deephouse trackje

begint lekker deep en housey :)

Lekker slow maar een goede drumset gebruikt. Ik denk dat de drums wel iets voller mogen, en de bass is ook beetje soft.

Die piano is geinig gedaan vind ik. Past lekker in het geheel.

Ook die saxofoon klinkt goed.. alleen een beetje terughoudend. van mijn part zou die sax overal doorheen scheuren :) lijkt me beter dan zo een beetje afhoudend op de achtergrond.

Klinkt goed, en ik hoop dat je met deze comments iets kan/wil.

// Paul - Octagen

Bedankt voor je reactie!

Reacties zijn natuurlijk altijd welkom :)

Ik zal nog wat de drums nog wat 'tunen'. Bass vind ik zo al best passen, maar hij kan natuurlijk wat harder en strakker nog (kwestie van afstellen compressor).

't Is geen piano, maar Rhodes ... maar dat terzijde ;)

Ik denk dat ik er wel wat mee kan.

Ik probeer het nummer af te spelen maar het werkt niet. (winamp 2.80)
Opnieuw downloaden werkte niet. Nog meer mensen last van? (zo niet, dan ligt het aan mij :))

edit: oops, mijn fout, m'n HD zat vol :)

Best oke nummer. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van het gebruik van 'echte' instrumenten op zo'n manier. (de Sax bedoel ik in dit geval) Maargoed, da's persoonlijk.

Laatst gewijzigd:
Goeie track. Mooie sounds, maar idd de bas mag wat harder in de mix maar pas op dat ie niet de bdrum wegduwd..

1 tip...

Zorg voor wat variatie..hetzelfde thema gaat bijna 7 min. door en dat is te lang denkik..

Variatie hoeft niet compositorisch te zijn maar kan ook een ander geluidje zijn bv een arpeggiator erbij ipv akkoorden ofzo...

Oke thanks!

Btw nummer is geheel in reason gemaakt, met de standaard samples.

Grappig nummertje. Het heeft een zachtaardig karakter en niet zo opgefokt.

Denk dat ik me aansluit bij de rest qua mix. (de compositie mag dan wel weinig varierend zijn maar dat hoeft ook niet altijd)
De balans van de geluiden zou ik nog eens goed naar luisteren.
Dus bijv. even de mix heel zacht zetten en er naar luisteren. Dat mag er niks 'uitsteken'.

Oke fuse, ik heb weer een aantal dingen veranderd / toegevoegd. Ik zal 's letten op de balans van de geluiden.

Nog een vraagje; hoe kan ik ervoor zorgen dat het iets minder dof klinkt? EQ's ?

klinkt lekker. Het heeft een goede groove om het zo maar even te zeggen, de beat en dat orgeltje werken goed met elkaar. Alleen is laat de produktie idd hier en daar nog te wensen over, maar ja dat wordt met meer oefening natuurlijk wel beter.

Kan je nog wat gedetailleerder zijn King of Snake? Ik zou graag willen weten wat er nog te wensen over laat.

Ik heb trouwens wel een nieuwe versie, misschien die maar ff uploaden vanavond.

lekker hoor

ik ben alleen niet zo'n fan van tabla's en die sax komt bij mij ook onnatuurlijk over (de expressie mist !)

van mij mag er wel wat meer ritme in, al zal dit wel een beetje bij deephouse horen

luister btw eens naar de nieuwe cd van derrick carter - squaredancing in a round house

niet echt deephouse maar erggggg vet !

ik vinnet een top trackie! lekker hoor..goeie sfeer enzo...sluit me wel bij Madr aan dat de sax-solo beetje te weinig expressie heeft..mag wat mij betreft ook iets zachter in de mix, misschien wat delay erbij......voor de rest vinnik em erg goed.....qua niveau kan ie zeker meedoen met de gemiddelde deephouse release....welke gear heb je gebruikt?

Back