze perse vanmiddag af hebben dus let misschien even niet (of minder) op de structuur en afmixing.

Trackie 1

een meestampertje, lekker "overdrive" om de boel wat karakter te geven.
Alle sporen dus 1 voor 1 geprogd in de SH101 sequencer en opgenomen als audio in VST.
Op 2 sporen een beetje VST delay opgezet.

Trackie 2

very basic, stelt niet veel voor. Ik moest even gewend raken aan een voor mij onbekend productieproces
en dit was eigenlijk een opwarm oefeningetje. Droge track, geen FX, straight out of the box.
Het ritme komt uit de SH101 sequencer, de leadjes heb ik live ingespeeld. Doet me een beetje denken aan
de combinatie tussen een arcaid en sportweekend.

over track 1:
* Hoeveel SpaceCake moest je eten om die geluiden te creeren?:D
track 2:
* lekkere baslijn. Het zit goed in elkaar. Beetje kort misschien? oja bij elkaar moest het 3 minuten worden....=(

He he, eindelijk...

Deze twee tracks had ik vorige week al gemaakt, maar ik was er nog niet aan toe gekomen om ze te uploaden. De tracks zijn het resultaat van 'n avondje pielen met de SPECTRAL AUDIO NEPTUNE. En mijn trouwe S5000 natuurlijk. Alle drums zijn gesampled, soms genormalised, maar ze klinken dus precies zo als ze uit de Neptune komen. Geen ADSRS of whatever van de sampler gebrukt. Alle overige geluiden zijn gewoon in midi ingespeeld en vervolgens als audiospoor opgenomen. Ik heb een miniscuul beetje delay gebruikt maar volgens mij hoor je dat niet eens.

Wel een grappige manier van werken. Je ramt iets in, en zodra je met het volgende geluidje begint, kun je de vorige niet meer veranderen. Dan ben je snel klaar. Misschien dat ik een van die tracks later nog 'n keer ga uitwerken tot iets echts.

Oh ja ze staan dus hier:
neptune1.mp3
neptune2.mp3

Ik heb al gemerkt dat er op computerboxjes niet zoveel van overblijft maar goed.

Origineel geplaatst door lo-fi
He he, eindelijk...

Deze twee tracks had ik vorige week al gemaakt, maar ik was er nog niet aan toe gekomen om ze te uploaden. De tracks zijn het resultaat van 'n avondje pielen met de SPECTRAL AUDIO NEPTUNE. En mijn trouwe S5000 natuurlijk. Alle drums zijn gesampled, soms genormalised, maar ze klinken dus precies zo als ze uit de Neptune komen. Geen ADSRS of whatever van de sampler gebrukt. Alle overige geluiden zijn gewoon in midi ingespeeld en vervolgens als audiospoor opgenomen. Ik heb een miniscuul beetje delay gebruikt maar volgens mij hoor je dat niet eens.

Wel een grappige manier van werken. Je ramt iets in, en zodra je met het volgende geluidje begint, kun je de vorige niet meer veranderen. Dan ben je snel klaar. Misschien dat ik een van die tracks later nog 'n keer ga uitwerken tot iets echts.

Oh ja ze staan dus hier:
neptune1.mp3
neptune2.mp3

Ik heb al gemerkt dat er op computerboxjes niet zoveel van overblijft maar goed.

hmm beide links werken bij mij niet

Back