Welke effect is essentieel voor een beginner.

Reverb..

Reverb..

Reverb.

Zoek op internet naar een LXP-1 van Lexicon. Niet duur en ontzettend goed. Spendeer nooit minder dan 90% van het geld dat je aan effecten uitgeeft aan Reverb.

Delays zijn leuk.. maar technisch niet ingewikkeld.. en dus ook niet duur (of je moet een RE-501 willen.. maar goed.. ).

De rest van de effecten.. zoals flangers, chorus, pitch-shifters en god weet wat allemaal.. vergeet die voorlopig gewoon even.

Met adviezen als "koop een goede multi-effect bak" kan ik het eens zijn.. maar om je originele vraag te beantwoorden: Reverb is what you need my friend :)

Voor een beginner raadt ik een behringer virtualiser (multieffect) aan. Prijs is normaal onder de 250€ en zowat alle soorten effecten zitten er in. tIs natuurlijk geen dure TC electronics, maar om te beginnen is het ideaal...
Ik heb mij een paar jaar terug de virtualiser pro 1024 (nog de vorige versie) aangeschaft en ik gebruik die eigenlijk nog steeds. In het begin moet je wel de handleiding goed doornemen om te weten welke parameters op welke manier aangepast worden, maar er is wel een handige editor op de site van behringer zelf te downloaden...
Er zit zelfs een zeer primitieve vocoder in dat toestel...

dis a weer een tijdje geleden:)
Ik krijg binnen kort een mpx100 binnen:D :D :D
Dat kost voor mij wel een paar centen maar dan het ik ok wah!

Nog bedankt voor alle adviezen

Origineel geplaatst door renehelmig
dis a weer een tijdje geleden:)
Ik krijg binnen kort een mpx100 binnen:D :D :D
Dat kost voor mij wel een paar centen maar dan het ik ok wah!

Nog bedankt voor alle adviezen

Goede keus!

Die kun je altijd nog blijven gebruiken voor de ambience en room reverbs voor je drums al heb je een duurdere/betere daarna.

Spaar dan heel fftjes door en koop dan voor ongeveer 200 Euro meer een Lexicon MPX 500 of 550 ipv een 100, want dan heb je betere algoritmes (de Lexichip, whoeieeee!) veel meer edit mogelijkheden en effecten en digitale SPDIF aansluitingen en MIDI synchronisatie!
Het is maar een tip...

Okee !
Ik zou zeggen, ga lekker aan de slag met de MPX100. Je kunt hem daarna altijd weer verkopen en een tweedehands MPX500 op de kop tikken.

En wat vinden jullie van de Behringer DSP 2024P Virtualizer Pro want ik ben misschien ook van plan om zoiets te kopen...
Wat is het verschil met de Lexicon 500 (/550) die meer als 2 keer zo duur is?
Ik wil het liefste veel verschillende effecten die nog wel goede kwaliteit zijn (maar hoeft niet overdreven)... Digitale in/uitgangen hoeven er niet op te zitten. Het liefst meerdere effecten tegelijk bruikbaar.. (maar dat zal wel niet kunnen)

Het verschil is kwaliteit.
En ja, de MPX-500's verschil in kwaliteit met de Behringer is
enorm. Je kan de 2 niet eens vergelijken.

Reverb een belangrijk onderdeel van je mix, en een waarop
ik niet zou besparen.

Mvg.

CoolRunning

of een FX8 of 16 mengpaneel van soundcraft(spirit),daar zit een lexi-chip in, erg fijn, lekkere basis, en natuurlijk
de benodigde aux sends voor je "andere effecten" ( die gaan er komen.....).

Ben er zelf 100% tevreden over.

cheers,
social

oli303 schreef:
>Voor een beginner raadt ik een behringer virtualiser (multieffect) aan. Prijs is normaal onder de 250€ en zowat alle soorten effecten zitten er in. tIs natuurlijk geen dure TC electronics, maar om te beginnen is het ideaal...
Ik heb mij een paar jaar terug de virtualiser pro 1024 (nog de vorige versie) aangeschaft en ik gebruik die eigenlijk nog steeds. In het begin moet je wel de handleiding goed doornemen om te weten welke parameters op welke manier aangepast worden, maar er is wel een handige editor op de site van behringer zelf te downloaden...
Er zit zelfs een zeer primitieve vocoder in dat toestel...
_________

ik heb drie weken geleden een tc electronics m-one gekocht. die kost in duitsland tegenwoordig nieuw nog 'maar' 355 euro. en ik vind hem toch dat extra honderdje meer dan waard! klasse reverbs, en ook wat andere effecten (dual processor!, verschillende routings mogelijk). goede edit-mogelijkheden, een enorm overzichtelijk kleuren-lcd-scherm, duidelijke interface, midi, digital in i/o enz.
a baby!

hans

Back